• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Alternativt julfirande

Gaiona

Mästare
Kom med förslag på julklappar som inte har med kommers att göra!

Som jag skrev i en annan tråd, bjud in en vän på trevligt umgänge där ni äter gott tillsammans, gör om en gammal pryl som ingen gillar, ex snygga upp en lampa med ful skärm och måla något fint på skärmen, ge någon ett "presentkort" där du hjälper en vän med ex.vis städning.
 

harpan

Legend
Bästa länken , att dela med sig med favvo böcker som du läst och handla begagnat , och som jag hörde på Nyhetsmorgon i morse , present kort till skräddare , så mottagaren kan laga favvo jackan ,eller till att gå på badhuset det finns hur mycket som helst utan att handla handla nytt !!!! och om man måste köpa nytt gör ditt eget presentpapper av tidningar, sparat papper eller något tyg ! uppskattas nog mer än tok tomte papper! Eller sticka ett par sockor behöver inte v dom snyggaste , men du har gjort dom med kärlek ! en himla månad kvar ångest
 

Gaiona

Mästare
Sticka sockor???

Fick nog av att försöka sticka i syslöjden i skolan, skulle sticka en lovikavante, inte ens tummen blev klar under alla dessa lektioner för läraren brydde sig bara om de som redan var duktiga, de andra fick lida lektion efter lektion.

Men annars är idén utmärkt, gör något själv som andra kan få glädje av (men ingen vill ha trasslet som mina stickningar skulle innebära)
 

Elvenlis

Legend
Egen gjord sylt, marmelad, jul senap, godis eller vad man tycker är kul att göra brukar vara uppskattat, men det kräver oftast lite planering och är kanske inte ett jättebra tips några veckor före jul :rolleyes: min senap tar typ 2 månader på sig att bli klar,,,
 

harpan

Legend
Sticka sockor???

Fick nog av att försöka sticka i syslöjden i skolan, skulle sticka en lovikkavante, inte ens tummen blev klar under alla dessa lektioner för läraren brydde sig bara om de som redan var duktiga, de andra fick lida lektion efter lektion.

Men annars är idén utmärkt, gör något själv som andra kan få glädje av (men ingen vill ha trasslet som mina stickningar skulle innebära)
ang kan sy i fleeces oxå jag sitter inte heller å pysslar så mycket men vi kan hjälpa varandra
 

harpan

Legend
an kan sy i fleeces oxå jaj sitter inte heller å pysslar så mycket men vi kan hjälpa varandra
an kan sy i fleeces oxå jaj sitter inte heller å pysslar så mycket men vi kan hjälpa varandra
Annars kan man ju ju ge bort stickor och ett par garnnystan ihop med en stickbeskrivning,,,, brukar till mina vänners förtvivlan vara förtjust i att tillverka egna gör det själv kit :)
Hehe så bra. Och ett leende är nog
bäst
 
Topp