• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Berätta en Historier och var inte orolig för om det är en dålig sådan!

potter

Mästare
Den stora älgtjuren stod och drack vatten ur ett skogsdike. Jag är störst och vackrast i hela skogen.
Då kom en stor björn bakifrån: Vad är det du säger?

Älgen vänder sig mot björnen och sa: Äsch. Du vet hur mycket man snackar när man dricker
 

potter

Mästare
En zebra var ute och gick. Plötsligt så kom hon till en bondgård där hon mötte en skock hönor. Zebran frågade:

Varför är ni här? Vi värper ägg?

Pyttsan, tyckte zebran och gick vidare. Hon mötte en gris och frågade:
Du då. Vad gör du? Jag slaktas så småningom och blir till bacon, fläsk, skinka och korv.

Ja, ja. tyckte zebran.

Nu gick hon till en ladugård och mötte kossorna.
Vad har ni för uppgift? Vi levererar mjölk, ost, smör och grädde.

Nu såg zebran en stor hingst. Hon frågade: Vad gör du då? Om du kommer hit och tar av dig pyjamasen så ska jag visa dig.
 

potter

Mästare
Hur undviker du att din man läser dina mail?

Du ändrar "́Inkorg" ́till ́"Bruksanvisning"
 

potter

Mästare
Vem uppfann koppartråden?
Två skottar som slogs om en penny och ingen av dem ville släppa taget.
 

potter

Mästare
Det var en brunett, en rödhårig och en blondin som precis hade dött och skulle komma till himlen, men för att komma dit var dom tvungna att gå upp för en trappa med 1000 trappsteg.

Problemet var att för varje trappsteg skulle Gud säga ett skämt, och den som skrattade skulle åka ner i Helvetet.

Så var det iallafall Brunetten som började, hon kom till 267 innan hon skrattade och ramlade ner i Helvetet.

Sen var det den Rödhårigas tur, hon kom till 422 innan hon ramlade ner.

Sist ut var Blondinen, och hon kom ända till 999 innan hon skrattade, och det innan Gud hann säga sitt skämt.

Gud frågade: Vad är det som är så roligt, jag har ju inte sagt skämtet än?!
Då svarade Blondinen: Nu fattade jag det första skämtet!
 

potter

Mästare
Varför är kvinnobröst som ett elektriskt tågset på julafton?
De är båda ämnade för barn, men det är männen som leker med dem.
 

potter

Mästare
Varför har Jultomten inte några barn?
Därför att han kommer bara en gång om året.
Och när han gör det kommer han i skorstenen.
 

potter

Mästare
En arbetslös söker jobb som städare på Microsoft. Personalchefen kallar honom till intervju och ber honom genomföra en test (rengöra golvet).

Testet utfaller till belåtenhet och personalchefen meddelar honom följande: Ni får jobbet.
Var god lämna er e-postadress så ska jag skicka nödvändiga formulär för underskrift.
Mannen svarar att han varken äger någon dator eller har någon e-postadress.
Personalchefen säger att utan e-postadress existerar mannen inte virtuellt och kan därför ej få jobbet.

Mannen lämnar förtvivlat byggnaden. Han har endast 10 dollar i fickan.
Han går in på närmaste snabbköp och köper 10 kilo tomater.
Han går sedan från dörr till dörr och säljer tomaterna och på så sätt fördubblar han sitt kapital.

Han gör samma sak tre gånger och till sist har han 160 dollar. Han inser att han hittat ett sätt att förtjäna
sitt uppehälle och börjar nu tidigt om morgonen och kommer hem först sent på kvällen. Varje dag fyrdubblar han sitt kapital.

Snart köper han sig en liten bil, senare en lastbil och till sist har han en hel fordonspark, nödvändig för att kunna genomföra alla leveranser.
Inom 5 år äger han en av de största livsmedelskedjorna i USA.

Han börjar fundera på sin framtid och tar kontakt med en försäkringsmäklare för att diskutera hur han och övriga familjen ska få ekonomisk trygghet.

Efter att ha fått råd är mäklaren och mannen överens och mäklaren frågar nu efter mannens e-postadress så han kan skicka nödvändiga formulär för underskrift.

Mannen svarar att han varken äger någon dator eller har någon e-postadress. Mäklaren säger:
Konstigt. Ni har byggt upp ett helt imperium och har ingen e-postadress. Tänk vad ni kunde åstadkommit om ni hade haft en dator!

Mannen svarar: Ja, då hade jag varit städare hos Microsoft.

Vad lär vi då av detta?

  1. Internet är inte räddningen i ditt liv.
  2. Om du vill arbeta hos Microsoft måste du ha en e-postadress.
  3. Även utan e-postadress kan du bli miljonär genom arbete.
  4. Om du har fått denna lilla historia per e-post eller läser den på din dator har du större chans att bli städare än miljonär.
 
Topp