• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Vad jobbar Ni med..Hur är Det?

Macbolan

Mästare
Hej Allihopa sköna figurer på detta Forum! :)
Jag tänkte fråga Er..en enkel fråga;..Vad jobbar Ni med..och Hur trivs Ni med ert Jobb?

Jag själv kallas för Mac..och jobbar inom Akutpsykiatrin sedan 30 år tebax...numera på en avdelning för akuta Psykoser och Schizofrenipatienter, samt rycker in på Akutmottagningen på helgerna!
Jag har tidigare skrivit om händelser på mitt jobb i andra trådar..Men överlag så trivs jag med mitt jobb..tycker att jag har en chans att förändra andra människors liv till något bättre..vilket ger Mig en stark tro på att Mitt arbete gör skillnad för våra svagaste i samhället!

Berätta gärna Om Era jobb..Vad Ni gör å hur Ni känner att Ni blir bemötta av era chefer...har Ni en Bra chef..eller en Tyrann?
Våga skriva!
Mvh
Mac
 

Macbolan

Mästare
Jag kan börja med att berätta..att Jag fick ett Glädjebesked Idag..att vår tillförordnade chef har tackat JA till tjänsten som fast chef...:))
En Underbar kvinna..som kommer från våra egna led..och som har full förståelse hur vår arbetsits Är..En BRA start på det nya året! :)
 

ZpaRoW

Mästare
Jobbar på Grahns konfektyr tidigare Totte Gott som blev uppköpt av Grahns när ägarna gick i pension, Jobbat i packen (Burk) i 17 år men när lager tjänsten blev ledig så tog ja den! Fundera länge på byta jobb för hade ledsnat på stå och pack lr det var mest all städning varje dag för ja är pedant! Men nu trivs ja jätte bra och får ha min struktur/ordning på lagret och hela fabriken! Får beröm av cheferna och andra besökare så borde man göra ett bra jobb! Sen jobbar man bara 4 dar och ledig fredag-söndag så gött de med. Ordning och struktur passar bra i spelet oxå hehe ;)
 

Josefin89

Legend
Jobbar på IAC, där vi gör plastdetaljer till Scania, Volvo trucks och Volvo cars. Innan jag gick hem på mammaledighet så jobbade jag som kvalitétsinspektör (dvs hålla koll på att detaljerna håller rätt kvalité, mått mm), börjar jobba i mars igen men hoppas på att få byta tjänst då jag vill lära mig något nytt. Så min stora förhoppning är att kunna bli "uppsättare" dvs den som hänger i verktygen i maskinerna och ställer in alla inställningar och fixar felen. :cool: Är endast män som jobbar med detta så jag ser det som en stor utmaning :D
 

Elvenlis

Legend
Jag jobbar som undersköterska på hemtjänst natt. Vi har fasta besök och larm. Trivs bra med jobbet men inte organisationen. Kommunen är kass som arbetsgivare, vi är underbemmannade , underbetalda och har inte haft nån chef sen i maj. Får en ny nu, blir första apt med henne i morgon, blir spännande att se hur det går, det sägs att hon är bra så lite törs vi hoppas.
 

Macbolan

Mästare
Jag ser fram emot ett spännande År...:)
Borås öppnar detta År..EU..kanske Världens modernaste Psykiatriklinik..den kallas för "Psykiatrins Kvarter"!
Det blir en sammanslagen enhet..som kommer att innehålla Akutmottagning samt 4 Vårdavdelningar...även Bup och en mellanvårdsavdelning finns i huset!
Och i nära anslutning..med en inglasad gång..så kommer våra Öppenvårdsteam finnas..för att skapa närhet i Vårdkedjan...:)

Kan Vi bara fixa personal..så har Jag stora förhoppningar inför framtiden för Psykiatrin..:)
 

Elvenlis

Legend
Jag ser fram emot ett spännande År...:)
Borås öppnar detta År..EU..kanske Världens modernaste Psykiatriklinik..den kallas för "Psykiatrins Kvarter"!
Det blir en sammanslagen enhet..som kommer att innehålla Akutmottagning samt 4 Vårdavdelningar...även Bup och en mellanvårdsavdelning finns i huset!
Och i nära anslutning..med en inglasad gång..så kommer våra Öppenvårdsteam finnas..för att skapa närhet i Vårdkedjan...:)

Kan Vi bara fixa personal..så har Jag stora förhoppningar inför framtiden för Psykiatrin..:)
Håller alla tummar för att det inte blir samma flopp som rågården i Göteborg
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Ja vad fasen gör jag egentligen? :rolleyes: Jag är en tusenkonstnär! Det låter bra :)
Jag är samtalsterapeut med eget företag - hur kul som helst och jag älskar det. I samma företag tillverkar och säljer jag också hudvårdsprodukter av 100% naturliga råvaror.
Jobbar också som konsult med bl a arbetsplatsförbättring, teambuilding - jag blir inhyrd av företag vars arbetsklimat funkar illa för att se till att vidta åtgärder så att personalen kommer överens, chefer kommer överens osv. Mycket spännande!
Jag arbetar också med utveckling av verksamheter för individer inom LSS och jag är föreläsare. Håller seminarier och föreläsningar inom det jag döpt till "Livet med annorlundaskap".
Men egentligen är jag en misslyckad rockstjärna! :cool:
 

Elvenlis

Legend
Du är Välkommen till Borås Psyk....ta med Dig dina gamla kolleger...så startar Vi nått Nytt i Borås! :)
Starshadow e Välkommen oxå..alltid trevligt med en innoativ människa som kan röra Om i grytan! :p
Tack så mycket ,,, behövs förändring här,,,, har tyvärr utvecklat en allvarlig drama queen allergi ,,,,men jag ska hålla det i minnet :)
 

DeletedUser158

Guest
Vilken rolig tråd! :D

I höstas var jag undersköterska inom vården, så vet allt hur det är att ha kommunen som arbetsgivare och stressen att jobba på "golvet". Oavsett vilken position man har i vården krävs det en otrolig styrka för att ens orka med allt som läggs på en.
Jag insåg för några år sedan att jag inte kan stanna i vården, det skulle sluta med förtidssjukskrivning och diverse andra eländigheter, så jag valde att skola om mig. Efter sex års studier har det till sist gett resultat - och jag har äntligen bytt bransch och får göra det jag älskar!
:/
Idag är jag chefredaktör på ett relativt nytt litet bokförlag (vi fyller ett nu i veckan). Eftersom detta lilla förlag inte hade en redaktion - och saker går så galet snabbt - har jag fått som första "stora" uppgift att sätta ihop en redaktion. Det innebär att jag har samlat ihop precis rätt redaktörer, byggt upp en struktur kring utgivningsprocessen och har nära samarbete med redaktörer/frilans/formgivare/illustratörer osv. Utöver att ha helhetssyn kring bokproduktionen och se till att hela "maskineriet" fungerar från råmanus tills utgivning arbetar jag även som "vanlig" redaktör.
Som redaktör är jag något av en projektledare. Jag har hand om olika manus, med vilka jag i samarbete med författarna arbetar på att förbättra och göra klart manuset för att hamna i bokhandeln. I denna process är jag lektör, redigerare, korrekturläsare och slutkorrekturläsare.
Så det är att hålla i många trådar, men det är ju såååååå kul.
:D
 

Elvenlis

Legend
Vilken rolig tråd! :D

I höstas var jag undersköterska inom vården, så vet allt hur det är att ha kommunen som arbetsgivare och stressen att jobba på "golvet". Oavsett vilken position man har i vården krävs det en otrolig styrka för att ens orka med allt som läggs på en.
Jag insåg för några år sedan att jag inte kan stanna i vården, det skulle sluta med förtidssjukskrivning och diverse andra eländigheter, så jag valde att skola om mig. Efter sex års studier har det till sist gett resultat - och jag har äntligen bytt bransch och får göra det jag älskar!
:/
Idag är jag chefredaktör på ett relativt nytt litet bokförlag (vi fyller ett nu i veckan). Eftersom detta lilla förlag inte hade en redaktion - och saker går så galet snabbt - har jag fått som första "stora" uppgift att sätta ihop en redaktion. Det innebär att jag har samlat ihop precis rätt redaktörer, byggt upp en struktur kring utgivningsprocessen och har nära samarbete med redaktörer/frilans/formgivare/illustratörer osv. Utöver att ha helhetssyn kring bokproduktionen och se till att hela "maskineriet" fungerar från råmanus tills utgivning arbetar jag även som "vanlig" redaktör.
Som redaktör är jag något av en projektledare. Jag har hand om olika manus, med vilka jag i samarbete med författarna arbetar på att förbättra och göra klart manuset för att hamna i bokhandeln. I denna process är jag lektör, redigerare, korrekturläsare och slutkorrekturläsare.
Så det är att hålla i många trådar, men det är ju såååååå kul.
:D
Oooo blev ju avundsjuk nu, låter ju helkul ju:D
 

pias

Kändis
Ok hmmm jag är utbildad grundskolelärare år 1-7 MaNOEng.... Men skadade mig under utbildningen i en bilolycka, 1993 och är numera vad det nu heter med nya termen förtidspensionär. Då mot min vilja, alternativet gick inte att ta ;) Nu så är jag tacksam för det har räddat mitt äktenskap och gör att jag orkar vara mer än bara vara Hmmm överlevande. Hade jag fått den rehabilitering som behövdes från början så hade jag nog kunnat jobba en del under ett gäng år i alla fall... Jo det finns fortfarande en ledsnad och saknad över att inte kunna utöva mitt yrke

Har en del Fritidsaktiviteter istället som att vara aktiv i Funktionshinderrörelsen på olika sätt och sånt när jag orkar
 

Mjolner

Legend
Jag är lärare, utbildad sv,so eng 1-7, legitimerad. Arbetar heltid och bär med mig sviterna av utbrändhet. Tycker att mitt jobb är fantastiskt många gånger. Det som tar knäcken på arbetslust och glädjen är den massiva misstron jag så ofta möter. Det och en enorm dokumentationsbörda. Hittat tillbaka till mer arbetsglädje när jag bör skola i januari.
 
Topp