• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sökresultat

  1. P3Games

    Rädda forum tävlingarna! RÖSTA ♥

    Om nu Inno valt Discord som ny plattform för alla äventyrare som vandrar runt i Elvenar och byter ord och erfarenheter med varandra, så är det inte mycket vi har att stå emot. Men om man tror att att man kan klämma in allt det övriga som forumet gav, ja då undrar jag om man har hål i huvudet...
  2. P3Games

    Rädda Forumet - Upprop

    Forumet behövs! Tyvärr som Gose nämner så har forumet blivit klart mycket tystare. Sen beskedet kom att forumet kommer stängas ned har jag själv märkt att jag kommer hit lite mer sällan - det känns vemodigt. Eftersom jag inte följer med till Discord så försvinner hela kontaktytan mot övriga som...
  3. P3Games

    Obesvarad Discord

    Som så många andra är jag lika frågande till varför man flyttar. Om man vill vara med i tiden och blidka en generation för att den plattformen är populär så kanske man gör rätt, men det handlar nog mer om likrikta sina verksamheter, och då stryker ett forum som detta på foten. Är det lönt att...
  4. P3Games

    Avslutad Bottenlösa hålets offergåvor

    2, 3, 6 och 12
  5. P3Games

    Märkligt med Kitteln

    Jag måste erkänna att jag drog lite på smilbanden över ditt inlägg ZpaRoW; "...tycker synd om er" ;). Kunde inte låta bli. Jag vill inte folk illa på något sätt över huvud taget i något avseende, men jo, jag log, jag erkänner... Jag kan inte låta bli att kasta in några rader om Hobbyrummet då...
  6. P3Games

    Bekräftat Uppgradering av Under

    När man tittar på sina Under (på surfplatta / mobil enhet) och kollar de nivåer som man kan uppgradera till så är allt noll förutom rankingpoängen. På datorn ser man nästa nivå korrekt. Nåt har hoppat snett här.
  7. P3Games

    Märkligt med Kitteln

    Jag håller med ALLT du nämner ZpaRow. När kitteln kom till Elvenar gillade jag idén, men den var i ärlighetens namn krånglig. Nu när hobbyrummet kommit har jag helt och hållet skippat kitteln, orkar inte med alla kombinationer. Som du säger ZpaRoW, det som kitteln saknar i smidighet och...
  8. P3Games

    Byggnader och deras innehåll

    ZpaRoW, jag har sett den listan tidigare, och den är faktiskt intressant att kika i, men det är inte riktigt det jag syftar på här. Det jag har i staden kan vara både gamla och nya byggnader, den ena bättre eller sämre än den andra avseende en viss resurs. Jag vill då kunna se vad JAG har i...
  9. P3Games

    Byggnader och deras innehåll

    Först tänkte jag lägga in detta som ett förslag, men jag har märkt att Inno är ganska ovilliga att underlätta just översikten över byggnader - vare sig det gäller de i staden eller i lagret. Så jag slänger in det under Skaparnas hörna, nån kanske hittar ett sätt att formulera det på så Inno...
  10. P3Games

    Avslutad Blomvättens blommor

    8 sorter
  11. P3Games

    Diskutera uppdateringar här!

    Jag kan hålla med i mycket det AlienPoppy säger, rynkade lite på näsan över den invasiva reklamen inne i spelet. Men, så länge den inte trycks upp i nyllet utan att man kan skydda sig mot det så är det ok för min del. Det finns ju tre varianter (vad jag sett) där man kan göra dessa reklamval...
  12. P3Games

    Inskickad Harvest mode

    Jag tänkte föreslå en sak som kanske slår två flugor i en smäll. Jag vet att det är ett i-landsproblem, men det är myggbett också. När man har staden full med varor och annat som kan skördas så är det ibland vettigt att vara försiktig hur man sveper över staden och plockar dessa grejer...
  13. P3Games

    Avslutad Alla dessa ägg

    A,E,I Varför då? Ja, det är vokaler. Nåt måste jag ju gå efter, kan ju inte låta min fria vilja ta över helt och hållet. Om alla ägg innehåller olika antal diamanter, så är chansen 1 på 120 att man lyckas pricka de tre högsta - rätt osannolikt alltså.
  14. P3Games

    Avslutad En eller två lådor?

    Gissar på låda 2. (det var det korta svaret) Varför kunde jag inte bara peka på en låda, och sen vara klar med det? (och här kommer det långa svaret) Psykologiska halvvetenskapliga undersökningar pekar på att om människan får välja en siffra mellan 1-4 så kommer siffran 3 väljas till hela 75%...
  15. P3Games

    Avslutad Tandriels hjärtan

    35 stycken
  16. P3Games

    Kitteln

    Jag har märkt att möjligheten att lägga upp någon tabell för ingredienser/effekter blir i det närmaste ogörbart. Det går att räkna ut kombinationer av två ingredienser och se hur effekterna ökar/minskar, men att presentera alla möjliga variationer som en spelare kan tänkas använda...nä, det...
  17. P3Games

    Event Feedback: Kitteln

    ZpaRow, de ingredienser som kostar diamanter slumpas varje vecka. Det finns totalt 16 ingredienser, och fyra av dessa slumpas vilka som kostar diamanter och vilka som kostar häxpoäng. Det blir alltså olika varje vecka. Om jag kommer ihåg rätt så är det samma fyra för alla spelare. Att man får...
  18. P3Games

    Event Feedback: Kitteln

    Att det kostar olika mycket beroende på hur man klickar på ingredienserna är inte så märkligt, men det är givetvis inte så enkelt att se om man inte vet vad som får kostnaden att öka. Det finns två värden som sätter fart på prisökningen, den ena ökar priset med 54% för den ingrediens man...
  19. P3Games

    Kitteln

    Jag har märkt att Kitteln är mer komplicerad än vad jag först kunde ana gällande val av ingredienser. Det finns (givetvis) bättre alternativ att nå höga procenttal för den effekt man är ute efter än att bara välja EN och samma ingrediens. Dock håller jag fast vid att det är klart enklast att...
  20. P3Games

    Event Feedback: Kitteln

    Nja, allt eller inget känns väl lite i överkant ;) Ju högre framgångsfrekvens man har när man ger sig in i själva brygdtillverkningen gör att utgången klart förbättras. Jag har aldrig missat med alla fem bägare. Några stycken ja, men inte alla. Vore kul att få veta vad framgångsfrekvensen var...
Topp