• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sökresultat

  1. Starshadow

    Besvarad Bonusar, uråldriga under och annat - hur räknas %-satserna?

    Tjenixen :) Nu har jag funderat ett tag och försökt hitta info utan framgång, hoppas att vi tillsammans kan klura ut detta. Vi börjar med hjälpbyggnader till turneringen, som det ju finns 4 olika varianter av: upplyst lättdistans som ger 25% ökad attackstyrka till alla lätta...
  2. Starshadow

    BÄ - här diskuterar vi BÄ-bedrifter

    Diskussioner om BÄ brukar dyka upp lite varstans så det vore väl bra om vi körde det på ett samlat ställe :) Go wild!
  3. Starshadow

    Besvarad Ritningarna gömmer sig!

    Finns det någonstans man kan se hur många ritningar man har i lager? Jag spelar via datorn och enda gången jag kan se dem (vad jag har hittat) är om jag klickar på uppgraderafliken på en magisk byggnad. Håller jag muspekaren över ritningen så visas det hur många jag har. Nu kan jag inte göra...
  4. Starshadow

    Gott nytt år!

    Hoppas att 2021 blir ett härligt, öppet, fritt och friskt år!
  5. Starshadow

    Önskar er alla värme och glädje!

    När julen nu nalkas med skinka och bröd, ägna en tanke åt alla i nöd... Som ensamma sitter helt utan val, ingen får fest i en nysmyckad sal... Var tacksam för dagen idag som du har, och alla de dina som du har kvar. Till dem som har lämnat en stjärna nu sänts, när mörker till ljus nu långsamt...
  6. Starshadow

    Inskickad Låt utvecklingsbara byggnader gå att flytta med teleporten!

    För det finns ingen vettig anledning till varför de INTE skulle gå att flytta. Portaler och en del annat som inte går att flytta, visst det kan jag förstå. De utvecklingsbara byggnaderna har blivit många, nästan varje event har en sådan som pris tillsammans med artefakterna. Det är nog så...
  7. Starshadow

    Sorg i Elvenar och i synnerhet i Ragnarök

    Det är med tungt hjärta jag skriver detta.... Jag har precis fått det tragiska beskedet att Impudence - allas vår Imp - som på riktigt hette Kalle, gått bort hastigt i torsdags den 19 november. Hans hjärta gav upp. Ragnaröks flagga är nu svart och vi kommer att minnas honom med glädje och...
  8. Starshadow

    Inskickad Fler medlemmar i brödraskapen

    Jag har funderat runt detta ett tag och ska utveckla mina tankar nedan, men kort och gott - jag tycker att det är dags att utöka antalet medlemmar i Brödraskapen till 30. Varför? :rolleyes: Jo för att det finns massor av spelare som hade gynnats av att kunna komma med i lite större BS för...
  9. Starshadow

    Inskickad Använd sjöarna och låt oss gå och fiska!

    Det hela började som en tokig tanke :)men ju mer jag har finurlat på saken, desto mer tycker jag det låter som en bra idé. :cool: Så här: Alla önskar sig mer plats, mer mer och MER plats, eller hur? Vi hade ett sommarevent (när vi fick en massa krabbhotell och sådant) då de ändrade kartan och...
  10. Starshadow

    Besvarad Fråga om ett uppdrag i kap 16

    Tjenare :) En spelare i mitt BS har stött på ett uppdrag i kap 16 som skapar frågetecken. "Bedriv bärhandel 10 gånger" Vad innebär då detta, vad sjutton är bärhandel? :)
  11. Starshadow

    Fenixar

    Har fått frågor om fenixarna och i synnerhet den flammande varianten av jågeln. Vet att det tidigare dök upp recept för den i magiakademin men vad hjälper det om man inte får tag på artifakter så att man kan utveckla pippin. :rolleyes: Frågan är helt enkelt: kommer fenixen med tillhörande...
  12. Starshadow

    Ranking för hela bs i turneringen

    En grej jag hade tyckt var kul är om vi hade fått statistik för turneringen, inte bara som vi har nu för enskilda spelare, utan för hela BS:et :) Det finns på elvenstats, men inte i spelet :) Fast det kanske är jag som är nördig *skrattar* :D
  13. Starshadow

    Kommunikation i alla dess spännande former

    Har läst, begrundat, funderat och till sist bestämt mig för att skriva detta inlägget. :) :rolleyes: Här på forumet kryllar det av olika trådar som är för spelet, utanför spelet, vid sidan om spelet och ibland allt på en gång. För mig är det självklart att vi ska kunna diskutera och debattera...
  14. Starshadow

    Öppen Sugen på att bli Bärsärk eller Valkyria? Guld i spira och alltid minst 10 kistor

    Vi har precis begravt en riktig trotjänare till bärsärk och söker nu efter nya bärsärkar eller valkyrior. Om du dessutom råkar vara en stenhuggare, stengrävare eller smyckessmed (har marmor kristall eller juveler) är det absolut ett plus, men det viktigaste är att du gillar högt i tak, mycket...
  15. Starshadow

    Starshadow

    Hej allihop :) En liten presentation av mig då också så klart. "På riktigt" är jag stor flicka och har nått den fantastiska åldern 46 år :rolleyes: och har många strängar på min lyra. Bokstavligt faktiskt, då jag spelar 5 instrument och sjunger - något jag gärna ägnar fritiden till. Jag är...
  16. Starshadow

    Husdjuren förökar sig

    Det är alltid trevligt när sådant sker, men för att de ska överleva (vi kan nyttja dem) måste vi kunna producera mat. Så antingen får det skapas en byggnad som tillverkar mat till djuren, eller så får recept till husdjursmat komma oftare i akademin. :) En byggnad hade varit bäst tycker jag, det...
  17. Starshadow

    Tjenare

    Äntligen fått tummen loss och skaffat mig ett konto här också. Har spelat länge och varit inne och läst här lite då och då, men nu är jag faktiskt här på riktigt. :) Ser fram emot intressanta diskussioner :D Star
Topp