• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Brödraskapsförmånerna

Rosis

Mästare
Har jag fattat detta rätt, när det gäller spirans och turneringens förmån? Har man ingen "egen" poäng när man tittar på pluset där man ser vilken poäng man har att fördela, allt är vårt gemensamma? Vilket då innebär att om EN person använder poängen, försvinner den för alla? Jag tycker nämligen att det ser så ut på Beta. Det enda vi inte verkar ha gemensamt är då KP poängen, den har alla endast en var av om man öppnar den, så alla måste då vara inne en gång varje dag i någon annans under för att kunna lägga den enda KPn, är det korrekt uppfattat av mig?

Och då kommer jag till ett förslag om allt ovan är korrekt uppfattat: Vi borde kunna få KPna gemensamt också, så först till kvarn får lägga dagens skörd av 25 KP till någons under, det vore ju himla smidigt. Och inte alls orättvist, eftersom man kan komma överens i gruppen hur man distribuerar dessa KPn, det är bara ett nytt sätt att samarbeta. Det där med en på varje spelare blir bara bortglömt av många tror jag.

Tacksam för svar, så vi får räta ut våra frågetecken till utropstecken, eller i alla fall punkter... ;)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Ja det låter rätt, anledningen till att de två första är för hela brödraskapet är för att det bara påverkar belöningarna från de samlade framstegen, exempel:
Har ni spirpoäng sparade och använder det på en spira så kommer ingen enskild spelare längre i spiran utan det är bara framstegen mot brödraskapsbelöningarna som ökar.
Samma med turneringen, ingen kommer få konfrontationer automatiskt gjorda eller få extra poäng. Utan brödraskapet får bara extra poäng (från tidigare turnering) mot nästa kista.

När det gäller kunskapspoäng så finns det ingen gemensam ställe att lagra kunskapspoäng på så därför får varje spelare extra varje dag istället och kan själva välja var de vill lägga dem.
 

ZpaRoW

Mästare
Nej, som det ser ut just nu så kan poäng bara sparas på kistor/kristaller som brödraskapet inte har kunnat göra färdigt.
Det är möjligt att det går att spara poäng efter sista kistan i turneringar och efter sista spirkristallen i spiran. Jag ska dubbelkolla med InnoGames på måndag då det är väldigt oklart vilket som gäller just nu.
Har du fått något slutgiltigt svar än boefst om man kan få spara poängen efter tagit hela spiran, om de inte går så är den nya förmånen totalt värdelös för dem som tar hela spiran! Tråkigt de är att den ska vara värdelös för nån gång kanske man har folk frånvarande och skulle isf vara bra med några poäng i backup.
 

Rosis

Mästare
Har du fått något slutgiltigt svar än boefst om man kan få spara poängen efter tagit hela spiran, om de inte går så är den nya förmånen totalt värdelös för dem som tar hela spiran! Tråkigt de är att den ska vara värdelös för nån gång kanske man har folk frånvarande och skulle isf vara bra med några poäng i backup.
Jaha, om det är så, då ändras ju allt, det vore bra att få veta... Eller ska vi välja den förmånen för att få veta?
 

Gaiona

Mästare
Har du fått något slutgiltigt svar än boefst om man kan få spara poängen efter tagit hela spiran, om de inte går så är den nya förmånen totalt värdelös för dem som tar hela spiran! Tråkigt de är att den ska vara värdelös för nån gång kanske man har folk frånvarande och skulle isf vara bra med några poäng i backup.
Vad jag kan se och förstå så ligger poängen kvar, vi i vårt BS tog guld utan att använda poängen och de poäng vi hade ser ut att ha sparats och lagts till den tidigare sparade poängen!
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Då är det så att de ska sparas, eftersom det inte står uttryckligen någonstans så har jag bara fått svar att det borde vara så men inget slutgiltigt.
Utvecklingsteamet som kan svara på detta har ledigt över julen. :)
Som du säger @ZpaRoW så hade det varit rätt kasst om man inte hade kunnat spara efter den sista kistan/spirkristallen så det är ju rimligt att det går.
 

potter

Mästare
Jag önskar att man kunde få en lättare förklaringsmodell för alla dessa olika förmåner och hur dem påverkar hela teamet eller enskilda spelare.
På lätt svenska om ni förstår vad jag menar.;).
Jag har svårt att förstå den modell som vi har fått förklarad för oss vad som påverkar BS och/eller spelaren individuellt när dessa förmåner får kraft.

Vad händer om man ställer om dessa förmåner m.m Finns här någon som kan/vill förklara det "glasklart" så att en annan fattar hur allt hänger ihop?
Typ en "dummies for förmåner" i elvenar.o_O

Vilka strategier har ni gjort i ert BS? Vore kul att få höra era erfarenheter som är stora och starka! ;) :eek:
 

Jian

Mästare
Det har kommit ytterligare undringar (Besvarad Exklusiva belöningar?) som rör den här frågeställningen och där skyltas det med "Besvaras".
Kan man inte lägga ihop de här trådarna och samtidigt ge en fördjupad beskrivning av brödraskapsförmånerna?
 

Alvros

Medlem
De nya brödraskapsförmånerna ställer till det i vår grupp då en förmån är för lätt att någon råkar ta den även om vi har kommit överens om att utesluta just den. Det är den första som enbart gäller uråldriga under. Antingen bör den plockas bort av Innogames eller det borde införas en fråga om man vill använda den i samband med att man trycker på knappen. Liknande fråga som kommer upp om man vill använda diamanter för en expansion.
 

Gaiona

Mästare
De nya brödraskapsförmånerna ställer till det i vår grupp då en förmån är för lätt att någon råkar ta den även om vi har kommit överens om att utesluta just den. Det är den första som enbart gäller uråldriga under. Antingen bör den plockas bort av Innogames eller det borde införas en fråga om man vill använda den i samband med att man trycker på knappen. Liknande fråga som kommer upp om man vill använda diamanter för en expansion.
I och med att de som är magiker kan använda plustecknet så är risken med många magiker i ett brödraskap att det ska hända ganska stor men visst kan jag hålla med dig om att det borde vara en kontrollfråga (det kan ju hända att man vill kolla plustecknet för att se vad som står).
 

ZpaRoW

Mästare
Alvros -Om du tycker förmånen som ger kp till underverk ska tas bort för ni "råkar" trycka på den håller ja verkligen inte med.. men om du tycker man kan "råka" ta en förmån för lätt så varför ska massor in dit och pilla ;) ! Ge inte så många magiker status! men annars som du skrev om inno fixar som när man använder diamanter om man vill spendera lr ej! skulle dem ta bort kp förmånen för ni trycker fel kommer nog aldrig inno genomföra iaf och hypotetiskt, skulle dem göra det så kommer ju en annan förmån hamna längst t vänster och då trycker ni väll på den med :)
tills dem ändrat så ge inte så många i dit bs magiker status sålänge :)
 

Alvros

Medlem
Angående för många magiker så är det hos oss ett sätt att visa uppskattning till alla för sitt deltagande i turneringen respektive äventyr. Vi vet att detta ställer till det i och med det nya belöningssystemet genom Inno men vi tycker att knappen under uråldriga under är för lätt att komma åt mot exempelvis plustecken i spiran och turneringen. Det är inte tydligt nog med undantag av en annan färg och ordet grattis utan hänvisning att detta har med förmånerna att göra. Vi har testat med att ändra medlemsstatus under en tid för att bli vana vid dessa nya förmåner men vi tyckte inte om det. Orsaken var att det var svårt att bestämma vilka som skulle ha kvar statusen för magiker och vilka inte på grund av tid. Med undantag av en i gruppen jobbar alla. Den som inte jobbar är vår äldsta medlem på 87 år.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag ska framföra förslaget om ett extra "är du säker"-fönster. Men med tanke på att många spelare även trycker sig förbi "är du säker"-fönstret av bara farten när det gäller diamanter så vet jag inte hur mycket det kommer hjälpa om det implementeras.

I övrigt är enda lösningen som andra påpekat att inte ge så många medlemmar titeln Magiker. Att ni använder titlarna som ett belöningssystem istället för att bara ge rättigheter till de som ska administrera brödraskapet är tyvärr inget utvecklarna kan ta hänsyn till.
Jag lägger även ett förslag på ett separat titelsystem som kan användas som belöningssystem istället.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Ett annat förslag, som jag inte vet om det tagits upp ännu, är att man ska kunna se hur mycket poäng man samlat ihop under turneringsarkiv och i spirarkiv bara genom att hålla pekaren över dessa förmåner. Det vill säga när man är i fliken förmåner. Till exempel om man för pekaren på nivån på förmånen så ser man hur mycket man sparat ihop. Vad jag sett hittills så måste man gå in för att lägga till poäng för att se hur mycket man har.

Hoppas ni förstår vad jag menar

bsforman.jpg
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Såg förresten att i spiran och man går in för att lägga till poäng ur förmånen så står det turneringsarkiv istället för spirarkiv

felrubrik.jpg
 

Alvros

Medlem
Jag ska framföra förslaget om ett extra "är du säker"-fönster. Men med tanke på att många spelare även trycker sig förbi "är du säker"-fönstret av bara farten när det gäller diamanter så vet jag inte hur mycket det kommer hjälpa om det implementeras.

I övrigt är enda lösningen som andra påpekat att inte ge så många medlemmar titeln Magiker. Att ni använder titlarna som ett belöningssystem istället för att bara ge rättigheter till de som ska administrera brödraskapet är tyvärr inget utvecklarna kan ta hänsyn till.
Jag lägger även ett förslag på ett separat titelsystem som kan användas som belöningssystem istället.
Tack Boefst. Just gratis knappen i uråldriga under är den som vi tycker är otydlig att den hänger ihop med det nya belöningssystemet. I turneringen och Spiran syns istället ett plus tecken. I turneringen har vi vid ett tillfälle utnyttjat den och då kom det upp en sådan fråge ruta som vi eftersöker även för uråldriga under. Hälsningar Alvros
 
Topp