• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Berätta en Historier och var inte orolig för om det är en dålig sådan!

potter

Mästare
Kal var ute och seglade och skröt för de andra i båten om hur väl han kände skärgården. Jag vet var vartenda grund finns.
Just så rände båten på ett grund som låg under vattenytan. Kal fann sig blixtsnabbt, slog ut med handen över relingen och sa:
Här har vi ett exempel.
 
Senast ändrad:

potter

Mästare
Kal och Ada satt uppe i sin lya i Masthugget. Ada försökte lösa Göteborgs-Postens korsord, men det var något som hade hängt upp sig, så hon frågade Kal:
Döö, Kal, här e ett ord som ska börja på f och sluta på a, det ska vara fem bokstäver. Vad kan det va: "ett nöje för karlarna"?
Tja, sa Kal, det måste la va feska.
Javesst ja, sa Ada och rodnade. Har du nåt sudde-gummi?
 

potter

Mästare
Här en gammal goding från bellman:

En gång var Bellman sjöman och hade en papegoja. Båten gick så fort att Bellman sa:
Det går i femtio knop. Papegojan härmade honom och sjöng: Det går i femtio knop Det går i femtio knop
Då gick de på grund, och Bellman ropade: Det var en jävla smäll
Papegojan fortsatte att härmade honom: Det var en jävla smäll Det var en jävla smäll

Det gick hål i båten och Bellman skrek: Hämta pumpen, kärringen läcker
Papegojan sjöng för full hals: Hämta pumpen, kärringen läcker Hämta pumpen, kärringen läcker

De lyckades täta läckan och ta sig i land. Bellman gick till kyrkan för att tacka Gud för att de hade klart sig.
Men prästen läste sin predikan alldeles för fort. Då sjöng papegojan: Det går i femtio knop Det går i femtio knop

Prästen blev så arg att han kastade bibeln på papegojan.
Papegojan sjöng: Det var en jävla smäll Det var en jävla smäll

En tant på bänken framför skrattade så att hon kissade på sig.
Papegojan sjöng: Hämta pumpen, kärringen läcker Hämta pumpen, kärringen läcker
 

potter

Mästare
Det var en Norrman, en Tysk och Bellman som råkade gå in i en jättes revir.
När de träffade jätten sa han: Ni är inne i mitt revir, något som är helt oacceptabelt. Men jag ska ge er en sportslig chans.
Den som säger något som jag inte kan göra äter jag inte upp.

Norrmannen började genom att säga att jätten inte kunde springa runt jorden på en sekund. Men det klarade jätten, varpå han åt upp norrmannen.

Sen sa tysken: Du kan inte hoppa upp till Jupiter, runda den och komma tillbaks hit på en sekund
Men det klarade jätten så han åt upp tysken med.

Då det var Bellmans tur la han en riktig brakare och sa: Spring ifatt prutten och måla den grön
Då sprang jätten och kom aldrig tillbaks.
 

potter

Mästare
En blondin kommer in på ett bankkontor i Stockholms City och ber att få ett lån.
Hon säger att hon ska till Europa i affärer i två veckor och behöver låna 5.000 kronor.

Banktjänstemannen säger att han behöver någon slags säkerhet för lånet.
Blondinen lämnar nycklarna till en ny Rolls Royce som står parkerad på gatan utanför banken.
Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet.

Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt åt blondinen som använder en 1.8000.000 kronors Rolls som säkerhet för ett lån på 5.000 kronor. Han kör sedan ner Rollsen i bankens garage och parkerar den där.

Två veckor senare kommer blondinen igen, betalar tillbaka 5.000 kronor plus ränta 31.50. Banktjänstemannen säger till blondinen:
Vi är mycket glada att ni ville låna hos oss, men vi är en smula förbryllade. När ni var borta kollade vi upp er och upptäckte att ni är multimiljonär. Det som förbryllar oss är att ni behövde låna 5.000 kronor.
Blondinen svarar: Var annars i Stockholm kan jag parkera min bil i två veckor för bara 31.50?
 

potter

Mästare
Jag har gjort hemska saker för pengar........
som att gå upp tidigt på morgonen för att gå till jobbet.
 

potter

Mästare
Detta är en liten historia från seklets början.

Det var den nya apotekaren som skulle praktisera i stadens apotek men han var lite blyg av sig runt kvinnliga kunder.
Det bar sig inte bättre än att apotekaren kom fram till den nya praktikanten för att peppa hen lite med följande ord:
Visa lite framåtanda och tala med kunderna och lätta upp stämningen lite med humor.

Okej, säger praktikanten. Och snart nog kom det en kvinnlig kund fram till disken.
Hon efterfrågade bomull, varvid expediten hurtigt säger: Det är till att rulla själv?
 

potter

Mästare
Det var en gång en dansk, en fransman och Bellman som var fast på en öde ö.
En dag hittade tysken en oljelampa, när han gned den så kom det fram en ande.

Ni får en önskning var, sa anden och dansken önskade sig direkt hem till sin krog.

Fransmannen önskade sig hem till sin fru och barn, vilket också hände.

Nu var båda borta så det var bara Bellman kvar, och han kände sig så ensam att han önskade tillbaka dansken och fransmannen.
 

potter

Mästare
Det var en gång Bellman, en finne och en lapp.
De skulle ro över sjön med en båt, men på en skylt stod det att max en person åt gången fick använda båten.

Hur löste Bellman detta problemet?

Bellman satte sig själv i båten, han la lappen på byxan och finnen på näsan och så rodde han över sjön.
 

potter

Mästare
Kaptenen talade till sina flygpassagerare i radion:

Det är er kapten som talar. Tittar ni ut på höger vinge så ser
ni att det brinner där.

Tittar ni sedan ut på vänster vinge är det
likadant. Tittar ni ner under er ser ni bara hav och hav.

Tittar ni riktigt noga på havet ser ni en gul prick. Det är en livräddnings-
båt. Där sitter jag...
 

RosCool

Legend
Två älgar var ute i skogen i gick, och plötsligt blev den ena älgen skjuten, men då sa den andra:
Äsch, det gör inget, för min pappa jobbar på Konsum.
 

RosCool

Legend
Det var två älgar som var ute och flög. Då sa den ena:
Du har en bulle i ögat!
Va? svarade den andra.
Du har en bulle i ögat!
Va?
Du har en bulle i ögat.
Va, jag hör inte för jag har en bulle i ögat.
 
Topp