• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Å så lite Coola Serier Vi Älskar!

Macbolan

Mästare
Hej gänget!
Vi har ju en tråd me skön musik!...så varför inte spinna vidare på konceptet..och dela med oss av våra Bästa TV-Serier vi har sett!? :)
Jag börjar med denna helcoola å sköna Serie som heter; Banshee!
En helt underbart cool serie som bara måste upplevas...finns i 3 säsonger..och blir bara bättre å bättre!
Den handlar om en yrkeskriminell man..som helt oförhappandes råkar bli Sheriff över en Stad!...efter att ha suttit 15 år i fängelse! :eek:;)

Ps. Denna Man ger ett helt Nytt ansikte åt begreppet PTSD! :cool:
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
Hej igeen! ;)
Vill bara tillägga en Sak;....Ni behöver Inte göra det spec. avancerat som Jag..med Trailers...
..bara lägg upp en Top 3-5 lista på era bästa Serier Ni har sett...och dela med Er! :)
 

RosCool

Legend
En del serier jag sett och känner till, men också en del som är nya för mig. Tack för tipsen, nu kommer jag vara sysselsatt hela hösten :p

Jag och min familj är stora Zombie-fans. Finns inget bättre än med familjen samlad, en stor skål popcorn och massa massa zombies. Ju fler desto bättre :D Så måste bara rekommendera Z Nations. Finns på Netflix. Säsong 1-3 riktigt bra, massa zombies. Säsong 4 spårar ur på amerikanskt vis = sisådär. Säsong 5 har jag inte sett än. Här kommer Zombie-hjulet:


Och så får jag passa på att rekommendera en riktigt bra zombie-film också.


En annan serie som vi i min familj gillade starkt var Under the Dome.

 

Rosis

Mästare
Coontinuum, har funnits på Netflix tidigare, var en spännande Science Fiction-serie i min smak

Netflix allttihop:
12 monkeys - grundar sig på en film som jag glömt namnet på, eftersom serien är så mycket bättre, han som åkte tidsresor hit och dit. :confused:
Tyrant - om en dikatator och hans typ amerikanske brorsa, spännande, intressant
The 100 - science fiction, apokalyptiskt
Ozark - Spännande
Prison Break - behöver jag säga nåt?
Lucifer - så brittisk djävul, så festlig! Komediserie med spänning, om Lucifer som tar sig från underjorden till vår värld, och kan inte ljuga... :cool:
Sons of Anarchy - talar för sig själv
Grimm - populär bland alla?
Sex Education - komediaktigt, med Mikael Persbrandt som spelar svensk, lite kul :p
La Casa de Papel - älskar språket, spännande, myyyyycket pengar
Atypical - komedi om autism
Breaking Bad - alla vet väl vad detta är?
Orphan Black - om en föräldralös tös? Nja... Spännande värre, och kul samtidigt.
Shadow hunters - lite Harry Potter, men poppigare, och, jaaa, jag är ett barn inlåst i en tants kropp... ;)
Och faktiskt tyckte jag att de första säsongerna av Teen Wolf var bra också, lite skämmigt kanske... :rolleyes:

Sedan måste jag tipsa om en tecknad film för vuxna som var skitkul, Ronal the Barbarian. Gillar sådana skämt! :D

Och när jag läst era inlägg så håller jag med på många, och måste kolla in fler... Bra initiativ Mac!
 

Macbolan

Mästare
Härligt!
En Serie som har nämnts i ovan kommentarer är "La Casa de Papel"...en Spansk serie som är Fantastiskt Bra!
Jag e oftast van vid Anglosaxiskt språkiga serier..så jag vatt först skeptisk till denna serie..Urgh..snackar Spanska ju!?? MEn..helt Kanon! :)

Bara kolla å Njut av lite skön Spansk passion! :)
 

Macbolan

Mästare
En annan serie som är värd ett omnämnande är helt klart Ozark!
Vid en första anblick..kan man tro att det är ett simpelt familjedrama, om en typisk Amerikansk förortsfamilj...Men!
..när Pappsen sysslar med att tvätta pengar åt en Drog-kartel...så kan del lätt bli lite bekymmer!? :cool:;):rolleyes:

Denna serie finns i 3 säsonger..och har fått drösvis med utmärkelser..typ Emmys och Golden Globes priser! :)
 

Mammio

Mästare
En ny fantasyserie på HBO har precis börjat, His Dark Materials. Ni som tyckte om filmen Guldkompassen känner väl igen historien. Mycket på kostad, välgjord och med bra skådespelare.
 
Topp