• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Gaiona

Mästare
Det brukar ta väl några veckor från beta till vanliga men tiden kan antagligen variera beroende på respons...

Det spelar ingen som helst roll om du spelar på en gammal ångdriven laptop eller en hypermodern mobil, reglerna är desamma.
 

Mammio

Mästare
Nytt event på Beta med start idag 9/7 och håller på t.o.m 29/7 Sorcerers' Pilgrimage

juli2020.jpg


Läs allt om det här https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/sorcerers-pilgrimage.15174/#post-86947
 

Mammio

Mästare
Mer stora förändringar som kommer att testas på Beta med början 14:e juli; ett nytt system för Turneringar!

Spelutvecklarna hoppas och tror att med dessa förändringar så kommer turneringarna att bli lättare att förstå, bli mer rättvisa, färre klickanden och mer belöningar för brödraskap som tar 10 kistor.

De spelare som gjort alla truppstorleksuppgraderingarna i forskningen kommer inte längre att ha en nackdel p.g.a det.
Istället för att ha 4 konfrontationer i varje turneringsprovins, kommer vi nu att ha bara en konfrontation. Kostnaden blir ungefär densamma.

Både kostnad för att ge varor och strida kommer att balanseras om. Ge varor kommer att bli billigare. Vilken typ av varor som krävs kommer också att ändras så att det inte ska råda brist på marknadsplatsen efter specifika varor (T.e.x i plankturneringen vill alla spelare ha plankor) Förändringarna baseras på det kapitel man är i. Ny vara vi kan behöva ge är mana. Kännande varor kommer inte att behövas i turneringarna.

Striderna kommer att vara mycket lätta till en början för att sen bli svårare och svårare.

Efter 10 kistor har öppnats så finns det 9 bonuskistor. Bonuskistorna är väldigt svåra, så räkna inte med att ta alla dom till en början. Dessa extra kistor innehåller en Kunglig restaurering + en 10 kpinstans.

Annonseringen här https://beta.forum.elvenar.com/inde...the-scenes-upcoming-tournament-changes.15181/
Diskussionstråden https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/upcoming-tournament-changes.15182/

Video

Vi får komma ihåg att nu är det testing av dessa stora förändringar och därmed kan de också komma att ändras när vi får nya turneringar live :)
 
Senast ändrad:

harpan

Legend
Mer stora förändringar som kommer att testas på Beta med början 14:e juli; ett nytt system för Turneringar!

Spelutvecklarna hoppas och tror att med dessa förändringar så kommer turneringarna att bli lättare att förstå, bli mer rättvisa, färre klickanden och mer belöningar för brödraskap som tar 10 kistor.

De spelare som gjort alla truppstorleksuppgraderingarna i forskningen kommer inte längre att ha en nackdel p.g.a det.
Istället för att ha 4 konfrontationer i varje turneringsprovins, kommer vi nu att ha bara en konfrontation. Kostnaden blir ungefär densamma.

Både kostnad för att ge varor och strida kommer att balanseras om. Ge varor kommer att bli billigare. Vilken typ av varor som krävs kommer också att ändras så att det inte ska råda brist på marknadsplatsen efter specifika varor (T.e.x i plankturneringen vill alla spelare ha plankor) Förändringarna baseras på det kapitel man är i. Ny vara vi kan behöva ge är mana. Kännande varor kommer inte att behövas i turneringarna.

Striderna kommer att vara mycket lätta till en början för att sen bli svårare och svårare.

Efter 10 kistor har öppnats så finns det 9 bonuskistor. Bonuskistorna är väldigt svåra, så räkna inte med att ta alla dom till en början. Dessa extra kistor innehåller en Kunglig restaurering + en 10 kpinstans.

Annonseringen här https://beta.forum.elvenar.com/inde...the-scenes-upcoming-tournament-changes.15181/
Diskussionstråden https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/upcoming-tournament-changes.15182/

Video

Vi får komma ihåg att nu är det testing av dessa stora förändringar och därmed kan de också komma att ändras när vi får nya turneringar live :)
Videon va bra tom jag hajja ,en del hehe :cool: den va bra
 

Rosis

Mästare
Det är en värld där man får vara med om allt nytt, men det kan också vara buggar man får stå ut med, och att saker och ting ändras för testnings skull. Det är alltså en testvärld, där allt testas innan det lanseras i våra riktiga världar... (Eller, är våra riktiga världar en fantasi bara? Hemska tanke!) ;)

Man kan, när man loggar in i sitt spel (om man loggar ut alltså), ändra server på spelet, till olika länder, eller till beta-servern. Den server man väljer har ett officiellt språk som man ska följa i chatt och så, till exempel vår server SE är då på svenska. Tror att standardspråket är engelska på denna beta-server, men är inte säker, då jag inte har idits att starta någon stad där. Just på beta-servern om du startar en stad, får du vara med om allt, först av alla, tillsammans med alla andra beta-spelare. Det krävs att du startar en stad från början, och kämpar på precis som med din vanliga spelare. Vill du tillbaka till ditt vanliga spel, måste du ändra server innan du loggar in igen. Så orkar du, varför inte. Lycka till.
 
Senast ändrad:

Elvenlis

Legend
Hon med tusen frågor fattar fortfarande inte det där medBeta, å i videon står en "adress innogam.es play elvenar on beta ???
hon som inte fattar :cool:
Om du loggar ut så du ser ländernas namn så är du inloggad på Sverige, beta servern heter zz. Logga in där och skapa konto precis som på Sverige servern. Går det illa kan Boefst hjälpa till :cool:
 

Gaiona

Mästare
Någon som vet om man måste ha 3 baracker? Har bara 2 så jag måste hitta nån stans att bygga en till på i sånna fall
Jag har en barack men jag är visserligen ännu så länge bara på orch-kapitlet.

Det är inget tvång att ens ha en barack men det kan underlätta om man har flera av vissa byggnader.
 

Rosis

Mästare
Nog tycker jag att vi har en trevligare stämning här än på Beta... Men vi är inte lika många heller. :)

Det finns en ny liten spelare på Beta med spelarnamnet RoseMary, eftersom jag blev lite triggad av min förklaring ovan till harpan, med hur man byter server och så. Men, så jag känner mig som en hjälplös liten baby där. :eek: RoseMary´s baby? :eek: Skämt åsido så har jag fått komma till ett BS (eller FS som det kallas där) som stöttar mig med varor på sådana där fulbud, som jag aldrig skulle lägga här, med min stora stad. Och oj, så mycket man glömmer att man måste kämpa sig igenom som en liten rackar-stad. Men det är väldigt intressant med det nya turnerings-systemet, jag gillar det skarpt. Får se om jag gillar det lika skarpt med min stora stad här på SE-servern när det väl sätter igång, med alla mina under och uppgraderade fabriker. Tycker att spiran, som jag har förstått kör med ungefär samma system, har blivit enormt mynt- och verktygs-slukande (mest problem med mynt faktiskt) nu när jag har gjort sista kapitlet, och uppgraderat mina byggnader. Fast samtidigt, skulle jag tycka att detta spel var roligt om det var för enkelt? Nej, definitivt inte. :cool:

Omväxling förnöjer, och det måste finnas möjlighet för nya spelare att utmana den absoluta toppen av högrankade spelare, även om det tar en ordentlig tid att komma så långt för att ens ha chansen. För om de som spelat i flera år kan abonnera på top 20 platserna utan att känna sig hotade, hur kul är det då att vara där uppe? ;)
 
Senast ändrad:
Topp