• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Död zon vid flyttläge

P3Games

Legend
När man ska flytta byggnader (ommöblering i staden alltså) och man klickat på den ikon som gör att man hamnar i en 2D-vy så finns en yta längst ned till höger som inte triggar på touch. Detta gäller då mobila enheter (Android för min del). Eftersom man vill undvika att peka på byggnader när man ska dra skärmen (då far ju byggnaderna iväg på ett icke önskvärt sätt) så blir det ofta att man pekar i utkanterna av staden och drar bilden olika håll. Just ytan nere till höger är ett sådant tillräckligt stort ställe jag använder, men den reagerar inte.
Är detta en följd av att de nya knapparna Flyttläge/Säljläge hamnat där eller finns det nåt underliggande syfte att den döda zonen existerar över huvud taget?

Ytan nere till vänster, ovanför de knappar som fanns där tidigare, fungerar alldeles utmärkt.

DödZon.PNG
 

Gaiona

Mästare
Det händer inte i min Androidmobil så jag kan inte verifiera det felet, dock är det så på din bild att delen du har markerat är utanför staden och du kan inte göra något där.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag testade också på min Android och får ingen "död zon".
Testade på samma ställe på kartan som du, med och utan dölj byggnader och hade inga problem.
Vad har du för telefon och version @P3Games ?
 

P3Games

Legend
Tack för att ni kollar.

Gaiona, jag förstår att ytan inte är spelbar gällande byggnader och liknande, men här handlar det om att bara peka och sen kunna skrolla runt på skärmen, inget annat aktivt. Jag kan gå längst norrut utanför staden (nära spiran) och peka/skrolla, även längst österut vid bergen utan problem. Det är inte var jag är på kartan som gör att det blir död zon, utan det är själva området rakt ovanför de nya knapparna till höger som inte går att nyttja - även om jag så vore mitt inne i staden.

Problemen började när knapparna dök upp.

Boefst, jag har en Samsung Galaxy Tab, Android version 9. Ännu ges ingen uppgradering högre än så på plattan jag har, så krävs det 10 eller 11 får jag problem. Vet inte om det är det som spökar.
 

Gaiona

Mästare
Jag har testat motsvarande yta på min mobil (med Android 12) och det är inga som helst problem så det känns som om det är relaterat till din enhet och/eller Android 9.

@Boefst kan säkerligen rapportera felet till Innogames med de uppgifterna du lämnat som grund.
 
Topp