• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Brist på Gudomliga frön och många produktionsbyggnader.

Grizabella

Kändis
Jag tycker generellt sätt inte att det är spelets sak att berätta för mig hur många produktionsbyggnader av ett visst slag jag behöver skaffa mig för att komma vidare i quest serien. Således bör alla sådana quest vara frivilliga eftersom alla spelare prioriterar olika saker för att komma vidare i eran. En del vill ha mer och andra vill ha mindre.

Dessutom begränsas det behov jag har av ras specifika byggnader mycket av den låga mängd Gudomliga frön jag får. Eftersom dessa är en så stor del av denna era och behövs även till de kännande varorna borde vi kunna få någon eller några byggnader som boostar produktionerna av dessa - Eller låta dessa bli boostade av relik boosten. Nu kan jag nästan inte påverka frö produktionen alls och det gör att många byggnader får stå utan produktion när jag behöver frön till annat och det känns inte bra.

Kräver spelet att jag ska ha många ras specifika byggnader vill jag också kunna ha produktion i alla dessa. G.
 

DeletedUser166

Guest
Håller med, questen har blivit så att alla styrs att ha samma vilket ja tycker är helt fel (har skrivit om de tidigare) man ska kunna gå vilken väg man vill till målet. Tar ju bort en del av spelet att dom styr hur man ska bygga.
 

DeletedUser166

Guest
Ja pratar inte om forskningsträdet ja pratar om questen där man ska ha en jävla massa byggnader eller vägar för att klara dom, de leder ju till att städerna blir mer å mer lika å de tycker ja är fel. De borde räcka med nån av varje byggnad för att klara questen, sen får vi som vill bygga mycke, men dom som inte vill ska inte behöva de för att kunna gå vidare.
 

Macbolan

Mästare
Jag håller me Dig Rhavin!
Det är ett elände med dessa Quest som kräver att man skall bygga X antal byggen till X antal nivåer....o_O
 

Grizabella

Kändis
Jag tycker fortfarande att det är knas att spelet ska bestämma hur mycket utrymme av min stad jag ska avsätta till rasspecifika byggnader för att klara av questlinjen. Jag kanske vill ha många vapendepåer eller många varufabriker istället och kanske inte har så bråttom med att klara utforskningsträdet - Vad vet spelet om det?

Men om nu spelet ska ställa krav på att man ska ha visst antal byggnader av gästrasbyggnaderna så tycker jag att man ska kunna ha full produktion på alla dessa och inte vara begränsad av ständig brist på frön och mana - I synnerhet frön vars tillgång man inte kan påverka själv så mycket mer än att levla upp under och inta provinser.

Därför tycker jag att vi kunde föräras några fler fröproducerande byggnader i byggmenyn - Gärna då sådana som kombinerar frö och mana produktion eftersom dessa två varor är de stora bristvarorna i Elementareran.

Jag förstår att en av spelets utmaningar är att balansera tillgång och efterfrågan - Men då vill jag också kunna påverka denna balans själv genom de byggnader jag har eller inte har i min stad. G.
 
Topp