• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad En eller två lådor?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sompote

Tävlingsledare

Tävling



Alla månadens diamanter ligger denna gång i samma låda.
Du får gissa på en eller två lådor.
Gissar du på en låda, och det är rätt låda, får du 500 diamanter.
Gissar du på två lådor, och den rätta lådan är med, så får du 250 diamanter.
Vi kommer att lotta startordningen.
Så, kommer du gissa på en eller två lådor?

1642715837892__01.png


Info


Slutdatum: Onsdagen den 22 mars
Vinster: 250 eller 500 diamanter per vinnare.



Regler


  • En post per spelare.
  • Du kan redigera ditt bidrag så länge tävlingen är öppen.
  • Inlägg kommer vara dolda i tråden medan tävlingen pågår, så ni inte kan se andras bidrag.
  • Vinnare utses genom lottning och korrekt gissning.
  • Sista vinnaren kan få ett lägre antal diamanter.
  • Team Elvenars beslut kan ej överklagas.
Lycka till!
Team Elvenar
 

P3Games

Legend
Gissar på låda 2.

(det var det korta svaret)

Varför kunde jag inte bara peka på en låda, och sen vara klar med det? (och här kommer det långa svaret)
Psykologiska halvvetenskapliga undersökningar pekar på att om människan får välja en siffra mellan 1-4 så kommer siffran 3 väljas till hela 75%. Den man väljer klart lägst antal gånger är siffran 1, ca 5%. Sen har vi 2:an och 4:an som tillsammans landar på 20%, kanske 10% vardera.

Så när jag skulle "bara" peka på en låda så insåg jag att det inte handlade om vad JAG trodde, utan vad jag trodde Sompote tänkte.
Eftersom hon nämnde att saker strulade, en tävling skulle formas, och allt skulle läggas ut, så kanske det var lite stress bakom....då är det definitivt siffran 3 som valdes. Men om hon stannade upp för endast en bråkdel av en sekund och tänkte "nä, för vanligt", då är det 2 eller 4. Siffran 1 känns för djupt i det läget. Så valet blev mellan 2 och 4. Människan vill normalt inte göra ett val i ändarna (därav en del av förklaringen till 1:ans låga värde), så då blev det alltså 2.

Om nån valt 1 och det blev 1, då bugar jag ned så djupt att pannan slår i marken. Det är imponerande.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp