• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Booster-varor

Mirabella77

Legend
UV??? För mig som ny blir det Utan Vetande - precis som jag. Har sökt Bergshallar i Wiki utan att få något svar. Berätta gärna lite mer, tack
UV (Uråldriga under), kommer du kunna lösa upp i kapitel 3! När du har kommit till slutet av kapitlet dvärjarna kan du låsa up dvärjarnas under, berghallar och dvärgisk blåverk. Berghallarna ökar beroende på nivå boosten på de boostade varorna vilket gör att du får mer varor. MEn även får du befolkning:
1603120269708.png
 

Jian

Mästare
I de lägre kapitlen räcker det med att ha fabriker i boost, t.ex. boost brädor = brädfabrik. Det blir 3 sorters fabriker med 3 boostade varor T1, T2 T3
Kommer man att behöva även andra sorters fabriker (än ovan nämnda) när man kommer till kap 12, 13, 14 resp 18?
Fortfarande bräder som ex. Ska man ha kvar sina brädfabriker och komplettera med marmorfabriker från kap 12. I så fall blir det många fabriker. Jag har klarat mig rätt bra med 3 brädfabriker (boostvara) max uppdaterade ända upp till kap. 8
 

Rosis

Mästare
I de lägre kapitlen räcker det med att ha fabriker i boost, t.ex. boost brädor = brädfabrik. Det blir 3 sorters fabriker med 3 boostade varor T1, T2 T3
Kommer man att behöva även andra sorters fabriker (än ovan nämnda) när man kommer till kap 12, 13, 14 resp 18?
Fortfarande bräder som ex. Ska man ha kvar sina brädfabriker och komplettera med marmorfabriker från kap 12. I så fall blir det många fabriker. Jag har klarat mig rätt bra med 3 brädfabriker (boostvara) max uppdaterade ända upp till kap. 8
Precis rätt uppfattat, då du i så fall kommer att få månsten som boost. Då tillverkar du månsten med marmor och fröer i dina marmorfabriker, och brädor med verktyg och mynt i dina brädfabriker.
 

Rosis

Mästare
Då har jag uppdaterat texten en tredje gång. Så överst på sida ett i denna tråd finns korrekt text, gå dit och kolla om info behövs. Snabb-länk för den som inte ids bläddra själv:
Alltid hjälper det någon tänker jag. (Tog bort den jag hade skrivit igen, räcker med en omgång info i denna tråd om samma sak.)
Ha det gott! :D
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
Ett hett tips är att så fort som möjligt få fram undret Andarnas Tempel, och få upp det på så hög nivå som möjligt så snart du kan.
Det undret kommer först i slutet av kapitel 18 så ni som inte är där än (inklusive undertecknad) får försöka klara oss utan tills dess...

Här är en länk till Andarnas tempel i wikin.
 

Rosis

Mästare
Då har jag åter igen uppdaterat texten pga det nya kapitlet och de nya upplysta varorna.

Länk till hela inlägget:


För den som vill se ändringarna direkt:

I kapitel 3 forskar du fram din boostade standard dyrbara vara. I kapitlet Konstruktioner (kap 14) forskar man fram sin kännande dyrbara vara, och boost för upplyst dyrbar vara forskas i kapitlet Musikens kraft (kap 20).
Om boost i dyrbar standardvara Elixir :elixir: = boostad kännande dyrbar vara Legerad svamp
icon-constructs-alloy-shrooms.png
Och boostad upplyst dyrbar vara Underbara kulor AscendedGems.png

Elixir tillverkas i Elixirfabriken, Legerad svamp i Magupulverfabriken och Underbara kulor tillverkas i Juvelfabriken.

Om boost i dyrbar standardvara Magipulver :magicdust: = boostad kännande dyrbar vara Kosmisk Vismut
icon-constructs-cosmic-bismuth.png
Och boostad upplyst dyrbar vara Kryddig topping Kryddig topping

Magipulver tillverkas i Magipulverfabriken, Kosmisk Vismut i Juvelfabriken och Kryddig topping tillverkas i Elixirfabriken.

Om boost i dyrbar standardvara Juveler :gem: = boostad kännande dyrbar vara Tokig Tvål
icon-constructs-silly-soap.png
Och boostad upplyst dyrbar vara Genialiska partiklar AscendedMagic Dust.png

Juveler tillverkas i Juvelfabriken, Tokig tvål i Elixirfabriken och Genialiska partiklar tillverkas i Magipulverfabriken.
 
Topp