• Kära gäst,

För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Senaste innehållet av Alvros

1. Avslutad Dvärgarnas parspel

5, 18, 14, 22, 9, 6, 12, 7, 1, 8, 2, 23, 17, 10 och 20
  2. Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Länge sen vi hadde det här minieventet.
  3. Avslutad Glasstrutsgårdens glass

Följande tre kulor glass skulle jag ta: Blåbär, Hjortron och Honung.
  4. Diskutera brödraskapsäventyret här!

Du verkar missa att jag endast hänvisade vad som bl.a jag i min grupp inte tycker om efter ett antal förändringar. Vi klarade av äventyret just genom våra förberedelser och uppoffringar väldigt bra. Vi kom på plats 8 den här gången.
  5. Diskutera brödraskapsäventyret här!

Det är så vi försöker göra hela tiden. Men diskussionen om armbanden var i höstas här på forumet likadant som jag nu nämnde. När det gäller Anden så gör vi så som du nämner med resultatet att man inte hinner få ihop de vakter som behövs i strid respektive de varor som behövs i förhandlingarna. I...
  6. Diskutera brödraskapsäventyret här!

Vi bygger alltid upp flera T1 fabriker för armbandens skull och försöker använda både förtrollningar och om vi har de eventbyggnader som kan hjälpa till. Flera av oss jobbar och kan inte gå in i spelet var tredje timme. Vad menar du skulle kunna hjälpa till med Anden I flaskan? Vi känner endast...
  7. Diskutera brödraskapsäventyret här!

Sista äventyret hade igen en del förändringar som till viss del var okej men inte alla. Halsband behövde nu 4 x 24 timmars produktion istället för 3 x 24. Armbanden är fortfarande hopplösa att få ihop. Det som däremot var den svåraste utmaningen den här gången var Anden i flaskan som det...
  8. Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Låter delvis bra men är lite synd för de spelare som precis har börjat och även hittat ett BS att inte kunna vara med och bidra till vinsterna i turneringen förrän i kapitel 4.
  9. Inskickad Tidsvillkorade byggnader i lagret

Inte alla har tid att leta runt på olika fansidor om spelet. Så det vore bättre med bättre information i själva spelet.
  10. Bud på marknadsplatsen

När jag lägger upp något på marknadsplatsen som jag vill byta så får jag alltid ett förslag från spelet på ett belopp. Först när jag går in på listan av mina egna bud ser jag om det har resulterat i två eller tre stjärnor. Oftast är det två. Vill jag lägga upp det med tre stjärnor så får jag...
  11. Inskickad Sökfunktion för byggnader

Jag har ganska bra koll på vilka byggnader jag har i min stad och vad de tillverkar eller ger för resurser i form av befolkning och kultur. Liksom Gaiona så gjorde jag för en tid sedan något liknande med hjälp av Excel. En yta är reserverad för de byggnader som hör ihop med respektive kapitel...
  12. Fixat Spel chatten trasig

Har alltid automatiskt uppdatering av appen. Så det verkar inte hänga på uppdateringen utan något annat. Städar dessutom regelbundet samtliga appar med hjälp av inställningarna bl.a. Även flera ur min grupp gör likadant.
  13. Fixat Spel chatten trasig

Har även hänt flera av oss vid olika tillfällen. Ibland funkar det med att logga ut och in igen men ibland får jag gå till inställningar på mobilen. Där får jag leta fram appen och klicka på tvinga avslut för att därefter få chatten att fungera igen.
  14. Inskickad BÄ behöver skapa mer motivation för spelare

Vår grupp tycker om BÄ då den utöver turneringen ger oss en möjlighet att spela tillsammans för att klara av dessa. Håller däremot med om att priserna i skattkistorna skulle kunna vara bättre. Gärna lite gratis juveler :). Kan även vara bättre tidsbooster på exempelvis 8 timmar och uppåt...
  15. Diskutera uppdateringar här!

Vår grupp har konstaterat att en förändring i äventyret är en försämring mot tidigare. Det gäller Anden i flaskan som nu kräver fyra provinser i turneringen respektive 4 kistor i spiran mot 3 tidigare. Förr kunde man få ihop 5 Anden i flaskan med totalt 15 provinser/kistor. Nu behövs det 20...
Topp