• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Bättre symboler för alkemi/nekromanti etc

Josef Knecht

Lärling
I era 10 introduceras ett antal byggnader och bosättningsresurser runt skolområdet (alkemi/nekromanti etc.). Problemet är att de sex mest avancerade av dessa resurser har symboler som är väldigt små och ytterst lika varandra. Det är rejält svårt att se skillnad på dem om man spelar på en vanlig (mindre) mobilskärm. Väl inne i dess produktionsbyggnader så är det ju bara symbolen man har att gå på (ingen text bredvid) när man skall välja vad som skall produceras.
Gäller de sex runda små symbolerna som har mörkröd/svart bakgrund och någonslags små symboler i sig (jag kan ärligt talat inte se vad det skall föreställa då de är så pyttesmå). Noterar att de tre första symbolerna ju är tydliga och bra (kristallflaskor etc).
Mitt förslag är att ändra symbolerna så de blir tydligare. Kan vara annan tydligare bakgrundfärg, olika form (alla behöver inte vara runda), och/eller storlek.

PS: Eftersom detta varken är en bugg eller ett textproblem, hamn ade posten här. Flytta gärna om den passa bättre på annat ställe.
 

Gaiona

Mästare
Är det den här
1682402130942.png
, den här
1682402238485.png
respektive den här
1682402271049.png
symbolen som du syftar på?

Jag har en hyfsat stor mobilskärm och vad jag minns från det kapitlet så blandade jag ihop dem ibland, jag gjorde en minnesregel för mig själv, den första tror jag kallade för stjärna, den andra dödskalle och den tredje flaska (eller något sådant).
 

Josef Knecht

Lärling
Är det den här Visa bilaga 2492, den här Visa bilaga 2495 respektive den här Visa bilaga 2496 symbolen som du syftar på?

Jag har en hyfsat stor mobilskärm och vad jag minns från det kapitlet så blandade jag ihop dem ibland, jag gjorde en minnesregel för mig själv, den första tror jag kallade för stjärna, den andra dödskalle och den tredje flaska (eller något sådant).
Nja. Det är ju tre till likadana... även de med svart resp. röd bakgrund. Två av dem är extra lika (se ovan) eftersom bägge har samma stjärna i sig...
 

Gaiona

Mästare
Visst ja, det var ett bra tag sen jag var i det kapitlet, det finns ju de här med: Blå flaska
1682452773296.png
, Dödskalleflaska
1682452783078.png
och Stjärnflaska
1682452794225.png
.
 

Josef Knecht

Lärling
För att förtydliga lite. Det är ffa inne i kårerna när man skall välja olika produktionsalternativ som det är för litet.
 
Topp