• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Använd sjöarna och låt oss gå och fiska!

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Det hela började som en tokig tanke :)men ju mer jag har finurlat på saken, desto mer tycker jag det låter som en bra idé. :cool:

Så här:
Alla önskar sig mer plats, mer mer och MER plats, eller hur?
Vi hade ett sommarevent (när vi fick en massa krabbhotell och sådant) då de ändrade kartan och vattnet blev mycket större men snygg strand och så, minns ni?

För att utveckla spelet och möta behovet av mer plats, tänka utanför boxen och göra det lite livligare så tycker jag att vi ska använda oss av vattnet (helst gärna en utökning till den sortens strand som fanns när det eventet var igång) som ställe att kunna ha byggnader och annat.

Båtarna/dykarna/kanoterna/sjöodjuren osv kan ha olika egenskaper. Husbåtar ger så klart befolkning, fiskebåtar kan fiska upp fröer, mana, tidsboostrar ja you name it, sjöodjuren kan ge kultur - ja ni fattar eller hur?

Japp, jag tycker det är urkul och jag står för det! :D;)
 

anga

Mästare
Du glömde strandbaren :) Där man kan få den blå kalla manadrinken :) Nu föredrar ju jag en kall öl iof :) Gillar tanken allt nytt med nya saker och nya utmaningar är kul, och har vi tur, kanske vi slipper ha med kännande varor en stund att göra. I´m in u got my vote girl :)
 

McThorien

Medlem
La som förslag för länge sedan om en ras som bodde vid och i havet, men det blev det inget av.
Jag tänker kan man ha konstiga robotar/rymdgubbar i elvenar (vilket jag tyckte var ett botten nappa) så kan man ha ett havsfolk.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Tycker de kan hitta på att lyssna på denna idén :D @McThorien, det är ju så att man ska spotta på stenjäkeln tills den blir blöt eller hur? Eller kasta den i sjön direkt ;) Men jag tolkar det som att du gillar tanken i alla fall ;)
 
Topp