• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avancerat visdomens valv – förvirrande text

DeletedUser597

Guest
Rätt tråd ??


1593947915802.png


OK, så långt


--------------------------------------------------------------------------------------------------​
1593947980715.png


”samt byteshandel med dem”. Det är ingen ny funktion (den fick jag redan på nivå 2) och det finns inte heller någon skillnad i byteshandel nivå 3 och 4 jämförd med nivå 2. Jag hade eventuellt förväntad mig en byteshandel på marknadsplatsen eller handel i båda riktningar kanske men ………. så vart det inte och texten blev förvirrande (vilseledande kanske) helt enkelt.
// Reinhard
 

Gaiona

Mästare
I originaltexten står det så här: Allows upgrading the Vault to level 3 and 4, maximising the production of collections, manifests and their exchange.
Tydligen står det så för uppgraderingen gör att utbytet maximeras.

Vi får fundera på om texten kan skrivas på ett bättre sätt och föreslå en förändring till @Boefst som är ansvarig för de svenska texterna (jag bara korrekturläser och ger förslag).
 

Mammio

Mästare
Ur wiki: Manifest och Samlingar är individuella för varje ras (alver och människor). Av dina egna manifest och samlingar kommer du att kunna tillverka den andra rasens manifest och samlingar.
Väl tillverkade kan samlingar och manifest förvandlas till likvärdiga samlingar eller manifest från den andra rasen genom en enkel utbytesproduktion.

Det är där "utbyteshandeln" kommer ifrån. Jag kan förstå att det blir otydligt.
 

DeletedUser597

Guest
I originaltexten står det så här: Allows upgrading the Vault to level 3 and 4, maximising the production of collections, manifests and their exchange.
Tydligen står det så för uppgraderingen gör att utbytet maximeras.

Vi får fundera på om texten kan skrivas på ett bättre sätt och föreslå en förändring till @Boefst som är ansvarig för de svenska texterna (jag bara korrekturläser och ger förslag).
Hej Gaiona, OK, tack, om jag förstår rätt nu: Nivå 3 höjer och nivå 4 maximera produktionen och byteshandel av rasens manifest och samlingar.
Förslag till textändring:
Låter dig uppgradera valvet till nivå 3 och 4. vilket höjer och maximera produktionen och byteshandel av rasens samlingar och manifest.
 

DeletedUser597

Guest
Jag tackar med 'r' för korrekturläsningen :) Ha en bra vecka ! // Reinhard
 

Gaiona

Mästare
Tack detsamma!

Jag ser nästan alltid skrivfel och stör mig på felstavningar, grammatiska fel och konstiga ordföljder men leker gärna med ord på olika sätt. Dock rättar jag inte alltid alla (det är inte bra för vänskapen... ;) )
 
Topp