• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avatars

Elvenlis

Legend
Dels kan du med plattan hämta hem en bild och ladda upp den som avatar precis som den är (men se till att det inte finns någon copyright som inte tillåter att bilden får användas), dels kan man (som jag gjort med min avatar) flytta en bildskärmdump (tryck på strömknappen och menyknappen samtidigt en kort stund) och längd sedan någon app för att beskära bilden till den del som du önskar använda som avatar (en sådan beskärning kan du göra av vilken bild som helst).

Sen går du till din kontosida och laddar upp din nya avatar där.
Tack ! Detta ska jag prova. uj vad det kommer sväras här
 

Jian

Mästare
elvenar-team_long.png

Denna syns inte i datorn

Kanske är frågan gammal, hittar i alla fall inget mer på just detta.
Den här bilden är från 20-10-20, Mac OS 10,15,7
 

Bilagor

  • Elvenar team.png
    Elvenar team.png
    59,6 KB · Visningar: 85

Jian

Mästare
Högerklicka på bilden som du var intresserad här uppe i tråden och spara bild som (och ner någonstans på din dator som du hittar). Sen så klickar du på dig själv här uppe till höger så ser du din avatar (frågetecknet). Välj redigera på den bilden (det kommer fram när du har musen ovanpå bilden). Sen så väljer du Use a custom avatar - välj fil, ladda upp bilden du sparade ner och när den laddat upp kan du justera den i rutan med musen. klart =)

Kan ha missat något, skrev ur minnet.
Tack för hjälpen - nu finns även jag på bild
 

Aurene

Legend
Kanske är frågan gammal, hittar i alla fall inget mer på just detta.
Den här bilden är från 20-10-20, Mac OS 10,15,7

Jo gammalt, men fortvarande syns den inte
1603297552494.png

Bildlänken borde kanske klickas in manuellt till signatur att synas korrekt istället för den trasiga bilden för Team medlemmar.
 
Topp