• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Bonusbyggnader för stridande enheter

P3Games

Legend
När man lägger till t ex Dvärgisk vapensmed, för ökad hälsopoäng, eller Upplyst lätt distans, för ökad attackstyrka så har man 150% (1,5 ggr) extra. Det står också när man lägger till dessa byggnader att flera bonusar kan användas samtidigt, vilket ger ännu högre nivåer.

Men hur mycket ökar det? Är det additivt eller multiplikativt? Låt säga för enkelhetens skull att jag har 100 (i hälsa eller attack).
Vid additiv ökning får jag 1,5 x 100 =150 för en byggnad och ytterligare 50 för nästa byggnad, så det blir 200 för två byggnader.
Vid multiplikativ ökning blir det 1,5 x 1,5 = 2,25 ggr högre, dvs 2,25 x 100 = 225 för två byggnader..

Jag ser ingenstans när enheter skapas vilka faktiska värden de har, så det är svårt att jämföra. Är det multiplikativt är det definitivt värt att kanske slänga in några extra.

Har kommit till insikten att det är dags att fokusera lite på den stridande delen lite mer, efter avundsjuka blickar på mina gruppmedlemmar som studsar upp till toppen på spiran som om det vore ett kliv upp på trottoaren. Visst, de har mycket annat som hjälper (vettiga Under), men det här är ett steg på vägen för lite mer förståelse kring det man har till hands.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag är rätt säker på att alla boosts i spelet är additiva, för trupper, byggnader, m.m.
Är det inte alla så är det 99% av alla boosts :)

Uträkningarna görs i princip alltid så här:
Basvärde: 100
Boost1: 20%
Boost2: 15%
Boost3: 25%

Basvärde + (Basvärde * Boost1) + (Basvärde * Boost2) + (Basvärde * Boost3) = Totalt värde
100 + (100 * 0.2) + (100 * 0.15) + (100 * 0.25) = Totalt värde
100 + 20 + 15 + 25 = 160
 
Topp