• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Uppdrag presenteras i fel ordning? Eller hoppas över? Skriftrullefabriken

DeletedUser271

Guest
Detta uppdrag tycks förutsätta att jag redan forskat fram, aktiverat och byggt en skriftullefabrik, men så långt har jag (som framgår av skärmdumpen) inte kommit. Jag hade väntat mig att som vanligt först få i uppdrag (och belöning för :) ) att forska fram och bygga den. Hittills tror jag alla delar i diagrammet kommit med en belöning för att ha utforskat och aktiverat dem.

Kan problemet vara att jag ibland arbetat lite i förväg när jag haft kunskapspoäng och resurser över? Trist om det straffar sig! Jag har aldrig avböjt något uppdrag som bett mig forska fram skriftrullefabriken. Jag har nämligen aldrig fått något sådant uppdrag, men nu förutsätts jag plötsligt ha en sådan fabrik.

De tre föregående rutorna i diagrammet har jag heller aldrig fått uppdrag för! :( Men plötsligt förutsätts jag ha en kristallfabrik!

Det blir lite tungrott när man går miste om så många belöningar. Och trist om det straffar sig att göra saker på eget initiativ istället för att vänta in ett uppdrag.

skriftrullefabrik.jpg
 

DeletedUser271

Guest
Ytterligare en underlig ordning på uppdrag är att jag i ena aktiva uppdraget ombeds ha en avancerad verkstad samtidigt som jag i det andra aktiva uppdraget ombeds forska fram truppuppgradering 6. Trots att avancerade verkstäder kommer efter truppuppgradering 6 i diagrammet. (Båda dessa uppdrag är "ordinarie", inte Snöby-relaterade.)
 

DeletedUser138

Guest
Hej Sira och tack för dina funderingar!

Man har en viss frihet att man kan forska i lite olika ordning, speciellt inom ett och samma kapitel, så då kan uppdragen ibland hamna lite i oordning för en, men det rättas till så snart man forskat fram de teknologier man valt att lämna för ögonblicket.
Trots att avancerade verkstäder kommer efter truppuppgradering 6 i diagrammet
Nej, avancerade verkstäder ligger före (eller ska ligga före) den truppuppgraderingen?
 

DeletedUser271

Guest
Nej, avancerade verkstäder ligger före (eller ska ligga före) den truppuppgraderingen?

Det stämmer inte. Så här ser det ut enligt den skärmdump jag gjorde för någon minut sedan. Visar även de tvåuppdrag som nu är aktiva. Jag har fått i uppdrag att ha en avancerad verkstad innan både uppdraget att forska fram truppstorleksuppgradering 6 (nyss avklarat) och uppdraget att forska fram avancerade vapenkammare.
avancerad verkstad ordning.jpg

avancerad verkstad ordning 2.jpg
avancerad verkstad ordning 3.jpg
 
Topp