• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

GRANIT OCH KOPPAR

DeletedUser253

Guest
Hej alla underbara spelare.
Nu är jag här och "surar" igen ;)
Visst är det kul med nytt helt klart! MEN när man sen upptäcker att så fort man forskat klart om dom och kan placera ut dom kräver ALL forskning och uppgradering av koppar/granit gruvor oresonliga mängder av dessa!!

EX: forska fram dvärgisk gata kräver 70000 granit och 1500 koppar.

Granitgruvan kan man först bara uppgradera till nivå 4 och ger då 720 st på 10 timmar. Det krävs 97 10 timmars pass för en gruva att få ihop detta, 972 timmar!!! Jag har 8 granitgruvor men det tar mig fortfarande 128,5 timmar att få ihop granit till ENDAST denna forskning

Koppargruvan behövs till att börja med uppgraderas märkte jag. Det behövs 4900 Granit och 89 st koppar för att göra detta! (från nivå 1 till 2).
Så för att klara detta med 1500 koppar till dvärgisk gata. får jag fram 11 koppar på 3 timmar på nivå 2 gruva. På en gruva blir det 17 dygn på 4 stycken tar detta knappt 100 timmar.....alltså 4 dygn.

Som jag ser det har vi gruvor på nivå 1-4 men spelet kräver att vi har även dessa på nivå 10-15 någonstans....... Eller är det bara helt enkelt så att om vi inte vill vänta LÄNGE med att låsa upp nivåer i forskningen eller uppgradera våra gruvor så måste vi helt enkelt köpa diamanter för att få det gjort i en rimlig tid. Jag har gjort så från att den dvärgiska forskningen låstes upp men nu är jag SUR så det är slut med det nu!!!!!!
Fixa detta och få det mer realistiskt jag ber er!!! OMGÅENDE!!!!!!!
 

DeletedUser166

Guest
Tycker du Dvärgarna är sega vänta tills du kommer till orcerna dom är mycke mycke värre :)
De är lite segt ibland men de ska fan inte va lätt, dom vill ju inte att man ska avancera så snabbt så ja tvivlar att dom kommer ändra på de å med tanke på hur många som fixat de här kapitlet innan (dock med gråt å tandagnissla) så har dom ingen anledning att ända nått nu då skulle de kommit mycke tidigare. Du får helt enkelt se om du kan prioritera om nått kanske göra dig av med nått för att kunna ha några dvärgbyggnader till. Take one step back take two forward.
 

DeletedUser253

Guest
Klart det inte ska vara enkelt Rhavin, men för det behöver det inte vara helt oproportionerligt. Ändringar görs allt som oftast om spelarna reagerar ;)
 
Topp