• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad BYGGMÄSTARSTUGA Alv vs Människa

ZpaRoW

Mästare
Har spelat i flera år utan märkt de! Hos Alverna är byggstugan 3x3 på lvl 1-5 och 3x2 på lvl 1-5 hos Människorna! Hur "tusan" (då svordomar inte passar" kan det vara så? För uppgradra kostar diamanter och varför ska då en byggnad som "uppgraderas" med diamanter vara mindre hos en ras än en annan ras?
Eller vad har Alverna för fördel om byggnaden är 33.3% större än hos människorna!
 

Oktan

Legend
Människorna är helt enkelt mycket bättre ^^
Tur för er att getter inte är en spelbar ras, deras byggmästarstuga hade varit 1x1 o haft ett tak på hela TIO byggare istället för ynka fem,
o detta enbart på nivå 1 eftersom man aldrig ens behövt uppgradera stugan till nivå fem!
 

Gaiona

Mästare
Det finns vissa fördelar att spela som alv som inte människorna har och vice versa.

Jag tror inte att det spelar så stor roll om man spelar som alv eller människa, själv valde jag (och min sambo som jag spelar ihop med) att spela som alv långt innan jag vi visste om det ena eller andra var bättre eller sämre.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
som alv har man en fördel i att trä och marmorfabriker i låg lvl bara är 1x2 istället för 2x2 som för människa så i bä är det en stor fördel.
 

ZpaRoW

Mästare
gose, då bygger man marmorfabrik som människa ist ;)
alla byggnaderna ändras med tiden men inte byggstugan, en byggnad som går spendera diamanter i, en byggnad som går spendera diamanter i så ska de vara lika för båda raserna enligt mitt tycke :)
må va dåligt exempel men är ju valfritt att lägga diamanter i byggstugan och valfritt att köpa expansioner, men om du köper en expansion som alv och de ger dig 1 ruta mer per köp än hos människa! då hade de inte funnits många spelare som Människor ;)
jaaja bara vad ja tycker :) ha de gött /Zpa
 
Senast ändrad:
Topp