• Kära gäst,

För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sökresultat

1. Gaiona

Bekräftat Visa byggnadens namn vid försäljning

Åtminstone i appen ser man inte byggnadens namn när man ska sälja den. Jag tror att misstaget att råka sälja fel byggnad skulle minska rejält om man ser byggnadens namn i denna dialog. Dessutom borde eventbyggnader ha en kontrollfråga eftersom man inte kan få tillbaka dem..
  2. Gaiona

Inskickad Hur många spökstenar har jag i lager?

Jag saknar spökstenen i översikten över antalet varor i lager, det vore trevligt att kunna se det någonstans i spelet.
  3. Gaiona

Fixat Tiden som försvann!

Vi som spelar i appen kunde tidigare se hur lång tid det var kvar i turneringen genom att klicka på turneringsikonen på världskartan men nu finns det ingen tidsangivelse där längre (man kan fortfarande se tiden när man klicka på rankingsikonen i staden under fliken Turneringar). Är det planerat...
  4. Gaiona

Inskickad Dölj byggnader vid teleportering

Det skulle vara väldigt bra om knappen Dölj/Visa byggnader kunde dyka upp även när man ska använda förtrollningen Teleportera byggnad, det skulle underlätta rejält att hitta rätt byggnad!
  5. Gaiona

Event Diskussion om vad ni tyckte om Black Friday i Elvenar

I vårt BS har det dykt upp några synpunkter i chatten om Black Friday i Elvenar som jag delar med mig av här: Besviken!! Hade trott att jag skulle kunna investera några diamanter för att få de sista artifakterna, så erbjuds endast ett komplett paket för pengar. förra timmen fick jag erbjudande...
  6. Gaiona

Inskickad Saknas siffror i Uråldriga under på instanserna

I belöningen för hjälp i Uråldriga under så ser man inte hur många kunskapspoäng de olika instanserna ger. Det borde se ut som det gör i turneringen med en siffra på varje instans.
  7. Gaiona

Inskickad Aviseringar i mobilen

Elvenar aviserar när produktioner är klara och när handelsanbud är tagna men det är instabilt och det vore bra med en inställning för vilka aviseringar man vill ta emot. Jag önskar att man skulle kunna ställa in om man vill ha aviseringar om: Verkstadstillverkning klar Fabrikstillverkning klar...
  8. Gaiona

Besvarad Magiskt schackset

Jag har försökt hitta en beskrivning av hur setet ska sättas ut för att ge maximal utdelning men har gått bet. Om någon som har en bild eller annan beskrivning på det och kan lägga upp den här så skulle det vara en fin julklapp! :diamond:
  9. Gaiona

Alternativt julfirande

Kom med förslag på julklappar som inte har med kommers att göra! Som jag skrev i en annan tråd, bjud in en vän på trevligt umgänge där ni äter gott tillsammans, gör om en gammal pryl som ingen gillar, ex snygga upp en lampa med ful skärm och måla något fint på skärmen, ge någon ett...
  10. Gaiona

Diskutera brödraskapsäventyret här!

Jag har några synpunkter på nya brödraskapsäventyret. De flesta förändringar har blivit till det bättre men det finns två medaljer som har för tuffa krav för att kännas rätt. Dels medaljen Gyllene armband som kräver lite väl mycket T1-varor hör att tillverkas, jag kan klara det på två...
  11. Gaiona

Besvarad Chatten är upp och ner

I mobilen/appen så skriver man högst upp i chatten och texten rullar neråt och på datorn skriver man längst ner i chatten och texten rullar uppåt? Jag föredrar att det är som på datorn men spelar annars helst på mobilen. Borde det inte vara likadant eller ännu bättre, möjlighet att välja?
  12. Gaiona

Inskickad Snabbknapp i forskningen

För de som hoppat över frivilliga steg i forskningen skulle en knapp som hoppar till nästa ej aktiverade forskning underlätta, det är inte lätt att hitta tillbaka. Vid första tryck på knappen hoppar man till äldsta ej aktiverade forskning (inklusive de som inte ha fullt med kunskapspoäng)...
  13. Gaiona

Inskickad Förtrollning, ta bort behov av väg

Det vore kul om InnoGames kunde införa en ny vinst i event, tävlingar, äventyr eller liknande som gör att man kan förtrolla en byggnad så att den inte längre behöver väg till stadshuset. Förtrollningen ska vara sällsynt men ska kunna vinnas av spelare någon gång ibland, den kommer att...
  14. Gaiona

Inskickad Sortering i lagret

Jag gillar inte hur lagret är sorterat, fliken Förtrollningar är helt ok (det är ändå så få olika objekt som ligger där) men fliken Instanser där första delen sorteras på procent är väldigt rörig, man borde kunna ha Myntregn, Förnödenhetsgåva och Portalförtjänst i egna grupper och på fliken så...
  15. Gaiona

Besvarad Beräkningar för Gyllene Avgrund

Vi försöker hålla koll på hur mycket folk och pengar som Gyllene Avgrund ska producera men enligt procentsiffrorna i elvengems så stämmer inte siffrorna? Kan det vara så att InnoGames har sänkt procentsatserna i samband med någon uppdatering som inte kommit med i elvengems?
  16. Gaiona

Se vem som lagt in KP på under

Nu ser man vem som accepterat anbud vilket är trevligt, men det vore ännu trevligare att få se vem som lagt in kunskapspoäng på ens uråldriga under. När de ändå håller på skulle det vara trevligt om de kunde dela upp loggen i en flik för varje typ av händelse, en för puts, en för accepterade...
  17. Gaiona

Inskickad Förenkling av marknaden

Det skulle vara trevligt på marknaden om flera likadana anbud inte visades som separata rader, det skulle räcka om en siffra visade hur många sådana anbud som finns och man kunde välja direkt hur många av dessa anbud som man vill köpa (det minskar risken att råka köpa något man inte tänkt sig...
  18. Gaiona

Varför kan inte teleportera stenmonument

Jag skulle vilja flytta mitt stenmonument till lagret men det blir ingen teleporteringmarkering på monumentet så det går inte att flytta. :(
  19. Gaiona

Inkonsekvent när man startar olika saker

Det här gäller åtminstone för appen i Android. I magiakademin på fliken produktion så tycker man två gånger för att starta t.ex. kombinationskatalysator men på fliken Tillverkning så startar tillverkningen direkt. I Baracken så krävs det två klick för att starta för varje träning som ska...
  20. Gaiona

Är du en nörd?

Eftersom det skrivs lite om nördar i forumet kunde det vara kul att få höra vad ni tycker om er själva.
Topp