• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Brödraskapsäventyr och boostade fabriker

Gaiona

Mästare
Vi har fått massor med rekommendationer att skippa fabriker som inte är boostade vilket vi ännu inte har gjort vilket vi nu är glada för i vårt första brödraskapsäventyr...

Fabrikerna som inte är boostade behövs ju, hur ska man annars karta av uppdrag så som Lyxflakong, Gyllene armband, Diamanthalsband och Elegant staty?

Snälla, förklara för mig som är lite korkad... :oops:
 

Gaiona

Mästare
Ok, tack för svar. Vi kör på som vanligt ändå, det känns bättre än så länge så får vi se om vi endast kör boostade fabriker när vi kommit längre i spelet.
 

Mammio

Mästare
Jag gör som Aurene, bygger icke-boostade nivå 1 fabriker och verkstäder bara för Brödraskapsäventyr & vissa event. Dom kostar inte mycket att bygga och sedan river jag dom. För övrigt spelande har jag endast boostade fabriker, vilket är betydligt mer ekonomiskt för att hitta en bra balans i staden.

Men det är viktigt att påpeka att var & en får bygga hur man vill och under tidens lopp kanhända man får andra prioriteringar. Jag har t.ex haft byggnader enbart p.g.a att jag gillade utseendet ( t.o.m icke-boostade fabriker) :):D
 

Rosis

Mästare
Jag körde med oboostade fabriker till en början också, och var motståndare till att enbart ha boostade. Men, så läste jag allt som gick att hitta om det, och insåg att jag vann på att ändra spelsättet. Det kändes tråkigt från början, då man inte ser utvecklingsstadierna på övriga fabriker, men nu ser jag dem i andras städer, så det är inget jag saknar alls. Tvärtom skulle jag inte kunna spela och klara forskningen så pass som jag gör, utan ett stort handelsutbyte med mina boostade varor på marknaden. Eller befolkningsmängden som krävs, och platsen som behövs. Så därför, med facit i hand, så skulle jag ha kunnat göra det redan tidigare, men jag visste inte, eller var inte redo för det. Så det är bara omtanke som gör att vi delar med oss av våra erfarenheter, men samtidigt så förstår jag absolut anledningarna till varför man inte vill göra någon förändring. Bara man vet fakta, så kan man ta ett eget välgrundat beslut, och stå för det. Inget spelsätt är fel, bara det är rätt för den spelaren. :)
:marble: :steel: :plank:
:silk: :crystal: :scroll:
:elixir: :magicdust: :gem:
 
Senast ändrad:
Topp