• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Amuni kapitlet

DeletedUser611

Guest
Hej på er,
Undrar varför mina tempelpelare inte producerar prestige? Har haft dem i någon vecka nu men ingen produktion. De är anslutna till huvudbyggnaden som det står, men inget. Någon som kan hjälpa mig??
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag skickar samma svar här som jag skickade i supporten då det säkert är fler som har problem med prestigen i framtiden:


Prestige blir lite enklare att förstå om man tänker sig att prestige är som befolkning.

Om vi tar som exempel att du har tre tempelpelare och en palmträdgård, alla ger 8% ökning av prestige var, 8 x 4 = 32, dvs 32% ökning av prestige. Det är det man ser om man håller på prestigen i infon för templet:
ccd4e4382ecb4ebfbb372f71440d85e9.png

Så bygger man t.ex en till palmträdgård så hade den totala prestige bonusen blivit 40% och den totala prestigen 2100 (1500*1,4 = 2100).
Det är på detta sättet man får mer prestige och som jag sa tidigare fungerar prestigen som befolkning så när man ökar den totala prestigen så ökar det hur mycket man kan bygga/använda den.

Om man håller på själva resursen i dynernas tempel så kan man se denna inforutan:
464c31ce0bc6b2d07e68b99f60bcaffe.png

Den totala prestigen är det vi räknade ut ovanför.
Krävs, är den prestigen som krävs för att dina byggnader ska fungera, man kan också säga att det är det som används.
Tillgänglig är då det som blir över.
Om vi tar ovan exempel där man bygger en palmträdgård till och får 2100 total prestige så får man 2100 - 1955 = 145 tillgänglig.

Antalet portalmonument man kan bygga är begränsat och man kan se hur många av varje så man kan bygga på vår wiki här (fjärde kolumnen): https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Portalmonument#.C3.96versikt_f.C3.B6r_portalmonument
Det går att se hur mycket bas prestige som dynernas tempel ger på vår wiki här: https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Dynernas_tempel#.C3.96versikt_f.C3.B6r_dynernas_tempel

Som exempel ger nivå 4 av dynernas tempel 2500 prestige och den totala prestige bonusen som går att få är 100% vilket gör att den totala prestigen som är möjlig att ha är 5000.
 

DeletedUser611

Guest
Vad innebär det med andra ord? Att jag måste skaffa ytterligare palmträdgårdar etc?
 

Mammio

Mästare
Det är alltid det bästa att få upp Portalen först och främst, i alla gästraser. I det här fallet Dynernas tempel, det tjänar man mest på och produktionerna går fortare.
Om man inte bryr sig om kapiteluppdragen kan man klara sig utan pelare, palmgårdar m.m. jag byggde aldrig dom utan körde med enbart Dynernas tempel, gulsmed och fällmakare.
 
Topp