• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Även om jag tränar...

Godina

Novis
så ökar inte antalet krigare. Jag har inte krigat/slagits på flera dagar utan utnyttjat att förhandla och ändå så ökar inte mina krigare i antal. Jag har ju bara två olika typer än så länge men varför ökar de inte när jag hela tiden fyller på så att de inte står outnyttjade utan tränar.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
I elvenar räknas ett antal enheter som en trupp. Du kan öka storleken på en trupp genom forskning.
Det är alltså skillnad på enheter och trupper. När du tränar så tränar du ett antal enheter och det är inte säkert det ger en hel trupp (vilket är anledningen till att du inte direkt ser att de ökar).

Går du in i baracken och trycker på "Arméläger" så kan du se alla dina trupper/enheter.
Så om vi tar dina svärddansare som exempel:
1692543944208.png

Du kan se din truppstorlek till höger, den är just nu 24.
Håller du musen över en enhet så kan du se hur många faktiska enheter du har, i detta fallet 147 svärddansare.
147 svärddansare ger 6,125 trupper av svärddansare (147/24), avrundat 6,1.

Du kan öka antalet enheter du kan producera åt gången genom att bygga fler/uppgradera vapenkammare.
 
Topp