• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Den lilla gröna pluppen

Jian

Mästare
Det har kommit något nytt i brödraskapens medlemsförteckning.
Vid varje avatar, nere till höger, finns en liten ring - den blir ljusgrön ibland.
Vad innebär det när den är ljusgrön?
 

Gaiona

Mästare
Det har kommit något nytt i brödraskapens medlemsförteckning.
Vid varje avatar, nere till höger, finns en liten ring - den blir ljusgrön ibland.
Vad innebär det när den är ljusgrön?
Det betyder att den medlemmen är inne i spelet.

Notera att det är fördröjning på uppdateringen, inte minst om spelaren lämnar spelet, det är ingen enkel sak att programmeringsmässigt att hålla koll på då någon lämnat spelet (förutom om de loggar ut) men även att märka att någon (som redan är inloggad) går in i spelet (så länge som de inte gör något aktivt) på lita inte helt på att informationen stämmer.
 

Alvros

Medlem
Kan vara en viss hjälp att kunna se om någon är aktiv men jag kommer inte lita på den då jag vet av erfarenhet hur snabbt man kan bli offline om man råkar bo på landsbygden där fiber delvis ännu saknas och mobila nätet inte går att lita på hela tiden.
 

Taj-Lej

Kändis
hej
har jag helt missförstått den ...trodde den tändes och var tänd om någon under dagen varit online minst 10 minuter i ett sträck

mvh Taj
 

Jian

Mästare
Då är

/who

i chatten minst lika om inte mer effektiv, när man vill se vilka som är inne.
Eller gäller det bara det egna BS?
 

Gaiona

Mästare
har jag helt missförstått den ...trodde den tändes och var tänd om någon under dagen varit online minst 10 minuter i ett sträck
Det är så de har skrivit i informationen men jag tror det vore för krångligt att rent tekniskt beskriva vad (jag tror att) den egentligen gör.

Jag hittade inte heller den informationen om online minst 10 minuter i sträck när jag skrev mitt inlägg men tack för förtydligandet Taj.
Då är

/who

i chatten minst lika om inte mer effektiv, när man vill se vilka som är inne.
Eller gäller det bara det egna BS?
Båda gäller endast ens egna brödraskap.
 
Topp