• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nekad Ändra kriterierna för Brödraskapens rankningssystem

DeletedUser597

Guest
Brödraskapens rankningssystem
Rankningen idag ske på följande sätt. Korrigera mig om jag ha fel. Alla spelarnas sammanlagda poäng, samt poängen Bs:en kan få via Bä räknas ihop och resultatet avgör placeringen. Om ett Bs vill placera sig högre måste spelarna samla ihop mer poäng än dom andra Brödraskapen som ligger före. Och när spelarna lämnar/byter Bs, rasar allt ihop igen.

Förslag:

Ta bort eller vikta spelarnas poäng (För min del ta bort dom helt)

Mät och vikta följande kriterier:
- antal och resultat ifrån Bä
- antal och resultat ifrån turneringar
- antal och resultat ifrån event
- antal och resultat i spiran
- antal och resultat ifrån dom korta tävlingar (hantverkare t.ex. - tror jag heter en av dom)
- antal och kontinuitet i grannhjälp
- några veckors medelvärde av sammanlagd poängökning i Bs

En placering beräknad på dessa kriterier reflektera mycket bättre Bs:ens funktionalitet, sammanhållning, aktivitet och spelarbyten påverkar inte alls eller väldigt lite.
//R
 

Oktan

Legend
Brödraskapens "Rankningssystem" är ju dock enbart för att ge ett hum om hur kapabla spelarna tillsammans är, det räknar ju inte framgång i de olika delarna som finns
Så jag måste nog säga att jag tycker det är bra som det är
 

DeletedUser597

Guest
Brödraskapens "Rankningssystem" är ju dock enbart för att ge ett hum om hur kapabla spelarna tillsammans är, det räknar ju inte framgång i de olika delarna som finns
Så jag måste nog säga att jag tycker det är bra som det är
Nej, det tycker inte jag. Rankningssystem visar inte hur kapabla spelarna "tillsammans är" utan den visar en summering av poäng av kapabla spelare resp. spelarna som spelat länge. Om jag skulle fixa 24 spelare till med var sina 2.000.000 poäng och vi skapa ett nytt BS imorgon, så är vi Sveriges #1; fast vi har inte spelat ihop någonting. Rankningen säger ingenting om hur bra dom här spelarna kommer att samverka. Ska man ranka ett Bs tycker jag ska det vara efter deras förmåga att samarbeta, kommunicera, hjälpa varandra mm. och inte efter hur många poäng var och en samlad ihop.
Ett annat exempel. Ett Bs är högt rankad och tappar två spelare p.g.a. sjukdom eller så. Bs kommer med säkerhet tappar några platser fast än resten jobbar fortfarande lika bra ihop som tidigare. Brödraskapet har inte blivit sämre. Man ska inte förlora en position enbart p.g.a. att 1 eller 2 spelare gå. Man kan ju även vikta in antalet spelare.
Med vårt nuvarande rankningssystem mäts alltså inte hur bra ett Team arbeta ihop utan man gör en summering av samtliga spelarnas individuella förmåga, inte teamet.
 
Senast redigerad av en moderator:

Oktan

Legend
Lite krasst så gör det de, tänk såhär:
Ju fler rankningspoäng en spelare har, desto fler högt uppgraderade fabriker, baracker, under etc har personen.
Med andra ord har spelaren kommit långt i kapitlen, och har därmed bra varuproduktion och/eller bra trupper att använda, förutsatt att spelaren har många poäng
ALLTSÅ så visar de ungefär hur mycket en spelare är kapabel till

De rankningspoäng inte tar hänsyn till är som du säger Spiran, BÄ etc
(Dock tar rankningspoäng en viss hänsyn till turneringar då du får rankningspoäng om du e topp 100)

Däremot har vi ju rankningssystem i Elvenar som visar iaf hur vi presterar som BS i BÄ och Spiran (Och hur vi spelare presterar individuellt i Turnering)
 

DeletedUser597

Guest
Lite krasst så gör det de, tänk såhär:
Ju fler rankningspoäng en spelare har, desto fler högt uppgraderade fabriker, baracker, under etc har personen.
Med andra ord har spelaren kommit långt i kapitlen, och har därmed bra varuproduktion och/eller bra trupper att använda, förutsatt att spelaren har många poäng
ALLTSÅ så visar de ungefär hur mycket en spelare är kapabel till

De rankningspoäng inte tar hänsyn till är som du säger Spiran, BÄ etc
(Dock tar rankningspoäng en viss hänsyn till turneringar då du får rankningspoäng om du e topp 100)

Däremot har vi ju rankningssystem i Elvenar som visar iaf hur vi presterar som BS i BÄ och Spiran (Och hur vi spelare presterar individuellt i Turnering)
Juste, därav mitt förslag till en ändring i rankningssystem för Brödraskapen :)
 

anga

Mästare
Tycker vi i Scorpions visar på tydlig sammanhållning under BÄ. Vi har ranking 21 och är bland top5 i resultatlistan. BÄ är lagspel och ska vi börja med rankingsystem mm kommer glädjen med själva BÄ att försvinna. Nu har dom ändrat det en gång, och det räcker bra det. Jag kan bara tala för mitt BS, men mina kycklingar slåss kämpar och hjälper varandra.
 

DeletedUser597

Guest
Tycker vi i Scorpions visar på tydlig sammanhållning under BÄ. Vi har ranking 21 och är bland top5 i resultatlistan. BÄ är lagspel och ska vi börja med rankingsystem mm kommer glädjen med själva BÄ att försvinna. Nu har dom ändrat det en gång, och det räcker bra det. Jag kan bara tala för mitt BS, men mina kycklingar slåss kämpar och hjälper varandra.

Om du läste igenom mitt förslag så föreslog jag inte att vi ska "börja med rankningssystem mm" som du skriver, utan att jag föreslog att ändra kriterierna till det nuvarande systemet som bl.a. skulle innebära att ni (Bs Scorpions) blir högre rankade tack vare er bra sammanhållning under BÄ.
 
Topp