• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sökresultat

  1. P3Games

    Bekräftat Uppgradering av Under

    När man tittar på sina Under (på surfplatta / mobil enhet) och kollar de nivåer som man kan uppgradera till så är allt noll förutom rankingpoängen. På datorn ser man nästa nivå korrekt. Nåt har hoppat snett här.
  2. P3Games

    Byggnader och deras innehåll

    Först tänkte jag lägga in detta som ett förslag, men jag har märkt att Inno är ganska ovilliga att underlätta just översikten över byggnader - vare sig det gäller de i staden eller i lagret. Så jag slänger in det under Skaparnas hörna, nån kanske hittar ett sätt att formulera det på så Inno...
  3. P3Games

    Inskickad Harvest mode

    Jag tänkte föreslå en sak som kanske slår två flugor i en smäll. Jag vet att det är ett i-landsproblem, men det är myggbett också. När man har staden full med varor och annat som kan skördas så är det ibland vettigt att vara försiktig hur man sveper över staden och plockar dessa grejer...
  4. P3Games

    Zooma ut staden

    Märkte idag att jag kunde zooma ut min stad mycket mer än vad jag kunnat tidigare. Är det jag som är stenålders eller hände denna förändring nyligen? Otroligt positivt . Så kul att i princip se hela staden från kant till kant, och det är lättare under ombyggnad att klicka och dra istället för...
  5. P3Games

    Besvarad Bonusbyggnader för stridande enheter

    När man lägger till t ex Dvärgisk vapensmed, för ökad hälsopoäng, eller Upplyst lätt distans, för ökad attackstyrka så har man 150% (1,5 ggr) extra. Det står också när man lägger till dessa byggnader att flera bonusar kan användas samtidigt, vilket ger ännu högre nivåer. Men hur mycket ökar...
  6. P3Games

    Kitteln

    Det här är en guide till de som inte riktigt fått grepp om vad, varför och hur saker och ting väljs i kitteln. Och framför allt, vad det får för konsekvenser. Givetvis finns det många sätt att göra det på, så det här beskriver mitt sätt, sen får man hitta sina unika val när man fattat galoppen...
  7. P3Games

    Varor och förfall

    Att samla varor där mängden ständigt naggas i kanten pga förfall på kan driva insamlingen till vansinnets gräns. Åtminstone kan man få vänta ett tag. Hur mycket ökar egentligen mina varor som har ett förfall varje dygn? Om man har siktet på en nivå man vill uppnå, hur lång tid tar det...
  8. P3Games

    Fixat Basvaror, enkla varor, standardvaror

    Det här var ett irritationsmoment i begynnelsen innan man fattat vad spelet egentligen var ute efter. Nu har jag förstått det, men när jag såg en gammal skärmdump jag hade från förr och tänkte på nya lirare som kanske blir lika frustrerade...så ja, varför inte kasta in en kommentar. Detta...
  9. P3Games

    Besvarad Resursmängd inför en förhandling

    Det skiljer sig mellan datorversionen och mobila versioner på många saker. En sak som jag upplever lite irriterande på den mobila versionen är att man inte ser hur mycket man har på lager av de resurser som krävs vid en förhandling. På datorn kan man åtminstone hovra och vad som är tillgängligt...
  10. P3Games

    Dvärgarnas parspel - augustitävlingen

    Hallå. Eftersom inlägg gjorda i den delen där själva tävlingen huserar kommer vara dolda tills att tävlingen flaggats av, är det korkat av mig att skriva något där...ännu. Så jag blottar min okunskap i denna tråd istället (jag brukar ibland missa skogen för alla träd). Om tävlingen är öppen...
  11. P3Games

    Fixat Död zon vid flyttläge

    När man ska flytta byggnader (ommöblering i staden alltså) och man klickat på den ikon som gör att man hamnar i en 2D-vy så finns en yta längst ned till höger som inte triggar på touch. Detta gäller då mobila enheter (Android för min del). Eftersom man vill undvika att peka på byggnader när man...
  12. P3Games

    Runskärvor i uråldriga under

    Detta började som en fundering för ett tag sedan, men växte så småningom till ett måste för inte så länge sedan. Nämligen vetskapen om mängden runskärvor som slukas av de olika under man har. Hur många runskärvor går det egentligen åt för att bygga upp ett nytt uråldrigt under, eller vid var...
  13. P3Games

    Fixat Kulturbonus visar fel i stapeln

    För den mobila versionen så verkar stapeln som visar hur mycket kulturbonus man har hamna allt som oftast lite skevt. De gånger jag kollat på datorn (vilket inte är ofta) så är värdena i alla fall lika som på plattan. Kan dock inte jämföra staplar då datorversionen inte har någon. Den vänstra...
  14. P3Games

    Fixat Fel info vid uppgradering

    När jag ska uppgradera Bonsaiträdgården från kapitel 11 till kapitel 12 så visar informationen att mana går från 5000 till 1430. Väldigt udda att produktionen minskar för samma vara vid uppgradering. Jag hade ytterligare en byggnad (Magisk resursstation) som har lika nivå för mana som...
  15. P3Games

    Observationer på världskartan

    Under den relativt korta tid jag vandrat runt i Arendyllvärlden har jag sett en del (intressanta?) saker. Jag varnar redan nu att det kan bli långrandigt och att det förmodligen hamnar under kategorin onödigt vetande, men ändock kanske intressant. Med tanke på att världskartan i sig är oförskämt...
  16. P3Games

    Fixat Hovring över byggnader ger ibland fel info

    Jag har upplevt problemet sen jag började spela och skickade in (via epost, visste inte om detta forum då) en notis om problem med att textinformation ibland blir fel när man hovrar med muspekaren över byggnader. Detta gäller således bara dator/pc eftersom mobila enheter inte har hovring på det...
  17. P3Games

    Fixat Drakgrotta eller Drakhåla

    Fick ett uppdrag där det gällde att ha 5 drakgrottor. Hittade inte dessa någonstans, förutom drakhåla. Trodde det fanns olika drakbyggnader så inte ville jag bygga drakhålor i onödan. Visade sig sen att de är samma sak. Så, antingen får det heta Drakgrotta eller Drakhåla.
  18. P3Games

    Inskickad Marknaden, återupptagen tråd

    Jag kastar upp ett önskemål som jag har haft ett tag nu, och som jag hittade inskickat för strax över ett år sedan av Gaiona angående förenklad marknad. Tyvärr så försvann idén i den tråden av en massa annat som togs upp, och idén blev inskickad - men inte själva grundidén tråkigt nog. När jag...
Topp