• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sökresultat

  1. Gose

    Rädda Forumet - Upprop

    Flera andra forum har startat upp upprop för att rädda forumen. Sedan Discord startade så har forumet blivit väldigt tyst. För att ge en röst till de som fortfarande vill ha kvar forumet så startat jag denna tråd. Om ni vill att forumet ska finnas kvar, helt och fullt eller som ett komplement...
  2. Gose

    Att byta Avatar på Discord (version på dator, vet inte riktigt hur det ser ut på mobilversion)

    Byta avatar på Discord. 1. Klicka på din Avatar framför ditt namn i chatten: 2. Sedan så klickar du på pennan i högra övre hörnet och välj sedan det alternativ som passar dig bäst. Om du bara kör Elvenar så kan du välja "Redigera användarprofil!”. 3. Du kommer nu till ett annat fönster...
  3. Gose

    Nytt rekord - Bä - på svenska servern

    Jag är så stolt över vad mina medlemmar lyckats göra. En verklig samlad insats <3 Nytt rekord satt, med 149000 poäng i BÄ. Ska bli kul att se om vi lyckas slå det framöver =)
  4. Gose

    Öppen Nu har vi plats ledig

    Hej alla elvenarspelare Vi är ett gäng aktiva spelare som gillar att spela detta roliga (dock ibland låååååångsamma) spel :) Vi kör alltid spiran till minst andra bossen och tar alla kistorna i turneringen (dock minimum 1000 poäng för de som vill ta det lite lugnare). Vi är dagligen aktiva...
  5. Gose

    Nu blir det julfint inför advent!

    Vi fick "lite" snö (30 cm) och jag fick lite feeling. Här nere i småland så är det inte så ofta man får mycket snö. Så nu när det är första advent på söndag, gjorde jag lite julfint och vinter i staden. Hur fint gör ni? Visa gärna era fina vintriga och juliga städer.
  6. Gose

    Inskickad Ändrad bläddring i Under-fönstret

    När man är inne för att lägga KP i någon annans Under så måste man nu bläddra med musen (om inte undret är hjärtat), en rörelse som är påfrestande för handleden. Kan tänka mig att fler än jag upplever att det kan vara jobbigt. Blev extra påtagligt när jag skadade handleden. Mitt förslag är att...
  7. Gose

    Inskickad Bläddring mellan Barack, Legosoldatläger samt Övningsfält

    Jag skulle vilja lägga fram ett förslag om en möjlighet att bläddra mellan de tre byggnader vi har till att träna trupper i. Nu får man hoppa in och ut mellan dessa, så en bläddring mellan dem när man ändå är inne i en av dem, vore toppen. Jag kan tänka mig två alternativ; antingen genom en...
  8. Gose

    Inskickad Fördubbling av KP innan man når KP-taket

    Den nya gränsen för att lägga KP i andras under är för oss i Prosperity lite för lågt ställt. Jag tror att iallafall en dubblering skulle göra att det flyter på för oss mycket bättre. Vi fyller ett under i taget hos den som är på tur (kör enligt Wonder-system). Det innebär att vi, nu när många...
  9. Gose

    Nytt problem Bugg eller avsikt?

    När man matar Pandan så får man T1-varor för varje matning man gör av andra figurer (björnar, fåglar mm). Dock så räknas inte dessa T1-varor som en insamling när man kör BÄ. Nu till den stora 100 000 kr frågan: Är det en bugg eller är det avsiktligt? Har testat två gånger med samma resultat...
  10. Gose

    Bekräftat Bugg?

    Har vid flera tillfällen upptäckt att man inte kan starta flera Vapenkammare (Häckningsplatser) i webbversionen, genom att trycka på siffertangenten, trots att rutan för att starta alla är ikryssad. Vill jag till exempel starta en 12h i vapenkammaren så kan jag välja att trycka på 1, men då...
  11. Gose

    100 Guld i Spiran - Grattis Prosperity

    Jag är så otroligt stolt över alla spelare som ingått i Prosperity de senaste 2 åren, så nu måste jag få skryta om dem. Vi har nu tagit 100 guld i spiran tillsammans! Både nya och gamla spelare, vilken fantastisk insats. Jag ser fram emot ännu ett år av guld och hoppas ni vill fortsätta dela det...
  12. Gose

    Stängd Efterlyses, Glada och aktiva spelare!

    Vi är ett glatt och trevligt gäng som tar spiran till guld varje vecka samt runt 15-16 kistor i turneringen (mer ibland när vi känner oss sugna). För oss flyter det på och vi klarar det tillsammans. Skulle du vilja vara med, skicka mig ett PM i spelet!
  13. Gose

    Fixat Antal "skördade" trupper lägre än antalet satta i produktion?

    Jag vet inte om detta är en bugg men förstår inte varför antalet är olika på trupperna/enheter. Kan ju vara så att siffrorna visar olika saker? Vad jag menar är att när jag startar träning av t ex granitjättar så står det 2515 i antal i baracken, men när jag sedan hämtar de klara trupperna så är...
  14. Gose

    Grattis Prosperity, 1 år med guld i spiran!

    Idag firar jag 1 år i följd med guld i spiran med mitt härliga gäng! Så stolt över dessa härliga spelare. Prosperity :diamond: För att fira detta så delar jag idag med mig av våran prognosfil som jag skapade för ca 1 år sedan. Ni hittar den här: shorturl.at/biwCH Det är tämligen enkelt. 1...
  15. Gose

    Nytt temporärt kommando i chatten!

    Kanske redan fler som sett/märkt det men Inno har visst lagt till ett nytt kommando att använda i chatten! Måste vara temporärt :D Skriver man /easter så dyker det upp en tjusig påskhälsning i chatten :)
  16. Gose

    Magiakademin

    Har jag missat något? Förut så hade man chans att få 500 diamanter i Kistan i MA (magiakademin), varannan gång. Nu helt plötsligt så har jag fått två omgångar på rad utan diamanter alls. Är det med nya uppdateringen? Det enda som är nytt i min stad är undret Drakens ark. Det blir ett nerköp om...
  17. Gose

    Idag firar vi 50-gulds jubileum, Grattis Prosperity

    Ett stort grattis och tack till mina BSare. Utan er hade ett 50-guld i spiran Jubileum inte varit möjligt. Alla mina lyckönskningar till er. :diamond:
  18. Gose

    Grattis Prosperity till det 40e guldet!

    Vi fick avsluta året med ett 40e guld i spiran. Jag är så stolt över er. Tack att ni gjort år 2020 så bra tillsammans. *kramar*
  19. Gose

    Fixat Tvåspråkigt i marknaden

    Upptäckte precis att det står Accept offers, på fliken i marknaden istället för Acceptera anbud.
  20. Gose

    Inskickad Antal deltagande i spiran

    Jag saknar en lätt översikt på hur många som har deltagit i spiran. Som det är nu får man räkna gubbarna man ser i spiran. Det vore lättare om man uppe vid brödraskapspoängen stod Antal deltagande. Till exempel som nedan figur :)
Topp