• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sökresultat

  1. Ny idé Se vilken gata man har vid "Mouse-Over"

    Det skulle vara skönt om man , precis som med byggnader, kunde se vilken gata man har och vad den ger när man har muspekaren över gatan. Ganska svårt oc h tidstagande ofta att försöka röna ut det då gatorna ändrar utseende beroendes på hur dom sitter ihop.
  2. Inskickad Armé storlek på första sidan

    Skulle vara skönt o lite tidssparande om man kunde se armestyrkan redan på första sidan när man klickar in sig på Legosoldatläger, barack och övningsfält. Fliken armeläger kan ju ändå vara kvar för att se ett överblick på alla träningsställen. Se bild för förslag
  3. Besvarad Olika tider visas för kittel effekter

    Vet ej om jag missat något men tiden för effektens varaktighet visas fel eller olika. Bilderna är tagna direkt efter att jag bryggt och förbättrad effekten!
  4. Fixat Står fel antal i inforutan på uppdrag

    Inget fel som får mig sömnlös..men.... Står fel antal i beskrivningen: "Diskutera 1000 fetillägg" när det ska vara 2000.
  5. Nekad Förtrollningar som ökar antal trupper som tränas

    Skrev detta redan, men tycks ha försvunnit! Vore det inte skönt att kunna unna sig en hel natts sömn någon gång utan att ha klockan på tingning varje timme bara för att träna trupper i baracken, övningsfältet och Legosoldatlägret. Mina krigare blir i alla fall rastlösa och för ett herrans liv...
  6. Inskickad Möjlighet att se om någon är inne och läser ett meddelande

    Dom flesta Brödraskap använder trådar för att lägga KP i varandras under. Alltför ofta händer det att två spelare lägger KP i tråden samtidgt (skriver samtidigt) och då blir det fel i trådarna. Det skulle vara bra om man i trådarna (meddelande) kunde se om någon annan är inne och läser...
  7. Besvarad Öka antalet trupper som kan tränas

    Jag tycker att det är jobbigt att ha Telefonen på väckning varje 1h15minuter så jag kan fylla på trupper som ska tränas i Baracken, Legosoldatlägret och övningstältet. Jag som alltid sett så ung ut har svarta ringar runt mina blå och påsar stora som IKEA kassar under ögonen av att konstant vakna...
  8. Inskickad Möjlighet att ångra raderat objekt

    Hur många av oss har inte varit med om att råka radera något vi så gärna vill ha kvar. Det är svårt att exakt se var pekaren finns och det är ofta väldigt magert beskrivet vad man är på väg att radera. Det är lätt att göra fel. Vore bra om det fanns en möjlighet att återta den senaste varan man...
  9. Inte ett fel Trodde inte detta var möjligt

    Provinser ska ju inte kunna öppnas om inte dom angränsande provinserna är upplåsta.. Har denna provins som "Flyter" i sin ensamhet.
  10. Inskickad Sökfunktion för byggnader

    Alla vi vet att det alltid är ett virrvarr av trädklyvande varelser i rörelse blandat med Manatillverkande fabriker, Magiska bostäder, Glittrande Faderträd, Fenixar i olika utförande och hundratals andra byggnader. Att hitta en specifik byggnad är ibland så krävande så jag anlitat självaste...
  11. Inte ett fel Saknad av befolkning

    Undrar vad som hände egentligen???? För att få loss mer befolkning när jag bara hade ca 400 lediga flyttade jag en nivå 23 Kristallfabrik till lagret. Jag kan inte se hur många personer den "Omsätter" när den är på spelplanet, men när jag har den i lagret ser jag att det behövs 5159 ledig...
  12. Inskickad Ny Byggnad: Elvenarisk Bank

    Ingen tycker ju om när mana eller annat förfaller. Just därför borde man i det hastigaste med gemensamma krafter och crowd-funding starta en ny rörelse/byggnad: Elvenarisk Bank. En byggnad där man kan låsa in resurser en viss tid för att förränta sig eller för att slippa förfalla. Man kan välja...
  13. Inskickad Möjlighet att sortera i lagret

    Som alla som spelat en tid märkt, samlas det en hel del Byggnader (frammaningar) och instanser på lagret. Det är omöjligt att få en snabb blick över det man har och extremt tidskrävande. Jag saknar en funktion att kunna sortera dessa på ett enkelt och lätt genomskådligt sätt. Instanserna...
  14. Nekad Självständighets förtrollning

    En Förtrollning/Artefakt som gör att en byggnad som vanligtvis behöver vara anslutet till en väg kan stå fristående utan att behöva vara anslutet till en väg. Stadshuset undantaget.
  15. Inte ett fel Fel byggtid på skogstillverkning

    Startade två st. "Byggnader" Skogstillverkning. Byggtiden ska vara 7 timmar. Ena byggnaden startade på 7 timmar andra på 7.42. Även nu står det att byggtiden ska vara 7 timmar om jag startar ny byggnad men den startar på 7.42 timmar.
  16. Inte ett fel Går inte skörda Verkstäder

    Har tre st verkstäder som nte går att skörda trots att dom är klara. Har startat om spelet 4-5 gånger och även provat med annan browser. Samma problem. 4 andra verkstäder funkade men dessa tre går inte, kommer bara upp rutan som säger att det är 0 sekund kvar..
  17. Inskickad Möjlighet att addera en spelare till existerande tråd på meddelande

    Det händer ofta att man byter spelare inom BS och då kan det vara bra att kunna delge den personen information som man delat mellan medlemmarna i meddelanden. Ibland kanske man råkar radera en viktig tråd och vill få tillbaka denna. Det finns ju ingen skräpkorg i meddelanden så det inte går att...
  18. För dom Miljö/geologi intresserade

    En bra nyhetsinslag som förklarar klimat på enkelt o bra sätt Så påverkar vulkaner klimatet: ”Förutsättningen för livet” (msn.com)
  19. Inte ett fel Vintergrön släde

    Skulle uppgradera vintergrön släde och vanliga fall får man en varning att pågående produktion avbryts om detta är fallet. Hade bara några minuter kvar innan jag kunde få dagliga belöningen från Släden och tänkte prova om det går att uppdatera och på det sätt få en bättre belöning på en gång...
  20. Inte ett fel Saknar belöning från Eventet, fel eller ändrat rutin?

    Vann tung stridsgrupp i fenixeventet men hittar den inte bland inventarierna, Är detta fel eller har rutinerna ändrats och gruppen läggs direkt till dom existerande grupperna?
Topp