• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Marknadsplatsen

Vega

Medlem
Jag tycker ni skulle ändra färg på Feernas marknadsplats för han faller in i byggnadernas färger den där lilla fula draken. Kunde ni inte göra honom blågrön eller guldfärgad med ett diamantbetsel så man ser vart man har honom.
Ibland får jag be någon i brödraskapet att hjälpa mig att tala om vart han är.
 

Macbolan

Mästare
Jag hänger på Vega här..
..och lägger till Byggmästarstugan!
Den rackaren kan va hopplös att hitta ibland...spec. när den står placerad under/bakom en massa andra "putsbara" prylar!
..så ge den en rejäl lyftkran med en blinkfyr på toppen helst! :p
 

DeletedUser138

Guest
Bara att hålla med Macbolan och Vega. Jättesvårt att hitta byggstugan i stora städer o_O, så vi skickar förslaget vidare :)
 

Vega

Medlem
En annan sak som för göras om är Marknaden. Det skulle finnas en marknad som bara brödraskapet kommer åt för ofta när man lägger ut bud som man ska byta med en i BR så hinner en annan spelare från ett annat BR eller en som inte är med i ett BR att ta varor.
För mig och dom i mitt BR är det väldigt irriterande. Det är tydligen brist på vissa varor över lag och då vill man helst byta inom BR för det är ju som sagt att man i första hand hjälper Brödraskapet och inte andra spelare.
Så snälla säg till spelskaparna att dom fixar detta och helst i förra veckan om ni förstår mig :p:D
 

DeletedUser

Guest
Tror inte riktigt jag håller med dig om BR marknad Vega. Känns lite som att det riskerar att inskränka spelet i vissa regioner till att låsa ute nykomlingar och spelare som sitter i inaktiva BR,s. För att spelet ska vara levande och någelunda givande så bör nog marknaden vara öppen så alla får samma chans att byta varor och utvecklas.

Vill man absolut hjälpa en medlem i sitt BR kan man ju be den som behöver en viss vara själv först lägga ut ett "rånarbud" som ingen annan rimligen nappar på och sen gör man bytet med den spelaren och har lyckats hålla sina varor inom BR.
Sen för att jämna ut kostnaden för detta rånarbud så kan man själv lägga ut ett liknande bud som den andra spelaren kan byta till sig och på det viset betala tillbaka merkostnaden.
Krångligt ja. Mycket krångligt kan tyckas. Men trots allt så känner jag att det blir mer schysst mot de övriga spelarna i regionen då man får ett merarbete som motverkar låsning av handel till vissa starka BR,s. Ändå ger det möjlighet att handel inom sitt BR om man absolut inte vill ha med övriga spelare att göra.
 

DeletedUser

Guest
När vi ändå är inne på handelsplatsen så har jag ett önskemål att få filtrering av buden utifrån stjärnor. Lika som man kan välja att filtrera utifrån erbjuden vara och efterfrågad vara så skulle jag vilja kunna filtrera utifrån förmånliga bud. Trestjärniga, tvåstjärniga, enstjärniga och skambuden utan nån stjärna alls.
 

Vega

Medlem
Bara för att man har en marknad där bara brödraskapet kommer åt varorna så är det inte meningen att man inte ska byta på den vanliga marknaden.
Men det är väldig irriterande när man ska byta med någon i BR så hinner en utomstående ta budet.
Skambud och bud som inte är inom kategorin tar jag ytterst sällan. Buden utom kategorin gör jag bara med folk i BR om vi pratat om det i förväg i chatten.
 

DeletedUser

Guest
Jo jag kan nog förstå irritationen när man vill byta med en speciell spelare och blir snuvad på budet. Men jag ser ändå risk med att många spelare börjar handla i enbart BR marknaden och utarmar den vanliga allmänna.

De skambud jag skrev om var mer tänkt som en väg att göra affär med just den spelare du önskar göra affär med i din BR eller vad det nu kan vara. Man kommer överens i förväg och lägger alltså ett bud till lägre värde än de begärda varorna. Sen lägger den andra spelaren ett liknande bud tillbaka där man jämnar ut merkostnaden som det första budet innebar. Lite krångligt och trassligt men ändå en väg att hålla utomstående borta om man nu absolut vill.
Det får helt enkelt inte bli för lätt att bara göra affärer inom BR och låsa ute spelare som sitter i dåliga BR eller inte har nån BR. Marknaden är ju redan nu regionsindelad så alla ser ju inte samma bud enligt vad jag förstått av att prata med andra spelare.
 

DeletedUser276

Guest
Marknadsplatsen ser primitiv och ful ut när man jämför med de andra byggnaderna. Den borde dessutom gå att uppgradera så att "tullavgiften" sänks i steg 50-40-30-20-10%.
 
Topp