• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Byta plats på kartan om få grannar, när händer det?

Har du fler Guldhögar än grannar på din världskarta?

  • Jag har så få grannar och så många guldhögar att jag bor i vildmarken.

    Röster: 0 0,0%
  • Mer än hälften av mina grannar är guldhögar.

    Röster: 1 4,0%
  • Ungefär hälften av vardera

    Röster: 3 12,0%
  • De flesta av mina grannar är riktiga spelare (men alla är kanske inte aktiva)

    Röster: 15 60,0%
  • Vad är guldhögar? Jag har bara grannar!

    Röster: 3 12,0%
  • Ungefär en fjärdedel av mina grannar består av guldhögar

    Röster: 2 8,0%
  • Här ekar det tomt på grannar, tre fjärdedelar består av guldhögar

    Röster: 1 4,0%

  • Totalt antal röstare
    25

DeletedUser514

Guest
För information blev jag precis förflyttad igen (16/12). Nu hamnade jag på en plats där i princip hela min norra karta är döda städer.
Vet inte riktigt vad meningen med denna förflyttning var...
Men det kanske kommer in lite mer folk hit inom kort kan man hoppas, just nu är det väldigt tyst och öde i alla fall.

Kanske de flyttar en från en gammal plats för att de är bra för ens nya grannar, även om det inte nödvändigtvis är bra för en själv? Tänker att den halvdöda karta jag nu sitter på kanske har brist på lokala provinser med mina handelsvaror? Så även om jag flyttas från en stabil ekonomi till en plats med mindre aktiva städer kanske Inno hoppas att de nya som placeras i närheten av min nya placering då ska ha aktiva spelare att byta varor med? Ju mer jag tänker på det desto mer verkar det rimligt.
 

Gaiona

Mästare
Jag har valt att inte låta mig flyttas, några få enstaka gånger har jag sett guldhögar och flera av de som finns runt omkring har både putsat och lagt ut saker på marknaden.
 

Rosis

Mästare
För information blev jag precis förflyttad igen (16/12). Nu hamnade jag på en plats där i princip hela min norra karta är döda städer.
Vet inte riktigt vad meningen med denna förflyttning var...
Vi hamnade på samma region då, jag blev förflyttad dit också nyligen. Och av de som är grannar, är det inte många som är aktiva. Men vi kanske får en ny metoprolol kring oss, snart?
 

DeletedUser514

Guest
Vi hamnade på samma region då, jag blev förflyttad dit också nyligen. Och av de som är grannar, är det inte många som är aktiva. Men vi kanske får en ny metoprolol kring oss, snart?
Låter fint, vi kan starta vår egen lilla stadskärna om vi inte får hänga med de andra! =)
 

ZpaRoW

Mästare
Gav grannhjälp till alla mina grannar och hade en "grushög" ;) men säkert 30-40tal gubbar som startat och lämnat spelet plus massa andra inaktiva spelare, så kom hit till mig så ja får mer aktiva grannar :D haha Kram på er
 

DeletedUser166

Guest
Varorna kan ni få ta från Mac men som tur är är jag ju granne med han så ni kan faktiskt få visdomsord från de området i alla fall ;)
 

DeletedUser158

Guest
Jag har många grannar, dock är de flesta städerna små (spelare som typ bara har spelat en vecka, och sedan slutat) och därmed inaktiva.
:/
 

DeletedUser166

Guest
Helt Klart..så föreslår Jag "Visdomsord" ifrån Rhavin..framför Mina!
.för Han är en av dom Bästa spelarna i detta gamet! :)
/Mac
Haha tack Mac men tyvärr stämmer de inte.
Jag har vetat om att man inte tjänar nått på att uppgradera dom truppuppgraderingar som man kan skippa sen turneringen kom, ja gör dom ändå, inte särskillt bra spelat men ja tycker de är fel av inno att ha de på de sättet och jag spelar för att uppgradera och utveckla, men de gör mig ju betydligt mer ineffektiv. De leder också till att ja inte är lika sugen att köra turnering och spiran och dylikt ju mer du uppgraderat ju mer straffad blir du.

Jag är kass på grannhjälpen nu förtiden också, innan de nya systemet kom hade ja missat 2 dagar på nått år(Och de var alltid hela kartan). Sen de nya kom har de stadig dalat och nu putsar ja typ aldrig. Jag tycker att man ska få mer fördelar för den tid man lägger ner och då dom böt system och ändrade pissade dom på oss som hade uppgraderat klockspiran och samtidigt gjorde att tiden man lägger ner gör minder skillnad vilket ja tycker är riktigt fel.

Jag använder inte heller mina teleportera byggnader eller kunglig restaurering (har inte så många heller eftersom ja aldrig går för dom 18 och 222) eftersom de känns som nått som dom bara lagt in för att tysta gnäll och de är ett för stort steg från deras ursprungstanke imo.

SÅ nu är ja tyvärr inte en dra spelare längre, ja spelar de spel ja vill ha istället för de spel som är och de gör att de aldrig blir optimalt, men innan de var ja nog jävlat den bästa spelaren ;) :D
 

Macbolan

Mästare
SÅ nu är ja tyvärr inte en dra spelare längre, ja spelar de spel ja vill ha istället för de spel som är och de gör att de aldrig blir optimalt, men innan de var ja nog jävlat den bästa spelaren ;) :D
Jag tycker Du låter som en skön "Anarkist" Rhavin!......Inga funderingar på att joina ett Nytt skönt gäng?? :p :cool:
 

DeletedUser166

Guest
Haha njä ja stanna nog där ja är tills cap hittar en ersättare, sen var min plan att kanske joina agor i han fortress of solitude, och bara glida. Dock så har ja inte kollat till an på länge han kasnke inte ens har en one man army längre :)
 

DeletedUser514

Guest
Fortsätter med min lilla uppdatering här:
Då jag blev flyttad till en rätt öde plats förinte så länge sedan så har jag försökt hålla koll på mina omgivningar.
Nu har det de senaste dagarna poppat upp massor med nya användare norr om min stad.
Så från att ha varit ca 80% guldgruvor norr om mig är det nu kanske 30%.
Det verkar absolut som att Inno försöker befolka den här regionen med nykomlingar nu.

Så jag ska försöka vara snäll storstad och hålla koll på marknaden och hjälpa alla småttingar, förhoppningsvis blir det några som stannar kvar =)
Hoppas såklart att även Rosisgör detsamma, vi ska nog kunna få fart på området tillsammans!
 

Rosis

Mästare
Självklart Aque, vi ska se till att det blir en blommande metropol på vår plats av Elvenar. :marble: :steel: :plank: :silk: :crystal: :scroll: :elixir: :magicdust: :gem: :)
 
Topp