• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Byta plats på kartan om få grannar, när händer det?

Har du fler Guldhögar än grannar på din världskarta?

  • Jag har så få grannar och så många guldhögar att jag bor i vildmarken.

    Röster: 0 0,0%
  • Mer än hälften av mina grannar är guldhögar.

    Röster: 1 4,0%
  • Ungefär hälften av vardera

    Röster: 3 12,0%
  • De flesta av mina grannar är riktiga spelare (men alla är kanske inte aktiva)

    Röster: 15 60,0%
  • Vad är guldhögar? Jag har bara grannar!

    Röster: 3 12,0%
  • Ungefär en fjärdedel av mina grannar består av guldhögar

    Röster: 2 8,0%
  • Här ekar det tomt på grannar, tre fjärdedelar består av guldhögar

    Röster: 1 4,0%

  • Totalt antal röstare
    25

DeletedUser578

Guest
Hej.

Jag har fler guldhögar än grannar på min världskarta, och har väntat lääänge på att få min stad flyttad. Vem ska man smickra för att få förtur? ;) Jag har ikryssat i inställnignarna att min stad får flyttas, så där ligger inte problemet. Det är ju lite roligare om man har lite folk runt omkring sig.
 

DeletedUser578

Guest
Jag räknade och jag har inte alls fler guldhögar än grannar... Jag hade 80 grannar och 58 guldhögar. Men det kändes som om jag har fler guldhögar än grannar innan jag räknade, troligast för att många av grannarna inte spelar alls.
 

DeletedUser583

Guest
Kollade och jag har bara 23 guldhögar, och 109 grannar. Det är bara tre som har röstat än, och att du och jag hamnade på samma stapel, "de flesta av mina grannar är riktiga spelare" känns lite konstigt, det kanske borde varit ett val till?
 

DeletedUser578

Guest
Tack NF, Har fixat det nu, men tyvärr kunde jag inte få dem i rätt ordning. Men det spelar inte så stor roll, huvudsaken vi ser hur det är. Ska bli intressant att se om fler svarar, hur det är som bland oss som faktiskt spelar och är aktiva. Det är ju roligare att få omge sig av aktiva grannar, och inte enbart behöva lita på sitt BS. Även om det kommer först... ;)
 

DeletedUser575

Guest
Eftersom jag har enbart två guldhögar på min karta tyckte jag nog att jag kunde välja alternativet "Vad är guldhögar? Jag har bara grannar!" eftersom det bäst stämde in för mig. Det vore tråkigt att inte ha så många grannar... inte för att alla är aktiva runt mig, men det är många som byter varor på min marknad, och det är viktigt.
 

Gaiona

Mästare
Idag upptäckte vi att vi fått minst tre nya grannar (eller om de bytt namn, hur ska man se skillnaden?) så nog flyttas folk runt...

Orkar inte undersöka vilka av grannarna som är aktiva.
 

Rosis

Mästare
Jag ska leta efter det jag nu tänker skriva om, men måste skriva innan jag glömmer bort vad jag ska leta efter... ;)

Någon har någonstans gett ett förslag om att InnoGames skulle kunna ge de som ska flyttas på kartan ett val om de vill bli flyttade till ett mer aktivt område. För att kunna se att den som flyttas verkligen är aktiv. Är man inte aktiv, så svarar man inte på PM:et. och nu, när alla spelare har meddelandefunktionen så borde ju det fungera bra? Kommer inte ihåg om det var någon tidsgräns satt i förslaget på meddelandet, men en vecka, har man inte svarat inom den tiden, borde den lediga platsen gå till en annan spelare. På det viset skulle man kunna flytta de som faktiskt spelar och är aktiva till ett mer centrerat område? Spelet skulle bli så mycket roligare då, med full rulle på bytesmarknaden, mm. Hur gick det med förslaget, Boefst, har Inno reagerat på det? Eller är allt hemligt?

Och den som skrev förslaget från första början, jag anser att detta är ett av de bättre förslagen som kläckts här på Forumet. Men vi har fått fram många bra förslag anser jag, så det är många som är i min topp-tio-lista. :)
 

Rosis

Mästare
Hittade det:

Ja tror dock att de automatiskt är i kryssat att man vill hoppa in till mer centrala områden (de är ett val man gör i inställningarna) så de största problemet är att i stortsett alla som blir bort tagna ersätts av folk som redan slutat spela. De borde helt enkelt va ett val som händer då de sker och platsen bara är tom (reserverad) tills de kommer ett bekräfta eller neka, ännu lättare för dom vore om dom fick valmöjligheten 3 dar innan och blir de inte i kryssat under den tiden flyttas man inte.
 

DeletedUser514

Guest
Jag gick från en plats på kartan med ca 50% guldhögar till att flyttas automatiskt efter ca 1 års tid, det som störde mig då var att mina nya grannar också var ca 40% guldhögar...
Men det bättrade sig lite under närmsta tiden, kom fler och fler riktiga spelare in i området så jag antar att Inno placerade folk där och jag var bland de tidigare.
Nu har det dock slutat lite folk igen, så skulle gissa på att ca 25% av mina grannar är guldhögar.

Hade funderingen tidigare på hur spelet skulle se ut om man bara hade aktiva spelare kring sig, skulle man behöva verkstäder alls då? Tänk att kunna ge grannhjälp till hundra spelare dagligen och få verktyg för det!
 

Macbolan

Mästare
Jag själv verkar leva i Universums mitt! ;) :p
Jag har massor av aktiva grannar..ett fåtal inaktiva!
Men Jag har varit med i över 4 år..samt varit en "Badass" emot supporten..och påtalat att vissa individer varit inaktiva i nått år typ!
..begärt att dom skall bytas ut...
Det har tagit tid..Men de har skyfflats undan..och det har kommit nya förmågor på plats!

Sen är det Viktigt att "Vårda" de Nya spelarna som dyker upp på kartan..Typ ge de puts..samt kolla på torget Om de behöver varor..å hjälpa till!
Då får man de att stanna i spelet..samt i sista ändan..hjälpa till med putsen!...Inget kommer Gratis..kom ihåg detta! ;)
/Mac
 

Rosis

Mästare
Jasså, kan man alltså skriva till supporten och tala om vilka som inte verkar spela alls? Det verkar vara ett intressant förslag... Ojoj vad mycket Boefst kommer att få göra då... :eek: :D
 

Rosis

Mästare
Och på tal om att flytta, så har min stad nyss varit på vift, och jag har hamnat på en ny plats, för andra eller tredje gången. Så nu är guldhögarna ovanför min stad istället för nedanför, även om det inte alls är samma guldhögar, och jag har flera små städer kring mig, som inte verkar spela så mycket, men ombyte förnöjer... Får se om jag får ut å flyga igen. Kanske i närheten av MacBolans ställe vore kul?
 
Topp