• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyhet Feedback: Spelarförflyttningar

Macbolan

Mästare
Åh, jag blev flyttad till en av mig oerhört uppskattad plats på kartan! Massor mer med grannhjälp att både ge och få :) Hoppas innerligt att inte bli flyttad till en mindre aktiv del *blundar och önskar intensivt som Mr Potato Head
Gå till Kugghjulet/inställningar och klicka bort att du vill bli flyttad,,,så får du vara kvar där du är! :)
 

Gaiona

Mästare
Det handlar nog om i vilket grannskap man har hamnat, är det fullt med grannar som putsar så är det väldigt trevligt, för de som hamnat i ett grannskap med major av guldhögar så är det givetvis inte lika roligt.

Jag misstänker att man själv måste vara aktiv och gå ut på kartan och putsa alla grannar för att klassas som aktiv och ha en chans att flyttas till ett mer aktivt område, om man bara putsar via aviseringarna så är risken att man inte putsar alla och då klassas man som inaktiv.

Det är som sagt bara en mistanke, jag har ingen som helst inblick i hur de tänker på Innogames men jag förstår hur många programmerare tänker.
 

Jian

Mästare
När det börjar bli ebb i kassan brukar jag ta ett långpass som "städare" och systematiskt gå från norr, söderöver. Putsar alla en gång och sedan fortsätter jag med aviseringar en tid framöver. Det brukar väcka några, så de kommer upp pa aviseringslistan. Den kan ju ha minskat pga att flera handelsbud har "puttat ut" aktivister.
 

Taj-Lej

Kändis
har bara blivit flyttad 1 gång sedan starten .... jag gick bara ut på den vanliga marknaden med vanliga varor eftersom dom måste vara inom mitt kartlagda område ...där la jag ut bud och sedan när dom togs så hade jag bara att putsa dom i dagsläget har jag run 35 som putsar mig vilket jag ger tillbaka till

Mvh Taj
 

Rosis

Mästare
Det handlar nog om i vilket grannskap man har hamnat, är det fullt med grannar som putsar så är det väldigt trevligt, för de som hamnat i ett grannskap med major av guldhögar så är det givetvis inte lika roligt.

Jag misstänker att man själv måste vara aktiv och gå ut på kartan och putsa alla grannar för att klassas som aktiv och ha en chans att flyttas till ett mer aktivt område, om man bara putsar via aviseringarna så är risken att man inte putsar alla och då klassas man som inaktiv.

Det är som sagt bara en mistanke, jag har ingen som helst inblick i hur de tänker på Innogames men jag förstår hur många programmerare tänker.

Ber om ursäkt om jag upprepar mig, men jag tycker detta system är så konstigt, och svårt att begripa sig på. Jag hade inte bockat i valet att vägra bli flyttad på kartan, men blev trots det inte flyttad i den stora flytten,. Istället saknade jag helt plötsligt massor med aktiva grannar en vacker Elvenar-dag. Många av mina forna grannar hade fått fara iväg till centralare delar, och där var jag kvar med massa guldhögar. Så kom några få större spelare till min del av kartan, och efterhand har det fyllts på med olika små och stora städer. Helt illa är det alltså inte längre, det går riktigt bra ändå.

Jag putsar verkligen ofta hela kartan, så det känns konstigt om det skulle vara en del av att bli flyttad till tätbebyggt område, för jag undrar, vad gör jag för fel då? Men nu släpper jag det här, klarar spelet bra ändå, tänkte bara att det skulle kunna kännas lite roligare om man fick vara mer centralt. Men någon måste befolka landsbygden å, och ta vara på naturresurserna...
 

Gaiona

Mästare
Finns det något maxtak för hur många grannar som kan aviseras att de har finputsat?
Listan verkar alltid vara lika lång så lite då och då händer det att man inte ser vilka som putsat, inte minst då man haft handelsanbud ute som konkurrerar om platsen i listan. Det har klagats en hel del på detta och framförts önskemål till Innogames för att få till en förbättring!
 

AlienPoppy

Medlem
Listan verkar alltid vara lika lång så lite då och då händer det att man inte ser vilka som putsat, inte minst då man haft handelsanbud ute som konkurrerar om platsen i listan. Det har klagats en hel del på detta och framförts önskemål till Innogames för att få till en förbättring!
Ok.
 

Araton

Medlem
Fungerar ju inte alls. Senast jag räknade hade jag över 50 tomma provinser i min karta, och jag ger grannhjälp varje dag..
 
Har man ändrat i inställnigar? Tidigare kunde man välja om man ville förbli kvar eller om man ville bli flyttat. Hittar inte den inställningen längre..
 

pling

Medlem
samla ihop alla spelare i en hög, dom som spelar och lägg alla dom som inte spelar längre i utkanterna.
jag börjar bli trött på alla myntstäder och alla icke spelare som har hamnat i min värld.
 
Topp