• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Handel

DeletedUser

Guest
Handel över produktgränserna är ingenting egentligen för mig jämfört med de riktiga idiotbuden på marknaden. Vissa spelare verkar tro att det är monopol dom spelar här, mest "pengar / resurser" vinner.
Kollade marknaden precis och ser 5st trevliga bud som erbjuder 1000 kristall mot 1500 skriftrullar + marknadens avgift på 50% (som ju är nåt annat vi kan ta upp). Och senare i marknaden så erbjuder samma spelare 1000 skriftrullar för 1500 kristall. Spelaren i fråga har just nu ca 26 bud uppe på marknaden så det är ju inte bara nåt enstaka.

Visst är det ju att bara ge fan i att acceptera dom buden men dels tar dom plats i marknaden och strular till det och dels finns alltid risken att av misstag klicka på ett sånt bud och bli blåst. Vad är meningen med att samla som en idiot? Har jag missförstått spelet så katastrofalt? Jag trodde det gick ut på att bygga by, växa och utforska kartan inte samla resurser och leka hamster som en annan Joakim von Anka.

Inte för att det här har nåt att göra med dina uträkningar om obalans i prissättningen taj-lej men det är i alla fall handel och sjuka bud.
 

Vega

Medlem
Ett annat spel som jag spelar där får man bara lägga ut 10 bud samtidigt för att det inte ska bli en massa strul, fast 10 bud är kanske lite för lite men man kan ju ha en gräns på 15-20 bud samtidigt och sen när folk tagit dom kan man lägga ut igen.
 

Macbolan

Mästare
Jag uppskattar Taj-Lej matematiska beräkningar...Han är en fena på detta! :)
Men sen innehåller ju detta spelet så många olika "Faktorer"..som påverkar varje enskild spelares förmåga att producera X antal varor kontra övriga varor..som behövs för stunden!

Sen är Jag lika frustrerad som Ni övriga...att vissa individer "Profiterar" på vissa Torg med skambud på bristvaror!
På Mitt torg är det en ständig brist på Skrift...och det finns ett par spelare som ständigt lägger ut "skambud" på skrift! :(

Vi i Aslan försöker lösa detta problemet genom att göra riktade insatser till våra Members som har skrift som boostvara....
Vi byter/skänker bort varor för att dom skall kunna bygga fler skriftfabriker eller upgrada....
....så det finns möjligheter i ett gött gäng som e solidariska emot varandra att råda bot emot dessa "Parasiter" på Torget! ;)
/Mac
 

Oladenstore

Medlem
Intressant diskussion även om den inte är helt purfärsk. Tycker att ni glömmer att ta hänsyn till fabrikens storlek. Det blir inte rätt att jämföra produktionen från en 20 rutors byggnad rakt av med en 6 rutors. Produktion per ruta är mer rättvisande vid jämförelse.

Man behöver kanske också på något sätt värdera forskningen som lagts in för att kunna bygga fabriken och råvaror som använts för byggandet. Att jämföra en tier 1 fabrik med en tier 3 fabrik baserat på antal uppgraderingar blir inte rättvist eftersom det kostar olika att uppgradera dem.
 

DeletedUser166

Guest
Ja hur mycke plats byggnaderna tar upp är givetvis relevant dock är uppgraderingarna å forskningen dit helt irrelevant för de är stört små engångs kostnader i förhållande till hur mycket man producerar + att de ändå är ofrånkomligt(forskningen).
De här är ju dock inget nytt vem som helst med simpelt bond förnuft (om man inte är helt ny å inte hunnit sätta sig in i de hela) fattar ju att de inte är värt att byta som marknaden hänvisar till. Pengar å verktyg är ju inte värda ett skit jämfört med varor. Tiden för produktion å produktion/ruta är ju mest relevant sen har ju pengar/verktyg en del i de men långt ifrån vad som anges enligt stjärn systemet.

Angående Parasiter
De finns ju alltid folk som tar skam bud för att dom inte ids vänta eller tänker spela roll ja har ju mycke av den varan å de är ju de som håller deras verksamhet igång. Tar ingen bytena så funkar de inte. Vissa tar byten för att dom känner sig tvingade för dom är i en kass sits med varor. Så att få bort dom kommer va svårt för de finns alltid en marknad. Men du kan göra saker så att du inte drabbas.

1. man ska bara ha sina boost varor. (efter man kommit upp till en viss nivå, speciellt då man börjar få bra % på boosten )
2. ha byten på torgen ute ofta, du ska gärna ha 30-50% mer av varor du inte producerar. de kommer dippar då de går mycke med de är inte svårt att bygga upp igen
3. de finns ingen anledning att ha så dåligt med varor att man behöver göra panik byten annat än om man spelar dåligt (typ slänger iväg massa skit på nån turnering innan man ska uppgradera sina fabriker)å inte har nån framförhållning
 

Taj-Lej

Kändis
hej alla jag ville bara påvisa att det är idiotiskt att byta över varugrupperna det var allt har inte varit inne sen agu men ser ändå att det blivit en del förändringar som tyvärr har förstärkt min uppfattning att dom bar a ser till profiten
 
Topp