• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Ytor i staden

DeletedUser533

Guest
Städerna blir väldigt "plottriga". Skulle vilja ha lugna ytor i städerna t.ex. gräsmattor, parker och torg för att t.ex. kunna skärma av ett bostadsområde mot ett fabriksområde. Dessa ytor skulle givetvis också generera olika typer av poäng.
Tror städerna skulle bli snyggare och lättare att hitta i dom vid t.ex. putsning.// Xyria
 

Rosis

Mästare
Håller verkligen med! Det blir bara värre och värre ju högre upp i kapitlen man kommer. När man uppgraderar en byggnad blir de som stora kolosser, utan någon markplätt runt dem i animeringen. När jag planerar min stad så försöker jag sätta byggnad mot byggnad, och ha så lite gator som möjligt, för platsbristens skull, men kanske utvecklarna tycker att man ska avgränsa byggnaderna med gator runt om för att det ska se bättre ut? Vore bättre att de animerade byggnaderna med lite lugn och ro runt dem, precis som du föreslår. :)
 
Topp