• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Ska det verkligen ta så här lång tid?

DeletedUser201

Guest
Hej igen!
Jag vet att vissa kapitel tar tid, men just nu känns det som att jag går baklänges... Är väl i mitten av Orcher och troll ungefär och det tar en evighet att skramla ihop visdomssvampar och annat man kan behöva. Jag vet att det var segt i Dvärgkapitlet också, men det här måste väl vara värre?
Det här är ingen fråga direkt, men just nu är det ju inte hysteriskt roligt att stadsplanera om man säger så. Jobbar med herdarnas marsch, men så ska man samla reliker och då blir det segt det med. Jag har uppgraderat allt jag kan (utom orchernas samlingsplatser, men som sagt, det tar en evighet att få de resurser som krävs). Hoppas på bättring i nästa kapitel - om jag någonsin kommer dit. Suck.
 

DeletedUser3

Guest
Vi fick en del klagomål under orchkapitlet och sett till feedbacken vi fått tycker folk att det är bättre i framtida kapitel.
 

DeletedUser164

Guest
Sareana det blir bättre i de kommande två kapitlen, hobernas kapitel är en annan historia. Börjar längta tillbaka till orcherna
 

DeletedUser201

Guest
Det värsta är ju att i alla fall jag tappar gnistan lite och bara "lallar runt". Dessutom är jag före i provinsjakten också så det tar också tid att samla ihop varor för förhandlingar. Tänker inte betala riktiga pengar, men längtar efter fler expansionsmöjligheter än genom att klara provinser och i forskningsträdet.
 

DeletedUser244

Guest
Hej Sareana! Ett litet tips.. uppgradera din portal sista nivån så fort du bara kan... det är otroligt viktigt för den gör ju så att du får mer av alla dina svampar & samlingsplatser. Den är viktigare att uppgradera än att öppna forskning :) Sen skulle du behöva fler svampar och minst en till samlingsplats. Tro mig jag vet att utrymme är omöjligt, det är ju en del av det som gör spelet klurigt, men det kommer bara krävas mer och mer plats ju längre du kommer i kapitlen och i de framför dig kommer det tvingande uppdrag på vissa antal av bosättningsbyggnaderna som gör att du kommer vara tvungen att ha mycket större "bosättningsyta" än du har nu. Bara så du vet :) Man får leva med att ta bort saker man byggt i det här spelet :confused:

Lycka till & håll ut för skogsalvskapitlet är supermysigt ;)

//Capriora
 

DeletedUser201

Guest
Tack Capriora. Jag har inget emot att offra saker jag byggt, läs uråldriga under, men sedan är det ju mest bostäder, fabriker, verkstäder och kulturbyggnader jag vunnit i tävlingar :) och de är ju nödvändiga för att överhuvudtaget komma vidare.
 

Taj-Lej

Kändis
ser att du fattat poängen med att dom vill att man ska bli så less på uppdragen så man köper betor för diamanter...förstår dig helt tycker med att detta var det sämsta jag sett på länge ...för alla dom resuser som folk har lagt ner på detta så hade dom fått en massa kultur i alla fall...och för vad lite sk*tpriser ...fattar det inte gillar inte detta eventet heller
 
Topp