• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat 100 + 12 = 113 ?

DeletedUser597

Guest
//R
Anteckning Portalproduktion 2020-01-24 082453.png
 

DeletedUser597

Guest
Tyvärr får man inte det som står skriven 113% utan man får 112%
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det är avrundningsskillnader. Antagligen så är bonusen på 12 , något och det avrundas neråt på den ena och till närmsta heltal på den andra så, exempel:
12,7 -> 12
112,7 -> 113
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Det är avrundningsskillnader. Antagligen så är bonusen på 12 , något och det avrundas neråt på den ena och till närmsta heltal på den andra så, exempel:
12,7 -> 12
112,7 -> 113

Precis vad jag oxå tänkte säga =) måste vara decimaler med, men skulle säga 100,4 -> 100 + 12,4 ->12 blir 112,8 -> 113 typ =)
 

ZpaRoW

Mästare
där finns det decimaler på den andra bonusen så varför skulle dem inte skrivit decimaler på portalbonusen då? får inte ihop det
 

Gaiona

Mästare
Spelet har olika avrundning (olika antal värdesiffror) i appen respektive på datorn och inno är ganska inkonsekventa i olika avseenden hur det funkar.
 

DeletedUser597

Guest
Japp, det blir ju det när det står att man får 13% men i verkligheten är det 12% man får. Titta man sedan under fliken uppgradering så får man ingen höjning av bonusen med nästa uppgradering, den förblir 13% fast man naturligtvis får 1% höjning.
Skärmklipp blommande handelsmansgille uppgradering 6 till 7.JPG
 

DeletedUser597

Guest
Här visas det korrekta siffror
Anteckning Portalproduktion korrekt.png


men inte här alltså
Anteckning Portalproduktion 2020-01-24 082453.png


Om det har med avrundning att göra borde det inte blir likadana resultat?
//R
 

Gaiona

Mästare
Om det har med avrundning att göra borde det inte blir likadana resultat?
//R
Det kan man tycka men vad jag ser samtidigt är att i det första exemplet så verkar det en för spelet vara en ganska ny byggnad men i det andra en ganska gammal byggnad.

De verkar inte återanvända koden och då kan det bli så här, de använder olika metoder för avrundning är min gissning.
 

DeletedUser597

Guest
Hur det än är med avrundningar och gissningar så håller väl alla med mig om att 100 + 12 är inte 113 utan 112, även om vi lever i en modern tid och året i skrivande stund är 2020 ;)
 
Topp