• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera ett herdarnas marsch-eventet här!

DeletedUser381

Guest
Jag är antagligen helt dum, men jag förstår inte vad som menas med 'Betala en god mängd marmor'. Vad jag än gör med marmor så påverkar det inte uppdraget. Kan någon förklara för en dalkulla i exil som verkar ha problem med språket?
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag är antagligen helt dum, men jag förstår inte vad som menas med 'Betala en god mängd marmor'. Vad jag än gör med marmor så påverkar det inte uppdraget. Kan någon förklara för en dalkulla i exil som verkar ha problem med språket?

Du trycker på det lilla plusset till höger om stapeln som ska fyllas och då öppnas en ruta där du lägger till den marmor du vill betala in =)
 

DeletedUser381

Guest
Ja men jaaa! Såklart! Jag misstänkte att jag var dum! hahaha! Stort tack <3
 

Taj-Lej

Kändis
vill bara varna alla för vissa dagvinster fick en som skulle ge 10 % hälsa satte ut den och upptäcker att den försvinner efter 5 dar ingen varning direkt... visste att effekten skulle försvinna men trodde i min enfald att man kunde sätta igång den med vissa resuser .... hade jag vetat detta så inte hade jag satt ut den i slutet av en turnering utan väntat till nästa....svagt att det inte står något om det innan man sätter ut den
 

DeletedUser271

Guest
Bara lite feedback. Jag har just kommit till nivå VI men inte hunnit låsa upp dvärgiska verkstäder. Det är ganska betungande att, som i uppgiften jag nu håller på med i herdarnas marsch, producera/samla 296 000 förnödenheter med bara de mindre verkstäderna från tidigare nivåer. Jag antar att den mängd förnödenheter man uppmanas samla in baseras på vilken nivå man befinner sig på, men om man just nått en högre nivå så kan det bli rätt kärvt.

I normala fall klarar jag mig utmärkt och blir aldrig utan förnödenheter, men då har jag hjälp av belöningarna från de ordinarie uppdragen. Det är lite synd att dessa inte räknas när man ska samla förnödenheter för uppgifterna i herdarnas marsch. Någonstans börjar det roliga ta slut om uppgifterna blir alltför krävande och tar orimligt lång tid. Det blir lite för monotont.

Eventet kallas faktiskt för flockarnas marsch när jag spelar. Vilket är det riktiga namnet? Ibland finns det förvillande nog två olika översättningar av samma sak.
 
Senast redigerad av en moderator:

Taj-Lej

Kändis
tyvärr verkar det inte så är i slutet på kapitel 8 och ska med samla in 295000 och 20a-vertyg... det ända som verkar ändra sig är belöningarna som ökar i kultur o annat beroende på vilket kapitel man är i ...lite trist för det är ju värre ju lägre man är att uppfylla kraven som ställs...hoppas det kommer att ändras i senare event...jag vet att folk nu kommer att säga men det går ju fortare att tex utforska en provins om man är i tex kapitel 4 ...men betänk då att om man då ska samla 295000 a-vertyg i det kapitelet så undrar jag om dom kommer så mycket längre
 

DeletedUser3

Guest
Tack för all feedback, fortsätt gärna så vi har mycket kött på benen efteråt!
 

DeletedUser271

Guest
Och när jag lyckats skrapa ihop 296 000 verktyg, efter att i en tidigare uppgift just samlat ihop 222 000 verktyg, så ska jag nu samla in 333 000 verktyg! Och jag har fortfarande inte kommit så långt att jag låst upp dvärgiska verkstäder, och alla mina förtrollningar börjar ta slut. Och utan dem tar det en evighet! Och det tar himla lång tid att bygga nya verkstäder och uppgradera dem så att de börjar ge något. Det är en otroligt deprimerande uppgift som får mig att börja undra om jag är en idiot som lägger ner mer tid på det här spelet. Det är tänkt att vara lite kul, inte bara så fruktansvärt enformigt och nedbrytande. Nästan en miljon verktyg ska jag alltså samla in, med sex verkstäder på nivå 12-15 plus några mindre, vilket hittills har varit allt vad jag behövt för att hålla mina fabriker igång. Ställ inte såna orimliga krav, det förtar det roliga med spelet.

Och en kartläggning tar 15 timmar för mig, så jag har inte särskilt stor hjälp av bidragen från hemligheternas bok heller.
 

pling

Medlem
gå till sidan, crazywizard.info
där står om alla event och alla uppdrag och mycket mer. så kan du planera lite vad som kommer efter nästa uppdrag.
gå sedan med i ett brödraskap och turnera. man får mycket bra grejer i turneringarna som du har andvändning för.
 

DeletedUser271

Guest
Tack för tipset, pling, jag visste inte att det fanns en sådan sida. Den säger i och för sig inte exakt hur mycket verktyg man förväntas samla in, kanske för att det varierar beroende på vilken nivå man befinner sig. Lugnande dock att få veta att den uppgift jag håller på med nu är den sista på ett tag där jag måste samla in sådana extrema mängder verktyg. Jag oroade mig ett tag för att den skulle följas av en ännu värre.
 

Taj-Lej

Kändis
fatta att du tycker det är jobbigt men som pling sa är det en fördel att vara med i ett gill....men det föresätter att du hamnar i ett större sådant där dom är aktiva i turneringarna ...men även dom icke är det så kan du få en del magi där om du tar provinser....fattar att dom ha gjort daguppgifterna enklare och att dom även låter folk plocka rovor...antar att man kan öppna första kistan med det om man löser det och är där varje dag :)) det är väl för att folk inte ska känna sig helt less på allt
 

pling

Medlem
å andra sidan tycker jag bättre om det här eventet än föregående. det innehöll inte så mycket av uppgraderingar av byggnader, bara några plankträd för min del, som inte tar så lång tid. gäller bara att ha plats för dom. att scouta provinser, det tar 3 dagar för mig, så ingen höjdare, bättre att bygga smått från början. som jag sedan river.
förtrollningar för verktyg och annat hade jag gott om i lagret och har använt flitigt. jag är nu på slutspurten på eventet.
planering är A och O. bra att det finns en sida som alla uppdrag står på. :)
 
Senast ändrad:

DeletedUser345

Guest
Nu tog det tvärstopp!!!
Nästa uppgift för mig är "betala en god mängd elixir". Mitt problem är att jag inte hunnit forska fram elixir än.
Enda möjligheten verkar vara att att köpa det från grossisten (ockraren). Jag antar att jag inte hinner köpa alla 500 elixir innan marschen är slut, så nu är det över för min del. Lycka till ni andra som kan fortsätta marschen. Själv känner jag mig benamputerad. :(
 

DeletedUser324

Guest
Nu tog det tvärstopp!!!
Nästa uppgift för mig är "betala en god mängd elixir". Mitt problem är att jag inte hunnit forska fram elixir än.
Enda möjligheten verkar vara att att köpa det från grossisten (ockraren). Jag antar att jag inte hinner köpa alla 500 elixir innan marschen är slut, så nu är det över för min del. Lycka till ni andra som kan fortsätta marschen. Själv känner jag mig benamputerad. :(

om du går med i brödraskap kan du byta elixer mot vad du själv har mycket av vet att det är hopplöst och är man dessutom solo så vete katten du är välkommen till brödraskap om du vill vi har inte så hårda regler mest jag som kör stenhårt men det lönar sig eftersom alla kan byta varor med varandra alla har ju olika mycket av varor jag tex samlar fett med elixer får ca 3000 om dan och det kan man byta mot annat som trä marmor som jag inte enns ids samla på tar ju evigheter att gradera upp sig för att ge rimligt så det skippar jag satsar på pengar,verktyg.elixir,järn,siden,skiftesrullar,malm och trä ger ju inte 1 smack att byta med finns ju andra som har mer,och kan byta mot vad dem vill ha sjäva. mycket enklare på det viset.
 

DeletedUser345

Guest
om du går med i brödraskap kan du byta elixer mot vad du själv har mycket av vet att det är hopplöst och är man dessutom solo så vete katten du är välkommen till brödraskap om du vill vi har inte så hårda regler mest jag som kör stenhårt men det lönar sig eftersom alla kan byta varor med varandra alla har ju olika mycket av varor jag tex samlar fett med elixer får ca 3000 om dan och det kan man byta mot annat som trä marmor som jag inte enns ids samla på tar ju evigheter att gradera upp sig för att ge rimligt så det skippar jag satsar på pengar,verktyg.elixir,järn,siden,skiftesrullar,malm och trä ger ju inte 1 smack att byta med finns ju andra som har mer,och kan byta mot vad dem vill ha sjäva. mycket enklare på det viset.
Startade upp ett brödraskap för ett tag sedan bland de närmsta grannarna (nu är vi 5). Mest för att kunna "ge en hjälpande hand" när vi är inne samt kunna delta i turneringarna. Då bara 1 har nått till elixirfabrik, blir det inte så mycket handel där. Nu behöver jag "bara" kristaller för att bli klar med "Avancerad kristallfabrik" innan fokus går på "Avancerad sidenfabrik". Sedan kan jag börja forska fram "Elixirfbriken". Sedan tar det iofs ett tag att få fram så mycket elixir, samtidigt som jag måste få till expansion att kunna bygga fabriken på samt medel att bygga större bostäder. Annars rullar det på fint.
Kändes bara så hopplöst när jag fick i uppgift att betala 500 elixir i det läget jag var. Antar att om jag hinner betala 500 elixir, så skall säker 500 "Juveler" och "Magipulver" betalas som nästa uppgifter. "Ur askan och in i elden."
Oj vad trevligt, nu blev en till i brödraskapet. Visserligen en helt "nyfödd", men ändock. :)
 

DeletedUser255

Guest
Jag har läst att många gillar detta event, Herdarnas marsch. Det är så tråkigt och tar en evinnerlig tid att samla ihop allt och sen ska man betala, och då försvinner ju allt man samlat ihop och man kan inte uppgradera eller någonting på ett bra tag till.. om det inte är så att man ska fortsätta med att samla, för i detta hemska event så kan man ju få liknande uppdrag efter varandra. Det har givit mig en känsla av uppgivenhet. Jag har hela tiden hållit på och försökt bli klar med alla uppdrag, men jag har inte en chans att lyckas, trots att jag planerar i förväg. Har ju lista över uppdragen. Det går inte när det tar för lång tid att samla ihop varorna, varor som man därefter ska betala.. så att de bara försvinner upp i rök. Man kommer ingenstans i spelet. Man kan inte turnera. man kan inte öppna upp provinser. man sitter på samma ställe och stampar. De tidigare eventen var ju roliga de, och de hjälpte en i spelandet. Det gick snabbare med forskning och alltihop. Detta event är som en stoppkloss, och jag känner att jag är på väg att tappa lusten helt med att fortsätta med detta spel. Kommer eventen i framtiden att vara lika glädjedödande så slutar jag. Jag förstår inte hur folk kan tycka att dessa uppdrag är roligare än tidigare. Det måste vara såna som inte brukar turnera. Såna som redan kommit så lång det bara går i spelet, och bara samlar på sig mer och mer varor.. för såna finns det gott om. Det vet jag. Jag har varit med i flera brödraskap där allt stått helt stilla så att man känt sig tvungen att söka sig till ett nytt.. för när man hamnar bland såna så stannar det av för en själv också. Man tappar liksom sugen när man turnerar och kostar på sig hela sina lager av varor och sen läser man på chatten att de andra har förråd med miljoner av varje vara.. och då har de knappt gjort något i turneringen annat än lite grann, tillräckligt för att erhålla bonusarna. Har man såna lager så är det säkert roligt med såna här uppdrag.. för de får ju då äntligen användning för sina varor som inte går åt annars. Men om man gillar hela spelupplägget och vill göra alla delar i elvenar.. då försvinner all spelglädje.. för man kommer ingen vart. Det tar en evighet att få ihop varorna.. och det kostar alldeles för mycket för några futtiga betors skull. Eller är det just det som är meningen? Att man ska bli så frustrerad och uppgiven att man börjar köpa diamanter och struntar fullständigt i uppdragen?
 

DeletedUser324

Guest
Jag har läst att många gillar detta event, Herdarnas marsch. Det är så tråkigt och tar en evinnerlig tid att samla ihop allt och sen ska man betala, och då försvinner ju allt man samlat ihop och man kan inte uppgradera eller någonting på ett bra tag till.. om det inte är så att man ska fortsätta med att samla, för i detta hemska event så kan man ju få liknande uppdrag efter varandra. Det har givit mig en känsla av uppgivenhet. Jag har hela tiden hållit på och försökt bli klar med alla uppdrag, men jag har inte en chans att lyckas, trots att jag planerar i förväg. Har ju lista över uppdragen. Det går inte när det tar för lång tid att samla ihop varorna, varor som man därefter ska betala.. så att de bara försvinner upp i rök. Man kommer ingenstans i spelet. Man kan inte turnera. man kan inte öppna upp provinser. man sitter på samma ställe och stampar. De tidigare eventen var ju roliga de, och de hjälpte en i spelandet. Det gick snabbare med forskning och alltihop. Detta event är som en stoppkloss, och jag känner att jag är på väg att tappa lusten helt med att fortsätta med detta spel. Kommer eventen i framtiden att vara lika glädjedödande så slutar jag. Jag förstår inte hur folk kan tycka att dessa uppdrag är roligare än tidigare. Det måste vara såna som inte brukar turnera. Såna som redan kommit så lång det bara går i spelet, och bara samlar på sig mer och mer varor.. för såna finns det gott om. Det vet jag. Jag har varit med i flera brödraskap där allt stått helt stilla så att man känt sig tvungen att söka sig till ett nytt.. för när man hamnar bland såna så stannar det av för en själv också. Man tappar liksom sugen när man turnerar och kostar på sig hela sina lager av varor och sen läser man på chatten att de andra har förråd med miljoner av varje vara.. och då har de knappt gjort något i turneringen annat än lite grann, tillräckligt för att erhålla bonusarna. Har man såna lager så är det säkert roligt med såna här uppdrag.. för de får ju då äntligen användning för sina varor som inte går åt annars. Men om man gillar hela spelupplägget och vill göra alla delar i elvenar.. då försvinner all spelglädje.. för man kommer ingen vart. Det tar en evighet att få ihop varorna.. och det kostar alldeles för mycket för några futtiga betors skull. Eller är det just det som är meningen? Att man ska bli så frustrerad och uppgiven att man börjar köpa diamanter och struntar fullständigt i uppdragen?

håller med totalt hopplöst detta event alldeles för lite lön för mödan bättre nästa ggn tack
 

DeletedUser3

Guest
Tack för all er feedback. Jag har samlat ihop det och skickat det vidare.
 
Topp