• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avatars

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag är jätteintresserad av den lila alven i Aurene sista bildförslagsinlägg. Den skogsalven skulle jag vilja ha som avatar men jag kan inte fixa det själv. Hint, hint....
Högerklicka på bilden som du var intresserad här uppe i tråden och spara bild som (och ner någonstans på din dator som du hittar). Sen så klickar du på dig själv här uppe till höger så ser du din avatar (frågetecknet). Välj redigera på den bilden (det kommer fram när du har musen ovanpå bilden). Sen så väljer du Use a custom avatar - välj fil, ladda upp bilden du sparade ner och när den laddat upp kan du justera den i rutan med musen. klart =)

Kan ha missat något, skrev ur minnet.
 

Aurene

Legend
Spara bilden som du gillar till din dator, sen klickar du på ditt nuvarande bild bredvid ditt namn uppe i menyn, redigera, Use a custom avatar, bläddra och ladda upp den nya bilden :) Denna bild?
1573929252204.png
 

Gaiona

Mästare
Jag är jätteintresserad av den lila alven i Aurene sista bildförslagsinlägg. Den skogsalven skulle jag vilja ha som avatar men jag kan inte fixa det själv. Hint, hint....
Jag är ledsen att jag inte kan hjälpa dig, jag kan bara ta bort en avatar för en medlem, inte välja en ny.
 

Gaiona

Mästare
elvenar-team_long.png

Denna syns inte i datorn
Syns i min dator och i mobilen om jag begär datoranpassad webbplats i webbläsaren (Google Chrome), annars inte.

Det är f.ö. likadant med din signatur, den syns inte heller i mobilen när webbläsaren körs i normalt läge.

Det verkar vara en bugg i XenForo (se längst ner på sidan om ni undrar vad det är).
 

Gaiona

Mästare
Syns i min dator och i mobilen om jag begär datoranpassad webbplats i webbläsaren (Google Chrome), annars inte.

Det är f.ö. likadant med din signatur, den syns inte heller i mobilen när webbläsaren körs i normalt läge.

Det verkar vara en bugg i XenForo (se längst ner på sidan om ni undrar vad det är).
Nu fungerar signaturerna i mobilen, om någon vill slå av visningen så görs det i inställningarna.
 

Elvenlis

Legend
Om man inte är datortekniskt utmanad som jag kan man alltså göra en avatar själv från en Android platta , Alternativt hämta en av alla fina som finns här ?
 

Gaiona

Mästare
Om man inte är datortekniskt utmanad som jag kan man alltså göra en avatar själv från en Android platta , Alternativt hämta en av alla fina som finns här ?
Dels kan du med plattan hämta hem en bild och ladda upp den som avatar precis som den är (men se till att det inte finns någon copyright som inte tillåter att bilden får användas), dels kan man (som jag gjort med min avatar) flytta en bildskärmdump (tryck på strömknappen och menyknappen samtidigt en kort stund) och längd sedan någon app för att beskära bilden till den del som du önskar använda som avatar (en sådan beskärning kan du göra av vilken bild som helst).

Sen går du till din kontosida och laddar upp din nya avatar där.
 
Topp