• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Blivit magiker , men kan inte bjuda in nya medlemmar

harpan

Legend
Jag har blivit Magiker , och tänkte att jag skulle bjuda in nya medlemmar , men det funkar inte står att jag ska kontakta aschmagen eller en Magiker ?? och så undrar jag om man kan se nånstans hur längesen en medlem har varit aktiv ??? ;)
 

Gaiona

Mästare
Läs här i wikin om titlar i brödraskapet.

Kan det vara så att ni redan har 25 medlemmar? Då går det inte att bjuda in fler.
 

harpan

Legend
Läs här i wikin om titlar i brödraskapet.

Kan det vara så att ni redan har 25 medlemmar? Då går det inte att bjuda in fler.
Nix vi e bara 23 men det har vi varit i evigheter kan achmagen ha satt nån spärr? hon e lite svår att få tag i... är inte med på BÄ tex.... vi e 5 st som kämpar !!! jo jag kollade in det där i går men när jag går in på " rangordniing" och klickar på en person som inte har något brödraskap så är inte bjudin "markerat" och så står detatt jag ska kontakta aschmagen eller en Magiker fattar nada ???
 
Senast ändrad:

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Mig veterligen kan inte någon spärr sättas in oavsett hur mycket archmage man är :)
Har du testat att bjuda in via världskartan?

För att se aktiviteten hos medlemmarna kan du titta på elvenstats.com
Knappa in ditt brödraskapsnamn och sen kan du kika runt på massa fakta :)
 

Mammio

Mästare
@harpan Du kan gå in i Översikten på ditt BS och se vilka inställningar Ni har för att ta in medlemmar. Du som Magiker kan också ändra i dem. Kolla så att ni inte har ställt in så att ingen kan gå med, kan ju ha hänt av misstag.
Och som @Starshadow sa så kan du kolla in alla spelare, både i och utanför ditt BS på https://www.elvenstats.com/

Sen tycker jag nog att du ska skriva till din Archmage, hen kanske inte vill vara det längre. Då kan hen utse någon annan villig själ till positionen. Angående brödraskap så är det bäst om man är med i ett som vill åt samma håll som en själv, det är det man bör leta efter, tycker jag. :)
 

Gaiona

Mästare
Angående brödraskap så är det bäst om man är med i ett som vill åt samma håll som en själv, det är det man bör leta efter, tycker jag. :)
Det vore väldigt trevligt om det fanns en sökfunktion för brödraskap, som det är nu så kan man få in på BS efter BS och läsa men det är svårt att hitta något som passar.

Det är många spelare som inte är med i brödraskap och det kan bero på att det är så svårt att hitta ett som passar...

Med en sökfunktion så skulle det vara enklare att hitta ett som kan vara lagom (fritextsök är inte den bästa lösningen men med lite smarta algoritmer skulle man kunna tänka sig att spelet föreslår brödraskap som är på ungefär samma nivå som en själv, spelet kan även fråga när man söker om man är ute efter ett aktivt brödraskap och mha ex.vis loggar hitta aktiva brödraskap).
 

Mammio

Mästare
För att hitta ett lämpligt BS (eller en spelare som kan passa) är mitt tips att man inte söker på brödraskapen (och läser beskrivningarna som i många fall är likvärdiga) utan man söker på spelare som har lite mindre eller liknande poäng som en själv. Därefter tittar man på brödraskapets beskrivning. Vad har dom för regler/krav?
Elvenstats kan också som nämnts tidigare vara till hjälp där man kan se inte bara aktivitet, turneringspoäng men också spelarnas booster, så dessa är något sånär balanserade.
Mer verktyg vi har i spelet är att gå in och se på hur det har gått i äventyren och nu får vi troféer i Spiran som man också kan kika på.

En sökfunktion i spelet hade varit bra, håller jag med om @Gaiona men det tål att tänkas på hur den ska utformas :)
 

DeletedUser598

Guest
Såhär går du in om du inte hittat :)
redigera knapp.png
inbjudningar.PNG
 

Gaiona

Mästare
För att hitta ett lämpligt BS (eller en spelare som kan passa) är mitt tips att man inte söker på brödraskapen (och läser beskrivningarna som i många fall är likvärdiga) utan man söker på spelare som har lite mindre eller liknande poäng som en själv. Därefter tittar man på brödraskapets beskrivning. Vad har dom för regler/krav?
Elvenstats kan också som nämnts tidigare vara till hjälp där man kan se inte bara aktivitet, turneringspoäng men också spelarnas booster, så dessa är något sånär balanserade.
Mer verktyg vi har i spelet är att gå in och se på hur det har gått i äventyren och nu får vi troféer i Spiran som man också kan kika på.

En sökfunktion i spelet hade varit bra, håller jag med om @Gaiona men det tål att tänkas på hur den ska utformas :)
Du har jättebra tips @Mammio men tyvärr är det bara en bråkdel av spelarna som läser här (i vårt BS tror jag att det bara är jag) och ser tipset, det behövs något i spelet för att folk ska hitta rätt BS.
 

harpan

Legend
Du har jättebra tips @Mammio men tyvärr är det bara en bråkdel av spelarna som läser här (i vårt BS tror jag att det bara är jag) och ser tipset, det behövs något i spelet för att folk ska hitta rätt BS.
Bara jag som e med, + att hälften inte spelar , vi har bara vart 5 på BÄ omöjligt företag... men det ska jag ändra på ! har tipsast om detta super coola forum ska göra det fler ggr hehe :cool: ;)
 

DeletedUser345

Guest
Bara jag som e med, + att hälften inte spelar , vi har bara vart 5 på BÄ omöjligt företag... men det ska jag ändra på ! har tipsast om detta super coola forum ska göra det fler ggr hehe :cool: ;)
En variant är att ni som är aktiva bryter er ut och skapar ert egna BS eller att er nuvarande Archmage tar ett steg ner och utser en av er aktiva som ny archmage.
 

Macbolan

Mästare
En variant är att ni som är aktiva bryter er ut och skapar ert egna BS eller att er nuvarande Archmage tar ett steg ner och utser en av er aktiva som ny archmage.
Ett Bra förslag!
Harpan!...ta kontakt med dom i gänget som är aktiva..och fråga Om de är intresserade av att starta ett Nytt BS?
Sen tar Du/Ni kontakt med spelare som ligger inom samma poängspann...eller helt nya spelare..och kör på med en Ny fräsch start på gänget! :)
 
Topp