• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad Dela ett julminne!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser3

Guest
Julen börjar närma sig, så varför inte börja med en tidig julklapp?

Dela med er av ett julminne nedan, antingen från Elvenar eller från vad som helst, och vi kommer att dra vinnare som belönas med 100 frusna nycklar vars!

Ni har fram till midnatt den 17 december på er, vinnarna meddelas på måndagen den 18 december.

Med vänlig hälsning,
Team Elvenar
 

DeletedUser234

Guest
För ganska många år sedan fick vi ett underbart tomtebesök. Vi satt hemma och skulle strax åka iväg och fira jul hos svåger och svägerska. Barnen var ganska små. Rätt som det är så hör vi hur det bankar i väggen runt hela huset och uppe på verandan vid balkongdörren står det helt plötsligt en tomte. Barnen stirrade helt fascinerade. Vi släppte naturligtvis in tomten som visade sig vara den finska tomten på genomresa som ville önska god jul. Barnen pratade länge om den roliga tomten som kommit och pratat finlandssvenska och gett dem paket.
En härlig överraskning av min mans kollega :)
 

DeletedUser417

Guest
Julen börjar närma sig, så varför inte börja med en tidig julklapp?

Dela med er av ett julminne nedan, antingen från Elvenar eller från vad som helst, och vi kommer att dra vinnare som belönas med 100 frusna nycklar vars!

Ni har fram till midnatt den 17 december på er, vinnarna meddelas på måndagen den 18 december.

Med vänlig hälsning,
Team Elvenar
 

Bilagor

  • jul 17.jpg
    jul 17.jpg
    82,1 KB · Visningar: 92

DeletedUser345

Guest
Detta utspelade sig på den tiden mobiltelefonen var lika stor som en mindre kabinväska. Det gjorde iofs sig inte så mycket då man bara kunde ringa med den. Inget internet, inte ens sms fanns. Jag hade varit ute på resande fot i 9 månader och kom hem på självaste julafton. Min mamma hämtade mig på flygplatsen och innan vi kom hem pekade hon på ett stort bylte som låg i baksätet och undrade om jag kunde vara tomte. Ingen annan visste att jag var på väg hem och mina systerdöttrar skulle bli sååå förvånade när tomten kom in och ingen saknades. "Vem var tomten?"
Nåväl vi anlände hem och medan min mor gick in i huset bytte jag om i garageporten. Efter ytterligare 15 minuter bankar jag på dörren och med mitt bästa "Ho-ho-ho" stegar jag in i huset. Ungarnas respons var inte riktigt den jag/vi hoppats på. De kom springande mot dörren men saktade in med besvikna miner när de konstaterade att "Det är ju bara morbror!". Samma effekt som om morfar gått ut för 5 minuter sedan för att köpa kvällstidningen och precis missar tomten femtielfte året i följd. Att jag varit borta i 9 månader och enda sättet att kommunicera var med snigelpost, som i bästa fall tog 2 veckor att komma fram, verkade inte få dem att visa ett uns av förvåning. Än idag intalar jag mig själv att det måste berott på att de var allt för chockade för att kunna bjuda på ett förvånat leende.
//MA
 

DeletedUser120

Guest
Bästa julminne är "ledigheten" och umgås med familj slappa av och äta lite god mat.received_1193185620736225.gif
 

DeletedUser387

Guest
Lyckan när det är jul och spelplanen är i vinterskrud och den supersöta lilla snögubben är tillbaks längst ner i högra hörnet. Det gör mej glad :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp