• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Magisk ritning i turneringen?

Grizabella

Kändis
Så mitt BS har efter mycket kämpaglöd äntligen nått målet att skaffa oss en "magisk ritning" i turneringen.

Men jag kan inte hitta något sätt att använda denna ritning på eftersom jag inte har byggt (eller tänker bygga) några magiska verkstäder eller bostäder.

Är det så att man som spelare måste ha investerat 1400 diamanter eller mer för att ha nytta av denna ritning? Är det i så fall schysst mot oss som inte köper byggnader med diamanter?

Personligen kan jag tycka att även vi som inte är trakterade av att lägga pengar på diamantköp i 1400 diamanters klassen borde få någon belöning för allt vårt slit i kampen för att få tag i en magisk ritning. Borde inte alla spelare i ett BS som har nått alla delmål och öppnat tionde kistan bli belönad med att kunna köpa ett styck magisk bostad eller verkstad på nivå ett så att vi kan känna att vi också har fått ut något av detta slit?

Eller har jag missat något? G.
 

DeletedUser244

Guest
Stort grattis till kista 10, bra jobbat!

Det stämmer att man just nu bara kan använda ritningar till att uppgradera magiska byggnader. Inno har dock lovat att man snart ska kunna använda de på eventbyggnader för att på något vis förbättra dem. Vet inte mer än så, men det ska komma iaf ;)

Jag förstår irritationen men man får så mycket KP, förtrollningar, reliker mm på vägen när man krigar för kista 10 (och i kistan) så personligen tycker jag det hade varit värt det även om inte ritningen fanns. KP har ju trots allt stor betydelse för ens utveckling så jag tycker KPn i sig gör det guld värt :) Om man bortser från all KP på vägen så ger ju kista 10 totalt 75 KP, det är ju 3 dygns "vanlig" KP. Tänk vilken skillnad det gör på sikt om man tar det hela tiden.
Men självklart ska alla kunna nyttja ritningar när de nu valt att lägga den i kista 10 å det har de väl själva fattat när de ska införa det med eventbyggnader :)
 

DeletedUser345

Guest
Håller med Capriora att antalet KP är en helt underbar belöning. Sedan håller jag även med Grizabella att om man har kämpat så öronen blöder och till slut lyckats få en ritning hade det ju varit kul att faktiskt kunna använda den också.
Kanske att man kunde uppgadera en magisk byggnad från nivå 0 till nivå 1? Så hade man fått kämpa sig till en ritning till för att kunna uppgradera den en andra gång till sin "riktiga" nivå. (Får fundera ett tag på ifall detta skall skrivas in som ett förslag till förbättring.
Sist men inte minst ett stort GRATTIS till bedriften att nå 10 kistor. :)
 

Grizabella

Kändis
När man har utforskning att göra är alla dessa KP helt klart guld värt. Men jag är klar med all min utforskning tills Elementarerna kommer och alla dessa KP hamnar i undren. Men det är ju många andra bra belöningar också, även om jag skulle uppskatta några tidsboostar också.

Men det vore mycket bra om Inno kom på ett sätt att låta oss icke diamantanvändare använda ritningarna. Det bästa hade ju varit att kunna köpa en magisk byggnad per ritning man skaffar sig eftersom det kräver en så stor insats för BS att nå dit.

Jag hoppas dessutom att Inno sparar all information om vilka som har ritningar retroaktivt så att vi som har en eller flera ritningar i lagret kan använda dessa när väl förändringen kommer ut. G.
 

DeletedUser244

Guest
Jo men att uppgradera under gör ju jättemkt, jag bli glad när jag står still i forskningen så jag kan lägga i undren istället :)

Du har ritningen kvar jag lovar! Men du kan bara "se" den när du har en magisk byggnad, just nu iaf.
 

Macbolan

Mästare
Jag håller med i ovanståendes förslag och tankar!...tom Capriora....:cool:;)
Men det hade varit intressant med "Blueprinten"..OM en spelare kunde använda den för att omvandla en "Maxad" Bostad eller Verkstad till ett Magiskt Bygge...
Det kunde ge incitament för att maxa åtminstone ETT av sina byggen...för att få chansen att anv. sin "Blueprint"...och göra den Magisk!
Mvh
Mac
 

Grizabella

Kändis
Jag gillar Macbolans förslag skarpt men det blir svårt för alla som inte är på högsta nivån att använda dessa. Om man är i Dvärgkapitlet har man ju långt tills man har byggnader som är maxade.

En variant är att den magiska ritningen blir ett tillägg till valfri byggnad. Att man köper till ett "magiskt paket" på valfritt hus eller valfri verkstad. Detta magiska paket gör byggnaden mycket bättre - Till exempel dubbelt så bra på alla stats - oavsett level. Då använder man de byggnader man redan har och alla kan få nytta av de magiska ritningarna oavsett level. G.
 
Topp