• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad BÄ behöver skapa mer motivation för spelare

Mirabella77

Legend
Först ska jag tacka för att de gjorde mycket enklare för oss spelare att samla in märken på ett mycket enklare och smidigare sätt ♥

Det kanske mest tråkigast som mång avstår BÄ är att den känns inte som man får mycket utav all jobb som man får ge för att gå igenom vägarna! Om varge hål hade en liten belöning när man avklarade den så hade det varit mycket roligare att spela den och det kommer att motivera spelarna att försöka hinna med fler hål för belöningarna och få fler spelare att vilja spela dem :) Själv tycker jag att de är ganska tråkigt att spela den när man kämpar så mycket och man inte får mycket utav den. Tänker också på de mindre brödskap som inte har möjligheter att komma i höga rang för att få de extra belöningarna.
1648647241253.png
 

Alvros

Medlem
Först ska jag tacka för att de gjorde mycket enklare för oss spelare att samla in märken på ett mycket enklare och smidigare sätt ♥

Det kanske mest tråkigast som mång avstår BÄ är att den känns inte som man får mycket utav all jobb som man får ge för att gå igenom vägarna! Om varge hål hade en liten belöning när man avklarade den så hade det varit mycket roligare att spela den och det kommer att motivera spelarna att försöka hinna med fler hål för belöningarna och få fler spelare att vilja spela dem :) Själv tycker jag att de är ganska tråkigt att spela den när man kämpar så mycket och man inte får mycket utav den. Tänker också på de mindre brödskap som inte har möjligheter att komma i höga rang för att få de extra belöningarna.
Visa bilaga 1999
Vår grupp tycker om BÄ då den utöver turneringen ger oss en möjlighet att spela tillsammans för att klara av dessa. Håller däremot med om att priserna i skattkistorna skulle kunna vara bättre. Gärna lite gratis juveler :). Kan även vara bättre tidsbooster på exempelvis 8 timmar och uppåt istället för 10 till 45 minuter.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Risken finns att det skulle dyka upp många dispyter om att de som kommer långt då får en massa belöningar. Våra >300 varv i hålet skulle generera en sådan mängd med belöningar att det kan väcka avundsjuka. Tycker det brukar vara så, men jag kan ju ha fel :)

Men lite roligare belöningar vore på sin plats.
 

Mirabella77

Legend
Vår grupp tycker om BÄ då den utöver turneringen ger oss en möjlighet att spela tillsammans för att klara av dessa. Håller däremot med om att priserna i skattkistorna skulle kunna vara bättre. Gärna lite gratis juveler :). Kan även vara bättre tidsbooster på exempelvis 8 timmar och uppåt istället för 10 till 45 minuter.
Ja men precis! :D Om inte det så hade det inte varit något alls kul att spela och hoppat över den helt. Jag kämpar ju själv med den mest för de är den ända man kan göra något tillsammans och det är roligt. Men det är så trist när man får jobba så hårt mm och man kommer nästan tomhänt sen! Det är många som känner så att det är hel onödigt att spela den just för den inte ger så mycket :confused:
 
Senast ändrad:

Mirabella77

Legend
Risken finns att det skulle dyka upp många dispyter om att de som kommer långt då får en massa belöningar. Våra >300 varv i hålet skulle generera en sådan mängd med belöningar att det kan väcka avundsjuka. Tycker det brukar vara så, men jag kan ju ha fel :)

Men lite roligare belöningar vore på sin plats.
Förstår din tanke :) Men har hört om många små BS som inte ens klarar nå den första portalen så de får exakt ingenting från BÄ även om de har försökt att komma någonstans med de och lagt tid och energi. Om det var så nu att för varje hål man fick lite belöningar så hade de också fått åtminstone något och vilket även kommer förbättra deras spel kvalité och möjlighet att komma vidare i spelet. De var också en sak som jag ville ta upp denna grej :D Dessutom kommer detta motivera dem för att göra klar fler hål att få belöningarna ;)
 

Zanath

Medlem
Håller med, BÄ är kul i sig på ett sätt men belöningarna är rätt intetsägande. Sen kanske man inte måste ha belöningar på varje plupp men åtminstone de trefärgade som är lite som ett vägmärke. Jag tror inte det kommer uppstå någon avundsjuka eftersom man ändå bara kan slutföra samma karta en enda gång, när man väl öppnar kistan går man vidare till nästa. Vad som händer i BLH är en helt annan femma, där kanske man kan se något i stil med ligorna som brukar köras under events, att om man kommer över ett visst antal poäng eller en viss plats i rank så får man belöningar, t ex lite diamanter eller en byggnad, nåt speciellt bara. Folk motiveras mer än man tror av sådant!
 

Taj-Lej

Kändis
hej tycker med att vinsterna är kassa,,,,men som ovanstående sa skulle man kunna ha vinster på kartan
t,ex 10 min och 15 min på vägkorsningarna på karta 1
30min o 45min på karta 2
1tim o 2tim på karta 3
3min på varje hål på slukhålet
blir ju inte mer än vad ett guld i spiran ger till folk så det är vad som skulle få mig att lägga lite mera på ett bä

Mvh Taj
 

Grizabella

Kändis
Jag håller helt med - priserna i kistorna behöver tiodubblas för att det ska bli intressant för endgamespelare att delta och jag skulle gärna ha en byggnad eller ett under som levlar upp varje gång man når virveln i BÄ.

Som det är nu är ju innehållet i kistorna näst intill värdelöst för mig. G.
 
Topp