• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Chatten är upp och ner

Gaiona

Mästare
I mobilen/appen så skriver man högst upp i chatten och texten rullar neråt och på datorn skriver man längst ner i chatten och texten rullar uppåt?

Jag föredrar att det är som på datorn men spelar annars helst på mobilen.

Borde det inte vara likadant eller ännu bättre, möjlighet att välja?
 

Mirabella77

Legend
Det blir ibland förrvirandet för mej, jag växlar mycket mellan mobil och datorn. Tycker att man borde fått välja eller så att både var samma! Den chatt på datorn är bäst.
 

Rosis

Mästare
I mobilen/appen så skriver man högst upp i chatten och texten rullar neråt och på datorn skriver man längst ner i chatten och texten rullar uppåt?

Jag föredrar att det är som på datorn men spelar annars helst på mobilen.

Borde det inte vara likadant eller ännu bättre, möjlighet att välja?
Jag som trodde att det är jag som är förvirrad när jag snurrar åt fel håll och tycker att mina BS-polare skriver i en konstig ordning när jag växlar från dator till appen... o_O:eek::p Skojar lite, har också märkt skillnaden mellan de olika plattformarna, men ibland kan erkännas att jag inte riktigt hänger med och förvirringen kommer för en liten stund, men då kommer jag på att jag gör åt samma håll som datorn. Det vore kul om det finns samma tänk på båda plattformarna. Allt som kan minska känslan av förvirring för en stund är härligt. Tjoho!
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det är nog på grund av vad de flesta gör. Alla har lärt sig att man scrollar neråt på dator (så att texter åker uppåt) och fältet för att skriva brukar alltid vara längst ner.

I appen skulle jag gissa att rutan för att skriva är längst upp för att tangentbordet inte ska blockera fältet, så man faktiskt kan se vad man skriver (många appar m.m som missar detta). Gissar att texten rullar neråt i appen för att skriv fältet är där uppe.
 

Gaiona

Mästare
I appen skriver man inte i skrivrutan, det dyker upp en separat ruta som man skriver i (både för chatt och för pm).

Rutan för pm beter sig konstigt efter fem rader, det syns då inte längre vad man skriver. Jag vet inte om det beror på en bugg i mobilen eller i Elvenar, jag har testat med två olika tangentbord men det händer samma sak. Jag skickar en video till dig, @Boefst senare som du kan skicka vidare.
 

Gaiona

Mästare
Rutan för pm beter sig konstigt efter fem rader, det syns då inte längre vad man skriver. Jag vet inte om det beror på en bugg i mobilen eller i Elvenar, jag har testat med två olika tangentbord men det händer samma sak. Jag skickar en video till dig, @Boefst senare som du kan skicka vidare.
Det verkar vara en bugg i tangentbordsappen för mobilen beter sig inte likadant med standardtangentbordet så Inno är oskyldiga, jag rapporterar det istället till Microsoft...
 
Topp