• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Brödraskapsäventyret

Ewla

Medlem
Alltså, det senaste Brödraskapsäventyret suger. Stackars alla som inte kommit så långt, Det är ju horribelt mycket varor som krävs. Många kommer inte ens till slukhålet, hur kul är det då att spela. Nää, det här skiter jag i nu. Det blev inget kul längre och det är väl ändå det som är meningen.

Ewla
 

harpan

Legend
Det var himla tufft vi fixade 2 stigar på 5 pers , (segt brödraskap... ) och visst kostade på gjort av med många boostar osv :(
 

Gaiona

Mästare
Vi gick blå vi med, klarade den två gånger, den tredje blev för tuff och vi var ändå fler än tio som bidrog men de flesta i vårt brödraskap har inte kommit så långt i kapitlen så vi är nöjda ändå.

Det är lite synd att svårighetsgraden inte är anpassad efter styrkan i brödraskapen, några medaljer kräver inte så mycket resurser på lägre nivåer/kapitel men ändå...
 

qrush

Medlem
Det är väldigt anpassat efter storlek på BS, man kan vinna BÄ med små BS, jag lovar. Det enda det handlar om är aktivitet och då spelar storleken ingen som helst roll

Sen såg jag att Birka skriver i sin beskrivning att man har serverrekordet utan att berätta att det var olika förutsättningar i slukhålet. När dom vann på 72950 poäng så var det vardera 3 medaljer i hålet. Nu när vi vann så var det 5 medaljer av varje i hålet, någon räknade på det där och enligt den uträkningen så hamnade vi på +80k. Det går naturligtvis inte att jämföra med olika förutsättningar, Så Birka ni har rekordet på 3 3 3 och vi Seven Kingdom har det på 5 5 5, OK?

Glömde vår rekordsumma på 5 5 5 ,, 68800 poäng
 

DeletedUser158

Guest
Sen såg jag att Birka skriver i sin beskrivning att man har serverrekordet utan att berätta att det var olika förutsättningar i slukhålet. När dom vann på 72950 poäng så var det vardera 3 medaljer i hålet. Nu när vi vann så var det 5 medaljer av varje i hålet, någon räknade på det där och enligt den uträkningen så hamnade vi på +80k. Det går naturligtvis inte att jämföra med olika förutsättningar, Så Birka ni har rekordet på 3 3 3 och vi Seven Kingdom har det på 5 5 5, OK?

Absolut.
Men Birka har haft det i beskrivningen hela tiden. Få över 72 950 även med 5 medaljer så plockar vi bort det i beskrivningen.
Birka fick förresten också över 80k+ om vi räknar ut det. Det var trots allt inte mer än 2,5k mellan de båda lagen i slutänden.

Dessutom var inte er vinst riktigt helt renodlad om man tänker på det på det viset. Ni tog in spelare från andra brödraskap för att få denna vinsten, spelare som lämnade bara timmarna efter att ni hade vunnit. Det visar att ni inte litar på er egen styrka som brödraskap tillräckligt för att vinna äventyret, något som jag tycker är lite sorgligt.
Ni hade kunnat vinna detta galant utan att låna in spelare. Aktivitet och bra strategier är allt som krävs, då kan man bestiga berg tillsammans. För är det inte det BÄ handlar om egentligen - att blir starkare och mer sammanhållna i gruppen?
För oss i Birka handlar det inte om priserna och vinsten är bara en bonus. Men varje BÄ stärker oss och sammanfogar oss som grupp, och det är lite det äventyret ska göra.

Men vi ses nästa BÄ, jag längtar redan XD
(Hoppas då att ni litar tillräckligt på er egen styrka för att ta er an oss med ordinarie medlemmar)
 
Senast redigerad av en moderator:

qrush

Medlem
Så strategi handlar inte om att man kan toppa laget :)
Det handlar aldrig om enstaka spelare, det var kollektivet som vann över er:)
Sluta sura och se till att ni har snickare så att det räcker hela vägen

Renodlad? vilket trams, finns mycket att säga om Birka men jag avstår
 
Topp