• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Byta plats på kartan om få grannar, när händer det?

Har du fler Guldhögar än grannar på din världskarta?

  • Jag har så få grannar och så många guldhögar att jag bor i vildmarken.

    Röster: 0 0,0%
  • Mer än hälften av mina grannar är guldhögar.

    Röster: 1 4,0%
  • Ungefär hälften av vardera

    Röster: 3 12,0%
  • De flesta av mina grannar är riktiga spelare (men alla är kanske inte aktiva)

    Röster: 15 60,0%
  • Vad är guldhögar? Jag har bara grannar!

    Röster: 3 12,0%
  • Ungefär en fjärdedel av mina grannar består av guldhögar

    Röster: 2 8,0%
  • Här ekar det tomt på grannar, tre fjärdedelar består av guldhögar

    Röster: 1 4,0%

  • Totalt antal röstare
    25

Gaiona

Mästare
Nu har det börjat försvinna några spelare i kanten så vi har väl sju - åtta guldhögar som grannar...
 

Rosis

Mästare
Jajamen min käraste Herr Boman så har det hänt. Nu får alla aktiva spelare sin beskärda del av grannar, så denna tråd kanske har utspelat sin roll? Mycket bra förändring av InnoGames måste jag säga, och en väsentlig förändring som jag tror gör att fler stannar kvar i spelet.
 

Macbolan

Mästare
Jag märkte att det varit rejäla omflyttningar senaste dygnet...Jag fick hela 8 Nya grannar som putsade mig! :D
..så kör hårt Inno...Ge mig Fler aktiva spelare att få ta hand om! ;):)
 

DeletedUser578

Guest
Gör det något om de måste göra om systemet då? Det kan ju behövas för att spelet ska fortsätta att kännas up to date? :rolleyes: ;)
Hehe, men så härligt. inte tror jag att det är min förtjänst, men det var typ det här jag önskade hela tiden. ny plats på kartan, verkar bara vara en massa aktiva kring mig. Så nice.
 

DeletedUser578

Guest
Jajamen min käraste Herr Boman så har det hänt. Nu får alla aktiva spelare sin beskärda del av grannar, så denna tråd kanske har utspelat sin roll? Mycket bra förändring av InnoGames måste jag säga, och en väsentlig förändring som jag tror gör att fler stannar kvar i spelet.
Ja, vill någon moderator förpassa denna tråd till minnenas allé så vore det helt ok för mig. Eller så vill de ha den kvar för att kunna visa att saker kan ändras? Men i såna fall kan man låsa den, så inge mer händer med den....
 

potter

Mästare
Jag har en granne som helt har rensat sin stad och lämnat endast stadshus, avancerad marknadsplats *3, byggmästarstuga *3, magiakademi *2 och sin
barack *26.
Och inte mycket händer där. Inte sedan jag började i vart fall och det är nu något år sedan jag finns på denna platsen på kartan.
 

Rosis

Mästare
Jag har en granne som helt har rensat sin stad och lämnat endast stadshus, avancerad marknadsplats *3, byggmästarstuga *3, magiakademi *2 och sin
barack *26.
Och inte mycket händer där. Inte sedan jag började i vart fall och det är nu något år sedan jag finns på denna platsen på kartan.
Har du tillåtit att din stad ska kunna flyttas då? Annars kommer du vara kvar där för evigt... hu, spökstäder bredvid sig är inte kul.
 

Macbolan

Mästare
Det finns ff några inaktiva snubbar kvar runt Mig...så INNO är Välkomna att plocka bort dessa!
Och ge dessa fina platser på "Gräddhyllan" till Nya goa grannar jämte Macbolan! :cool::p
 

Gaiona

Mästare
Jag har ställt in att min stad inte ska flyttas på kartan, det har försvunnit en hel del städer och några nya har tillkommit (dock inte fullt lika många).

Jag undrar om det kommer att fyllas upp så vi slipper en massa guldhögar till grannar...
 

Rosis

Mästare
Jag kan verkligen rekommendera att du tillåter InnoGames att flytta dig på kartan. Det kommer att bli ett uppsving för dig med det nya systemet för flyttning som de har. Är man aktiv kommer man bli placerad på en mer central plats av kartan, när systemet hittar en lämplig plats ned tanke på provinsernas placering. Är man på en mindre central plats lär det inte bli bättre med grannar. Då får man kanske grannar som istället förlorat rätten att vara på en central plats. Tror detta stod i någon uppdatering, eller så var det på det engelska Forumet.
 

Gaiona

Mästare
Jag har inte kryssat för än så jag kan bli flyttad men det ramlar in lite nya grannar då och då så jag provar ett tag till, kanske blir fullt så småningom men om det börjar att minska igen så ändrar jag nog inställning(en).
 

Macbolan

Mästare
Jag har EN plats ledig jämte Mig @Gaiona..snubben har Inte lirat på flera År...så jag tänkte att Jag kan ta Dig under mina vingar..å hjälpa Dig med lite Visdomsord..samt hur man får i sig en Back ÖL på under 6 timmar! :cool: :p
 

Gaiona

Mästare
Öl ska njutas för smakens skull, det är inget man häller i sig.

Om jag skulle vilja bli din granne till priset att göra något olagligt och hacka en server (vilket jag inte har kunskap till) så visst skulle jag kunna bli det men sannolikheten att hamna på just den platsen är lika låg som det finns lediga platser bredvid vem som helst på Arendylls stora karta.

Du är givmild i själen Macbolan vilket vi andra uppskattar.
 

Gaiona

Mästare
Jag har inte kryssat för än så jag kan bli flyttad men det ramlar in lite nya grannar då och då så jag provar ett tag till, kanske blir fullt så småningom men om det börjar att minska igen så ändrar jag nog inställning(en).
Nu har jag inte en enda guldhög som granne så det var inte fel att stanna kvar... :cool:
 
Topp