• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

byggmästare tex

harpan

Legend
undrar när jag besöker någon är det i real tid ? ser att nån bygger då hjälper jag till med byggmästar stugan ? funkar det så ?
 

Mammio

Mästare
Ja, det är i realtid. Byggmästarstugan har flera byggbonusar (max 5 st beroende på hur uppgraderad den är) så även om grannen bygger under tiden så kan du fortfarande putsa stugan och ge mer byggbonus d.v.s byggtiden för en byggnad förkortas :)
 
Senast ändrad:

DeletedUser166

Guest
Harpan. Nej de fungerar inte så om du ger nån en byggnadsboost så är de nått som används för då nån startar en uppgradering/bygger nytt förutsatt att tiden är längre än x antal minuter som ja inte kommer ihåg nu.
 

Macbolan

Mästare
Rhavin har rätt i sak..Man behöver ha bonusen..Innan man startar ett bygge..funkar Inte i efterhand!
 

Mammio

Mästare
@harpan Mitt svar var otydligt och kunde missförstås. Det var bra att @Rhavin skrev :) Så här kommer ett tydligare svar om grannhjälpen:

Putsar du stadshuset och kulturbyggnader så sker det i realtid. Putsar du byggmästarstugan så ligger byggbonusen färdig att användas när den spelare vars stuga du putsat vill.

Puts till stadshuset ger mynt till spelaren. Puts till kulturbyggnader ger dubbelt kulturvärde i 8 timmar. Puts till byggmästaren ger en byggbonus som förkortar byggnadstiden med 10 %

Hoppas det blev tydligare nu :)
 
Topp