• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat BÄ kraschar webbesidan/appen när flera lägger i hålet

DeletedUser345

Guest
Har noterat detta på både mobilversionen och webben (HTML).
Om man försöker lägga i hålet och webbsidan/appen inte uppdaterat att det är fullt för den vara man försöker lägga i, så kraschar webbsidan/appen och spelet bootar om. Tidigare har man bara fått meddelande om att det redan är fullt. Kändes mycket smidigare att bara går ur aktuell sida och sedan in igen för att uppdatera istället för att spelet skall startas om.
 

Bilagor

  • ElvenarBlackPit.png
    ElvenarBlackPit.png
    413,8 KB · Visningar: 55

potter

Mästare
Jag håller med. Det skapar irritation i onödan. Detta borde åtgärdas så snart som möjligt. Smidigheten ökar.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Om jag förstår dig rätt så är händelseförloppet:
Gå in i BA till sidan för att lägga i slukhålet.
Medaljen man ska lägga till är inte full när man gått in där (inte uppdaterad).
När man trycker för att lägga till i hålet så kraschar appen/sidan för att det är fullt.

Om det är så borde det så klart bara komma upp ett felmeddelande att det är fullt.
 

DeletedUser345

Guest
Om jag förstår dig rätt så är händelseförloppet:
Gå in i BA till sidan för att lägga i slukhålet.
Medaljen man ska lägga till är inte full när man gått in där (inte uppdaterad).
När man trycker för att lägga till i hålet så kraschar appen/sidan för att det är fullt.

Om det är så borde det så klart bara komma upp ett felmeddelande att det är fullt.
Helt rätt uppfattat.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Kraschar appen/sidan eller den hoppar ut till laddningssidan och laddar spelet igen?
Dvs måste du själv starta spelet igen eller det startar om själv?
 

DeletedUser345

Guest
Webbsidan laddar om till inloggning (kanske att den loggar in till staden,men har för mig att jagmåste klicka på "Arendyll" först).
Mobilappen har jag för mig också laddar om och loggar in till staden.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Fick som svar att det inte går att återskapa problemet, men att det är möjligt att det fixats i samband med en annan uppdatering/fix.
Händer samma nästa BÄ så säg till så får vi försöka ta reda på exakt vad det är som händer. Kan vara något väldigt specifikt som orsakar problemet.
 

ZpaRoW

Mästare
haha blir galen på BÄ skördar ingen ruta dyker upp, går in å den är klar, trycker hämta , rutan försvinner å vet inte om man tagit den å massa sånt
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
haha blir galen på BÄ skördar ingen ruta dyker upp, går in å den är klar, trycker hämta , rutan försvinner å vet inte om man tagit den å massa sånt
Är det för uppdragen du menar?
Dvs:
1. Du gör något för ett uppdrag, t.ex samlar in något
2. Ingen notis om att ett uppdrag är färdigt
3. Går in på uppdragen och där är den färdig
4. Trycker hämta och rutan försvinner istället
 

DeletedUser578

Guest
Jag tror jag fattar - eftersom jag har problem också. När jag nu fick en myntsäck klar lyste fliken grön som det ska göra. Sedan öppnade jag fliken och tog medaljen, stängde fliken, och normalt sett ska då fliken inte vara grön, men det var den ändå. Trycker in mig igen, och samma medalj ser ut som om den kan skördas igen, men då, andra gången jag vill ta samma medalj så släcks den: lurad! Vet jag med mig att jag har tagit alla medaljer och skiter i att den är grön, fliken, slutar den lysa grönt när jag skördar något i min stad. Sedan lyser den grönt först när jag faktiskt får en medalj igen. Så det har blivit lite retsamt, det där. Man blir lite osäker på sig själv om man gjort rätt.
 

DeletedUser345

Guest
hmmm, kan det bero på att jag använder Opera som browser tro. (ver.68.0.3618.63)
Skickade ut en fråga i chatten om fler hade samma problem och en svarade direkt att så var fallet. Där var det Edge som var aktuell browser.
 
Senast redigerad av en moderator:

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Efter att detta skickats runt ett tag och inget direkt hänt så har någon stackars utvecklare suttit och kanske lyckats reda ut vad som gör att spelet kraschar. Jag vet inte i vilken uppdatering det kommer men om ni märker att ni lägger i slukhålet och fönstret stängs och ni hamnar någon annan stans i spelet istället så har han hittat rätt i alla fall :)
 
Topp